Aktualności

Warto pielęgnować w dzieciach ciekawość świata, by w przyszłości przerodziła się w pragnienie zdobywania wiedzy. Dlatego w drugim semestrze rozpoczynamy działalność trzeciego już Klubu Nowej Ery i PGE Polskiej Grupy Energetycznej – Klubu Czterech Żywiołów!

Nauczyciel organizuje
Nauczyciel ma za zadnie założyć w szkole „Klub Czterech Żywiołów”, ogłosić jego istnienie i przeprowadzić nabór członków. W czasie trwania projektu nauczyciel powinien poprowadzić co najmniej osiem spotkań Klubu oraz pomóc uczniom przy wyborze „wyzwań”, którym mają sprostać.

Uczeń eksperymentuje
Uczeń należący do klubu powinien zebrać w legitymacji członka Klubu odpowiednią liczbę punktów oraz co najmniej cztery sprawności: wody, ognia, powietrza i ziemi. Uczeń może sam wybrać takie wyzwania, którym jest w stanie sprostać. Zestaw proponowanych wyzwań jest obszerny i odpowiada dzieciom w różnym wieku – zadania mają różne poziomy trudności. To od dziecka zależy, czy zadania mają być prostsze, ale będzie ich więcej, czy trudniejsze, ale – jedno lub dwa.

Rodzic kibicuje
Zaproponowane klubowiczom zadania, wyprawy badawcze i eksperymenty naukowe mogą być przyczynkiem wielu wspaniałych rodzinnych przygód. Rodzice klubowicza powinni wspierać małego przyrodnika w ich realizacji. Warto też przedyskutować z dzieckiem wybór zadań do realizacji. Klub Czterech Żywiołów to tak naprawdę klub dla całej rodziny.

Spotkania Klubu mogą odbywać się podczas zajęć lekcyjnych, a także po lekcjach, np. w ramach kółek zainteresowań.

Strona www Klubu znajdują się na niej wszystkie informacje dotyczące funkcjonowania Klubu, materiały potrzebne do realizacji zadań, dodatkowe instrukcje i podpowiedzi, a także gry multimedialne, za które uczeń także otrzymuje dodatkowe punkty.

Klub Czterech Żywiołów jest realizowany metodą projektu. Pakiet powitalny zawiera:
legitymacje dla wszystkich uczniów,
zestaw naklejek dla nauczyciela (punkty i odznaki),
tabliczkę na drzwi klasy – identyfikacja klubowa,
zestaw 20 kart z zadaniami do wykonania przez członków Klubu (po 5 kart dla każdego z żywiołów),
instrukcja dla nauczyciela,
list do rodziców.

Chcemy pokazać dzieciom jak fascynujący jest świat przyrody, tuż za oknem lub całkiem niedaleko stąd. Naszym pragnieniem jest uświadomienie dzieciom, jak ważna jest ich rola w opiece nad