Seria „Technik usług kosmetycznych” przygotowuje do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych. Jest zgodna z wymaganiami egzaminacyjnymi potwierdzającymi kwalifikacje w zawodzie (AU.61., AU.62.). Zawiera nie tylko praktyczną wiedzę, lecz także wiele ciekawych porad do zastosowania w gabinecie kosmetycznym i w domu.
Odpowiadaaktualnym zmianom w szkolnictwie zawodowym w zakresie realizacji efektów kształcenia.
Została napisana przez doświadczony zespół: specjalistów kosmetologii, wizażu, dermatologii, anatomii, chemii kosmetycznej, fizykoterapii, dzięki czemu prezentowane informacje są aktualne i bardzo użyteczne.
Przygotowano ją według przemyślanej koncepcji – każdy z trzech podręczników odpowiada jednemu efektowi kształcenia lub konkretnej kwalifikacji zawodowej. Książki uzupełniają się wzajemnie.
Ułatwia korzystanie z podręczników dzięki czytelnej strukturze każdej publikacji: poszczególne działy mają własne wstępy i spisy treści, zostały także wyróżnione kolorystycznie, na końcu każdego rozdziału znajdują się pytania kontrolne i ćwiczenia praktyczne. Wyróżniono też algorytmy przeprowadzania zabiegów.
Umożliwia pełne przygotowanie do egzaminówzawodowych dzięki omówieniu w podręcznikach wszystkich wymaganych na egzaminach treści.
Umożliwia nauczanie w układzie przedmiotowym, a także kształcenie według programu modułowego.
Dłonie, stopy, ciało. Część 1. Kosmetyka pielęgnacyjna i upiększająca (AU.62.)
Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych
Autorzy:
Barbara Drygas, Marzenna Mrozowska, Regina Szpindor
Podręcznik „Dłonie, stopy, ciało”opisuje wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających. Przygotowuje do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych.
Zawiera zakres treści określony w podstawie programowej jako AU.62. – wykonywanie zabiegów kosmetycznych ciała, dłoni, stóp.
Prezentuje treści w sposób obrazowy, co ułatwia opanowanie kolejności działań oraz przygotowanie do zabiegu. Graficzne schematy („mapy mentalne”) postępowania przy wykonywaniu konkretnych zabiegów przedstawiane są z podziałem na procesy, czynności, materiały i aparaturę.
Przedstawia zabiegi pielęgnacyjne za pomocą zdjęć sekwencyjnych ukazujących kolejne etapy i czynności.
Ułatwia korzystanie z treści dzięki intuicyjnej nawigacji. Poszczególne działy mają własne spisy treści, zostały także wyróżnione kolorystycznie. Na końcu każdego rozdziału znajdują się pytania kontrolne i ćwiczenia. Wyróżnienia w tekście, ramki, wykresy, schematy, przekroje, liczne fotografie aparatury, akcesoriów, materiałów i preparatów kosmetycznych pomagają opanować treść oraz wstępnie poznać środowisko pracy kosmetyczki.
Uczy zawodu w praktyczny sposób. W podręczniku zastosowano unikatowe rozwiązanie: dokładne algorytmy przeprowadzania zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających, opisane krok po kroku, z przydatnymi wskazówkami praktycznymi oraz wskazaniami i przeciwwskazaniami do danego zabiegu.
Zawiera gotowe karty klienta, dzięki czemu uczy przeprowadzania wstępnego wywiadu z klientem przed rozpoczęciem zabiegu kosmetycznego.
Przygotowuje do funkcjonowaniu na rynku pracy w Unii Europejskiej – na końcu podręcznika znajduje się słowniczek polsko-angielsko-niemiecki zawierający terminy i nazwy składników kosmetycznych.
Umożliwia sprawdzenie stopnia opanowania treści dzięki licznym pytaniom kontrolnym.
Przygotowuje do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje. Wymienione w punktach cele każdego rozdziału odpowiadają wymaganiom egzaminacyjnym potwierdzającym kwalifikację AU.62.
Dłonie, stopy, ciało. Część 2. Kosmetyka pielęgnacyjna i upiększająca (AU.62.)
Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych
Autorzy:
Barbara Drygas, Marzenna Mrozowska, Mirosław Pióro, Regina Szpindor
Podręcznik „Dłonie, stopy, ciało”opisuje wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających. Przygotowuje do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych.
Zawiera zakres treści określony w podstawie programowej jako AU.62. – wykonywanie zabiegów kosmetycznych ciała, dłoni, stóp.
Prezentuje treści w sposób obrazowy, co ułatwia opanowanie kolejności działań oraz przygotowanie do zabiegu.
Przedstawia zabiegi pielęgnacyjne za pomocą zdjęć sekwencyjnych ukazujących kolejne etapy i czynności.
Ułatwia korzystanie z treści dzięki intuicyjnej nawigacji. Poszczególne działy mają własne spisy treści, zostały także wyróżnione kolorystycznie. Na końcu każdego rozdziału znajdują się pytania kontrolne i ćwiczenia. Wyróżnienia w tekście, ramki, wykresy, schematy, przekroje, liczne fotografie aparatury, akcesoriów, materiałów i preparatów kosmetycznych pomagają opanować treść oraz wstępnie poznać środowisko pracy kosmetyczki.
Uczy zawodu w praktyczny sposób. W podręczniku zastosowano unikatowe rozwiązanie: dokładne algorytmy przeprowadzania zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających, opisane krok po kroku, z przydatnymi wskazówkami praktycznymi oraz wskazaniami i przeciwwskazaniami do danego zabiegu.
Zawiera gotowe karty klienta, dzięki czemu uczy przeprowadzania wstępnego wywiadu z klientem przed rozpoczęciem zabiegu kosmetycznego.
Przygotowuje do funkcjonowaniu na rynku pracy w Unii Europejskiej – na końcu podręcznika znajduje się słowniczek polsko-angielsko-niemiecki zawierający ważne terminy i nazwy składników kosmetycznych.
Umożliwia sprawdzenie stopnia opanowania treści dzięki licznym pytaniom kontrolnym.
Przygotowuje do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje. Wymienione w punktach cele każdego rozdziału odpowiadają wymaganiom egzaminacyjnym potwierdzającym kwalifikację AU.62. Ponadto na końcu podręcznika znajdują się dwa pełne testy pisemne do zdobycia kwalifikacji AU.62. dostosowane do efektów kształcenia.
Twarz, szyja, dekolt. Kosmetyka pielęgnacyjna i upiększająca (AU.61.)
Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych
Autorzy:
Barbara Drygas, Marzenna Mrozowska, Regina Szpindor
Podręcznik „Twarz, szyja, dekolt”opisuje wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających. Przygotowuje do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych.
Zawiera zakres treści określony w podstawie programowej jako AU.61. – wykonywanie zabiegów kosmetycznych twarzy.
Prezentuje treści w sposób obrazowy, co ułatwia opanowanie kolejności działań oraz przygotowanie do zabiegu. Graficzne schematy („mapy mentalne”) postępowania przy wykonywaniu konkretnych zabiegów przedstawiane są z podziałem na procesy, czynności, materiały i aparaturę.
Przedstawia zabiegi pielęgnacyjne i wizaż za pomocą zdjęć sekwencyjnych ukazujących kolejne etapy i czynności.
Ułatwia korzystanie z treści dzięki intuicyjnej nawigacji. Poszczególne działy mają własne spisy treści, zostały także wyróżnione kolorystycznie. Na końcu każdego rozdziału znajdują się pytania kontrolne i ćwiczenia. Wyróżnienia w tekście, ramki, wykresy, schematy, przekroje, liczne fotografie aparatury, akcesoriów, materiałów i preparatów kosmetycznych pomagają opanować treść oraz wstępnie poznać środowisko pracy kosmetyczki.
Uczy zawodu w praktyczny sposób. W podręczniku zastosowano unikatowe rozwiązanie: dokładne algorytmy przeprowadzania zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających, opisane krok po kroku, z przydatnymi wskazówkami praktycznymi oraz wskazaniami i przeciwwskazaniami do danego zabiegu.
Zawiera gotowe karty klienta, dzięki czemu uczy przeprowadzania wstępnego wywiadu z klientem przed rozpoczęciem zabiegu kosmetycznego.
Przygotowuje do funkcjonowaniu na rynku pracy w Unii Europejskiej – na końcu podręcznika znajduje się słowniczek polsko-angielsko-niemiecki zawierający terminy i zwroty kosmetyczne przydatne w pracy z klientem.
Umożliwia sprawdzenie stopnia opanowania treści dzięki licznym pytaniom kontrolnym.
Przygotowuje do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje. Wymienione w punktach cele każdego rozdziału odpowiadają wymaganiom egzaminacyjnym potwierdzającym kwalifikację AU.61. Ponadto na końcu podręcznika znajdują się dwa testy pisemne do zdobycia kwalifikacji AU.61. dostosowane do efektów kształcenia.
Wstęp do kosmetyki. Podstawy anatomiczno-dermatologiczne w kosmetyce PKZ (AU.aa)
Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych
Autorzy:
Monika Grono, Marzenna Mrozowska, Aleksandra Salczyńska, Alina Sroka, Beata Woźnicka, Anna Zaborowska
Nowoczesny podręcznik „Wstęp do kosmetyki” to cenne kompendium wiedzy przygotowujące do kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych.
Zawiera zakres informacji określonyw podstawie programowej jako PKZ (AU.aa): ogólna wiedza dermatologiczna i prozdrowotna, elementy chemii kosmetycznej i komunikacji z klientem oraz treści wstępne z zakresu BHP, PDG, KPS, OMZ.
Stanowi podbudowę merytoryczną do dalszego kształcenia w celu zdobycia kwalifikacji: AU.61. Wykonywanie zabiegów kosmetycznych twarzy oraz AU.62. Wykonywanie zabiegów kosmetycznych ciała, dłoni i stóp.
Przekazuje treści w przystępny sposób dzięki prostemu, zrozumiałemu, a jednocześnie precyzyjnemu językowi.
Ułatwia przyswajanie wiedzy dzięki atrakcyjnej szacie graficznej, na którą składają się liczne przekroje anatomiczne, diagramy, schematy, infografiki, tabele, wyróżnienia w tekście. Najbardziej przydatne treści umieszczono w ramkach zatytułowanych: Pamiętaj!, To ważne, Czy wiesz, że…oraz w łatwych do odszukania zestawieniach tabelarycznych.
Umożliwia sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy dzięki licznym pytaniom kontrolnym zamieszczonym w każdym rozdziale.
Pozwala oswoić się z formą egzaminu dzięki zastosowaniu w podręczniku pytań zamkniętych w takiej postaci jak na egzaminie.
Pomaga w przeprowadzeniu atrakcyjnych lekcji i umożliwia praktyczne wykorzystanie wiedzy dzięki licznym ćwiczeniomznajdującym sięna końcu każdego rozdziału.
Pokazuje przydatność informacji z różnych dziedzin (anatomii, dermatologii, chemii, dietetyki, psychologii, marketingu) w zawodzie kosmetyczki oraz w prowadzeniu własnego gabinetu lub salonu.
Poradnik „Pierwsze kroki w zawodzie” zawiera praktyczne wskazówki przydatne w wykonywaniu zadań zawodowych, a także niezbędne do funkcjonowania w codziennych sytuacjach życiowych.
Książka przedstawia, jak unikać najczęściej zdarzających się niezręcznych sytuacji dzięki licznym radom.
Prezentuje sposoby skutecznego nawiązywania kontaktów i podtrzymywania relacji zawodowych i towarzyskich.
Omawia, jak dobrać odpowiedni strój do sytuacji i jak się w niej właściwie zachować.
Przedstawia, w jaki sposób prowadzić rozmowę z osobą trudną i reagować asertywnie.
Opisuje, jak taktownie zachować się w cudzym mieszkaniu.
Zagadnienia przedstawione są w sposób lekki i przystępny, uzupełnione humorystycznymi rysunkami, dzięki czemu publikacja gwarantuje miłą, interesującą lekturę.
Od roku szkolnego 2012/2013 weszły w życie zmiany związane z modernizacją kształcenia zawodowego w Polsce. Zmiany te mają na celu zwiększenie skuteczności i efektywności systemu kształcenia zawodowego oraz zharmonizowania go z rynkiem pracy.
Od roku szkolnego 2012/2013 wprowadzono nową formę egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (zwanego potocznie egzaminem zawodowym). Egzamin jest dostosowany do wprowadzonych zmian w szkolnictwie zawodowym i uwzględnia elastyczność procesu kształcenia.
Rynek usług kosmetycznych w Polsce z roku na rok, mimo kryzysu, coraz bardziej się rozwija. W ostatnich latach powstało wiele gabinetów kosmetycznych. Co więcej, rośnie moda na korzystanie zarówno z usług kosmetycznych, jak i fryzjerskich.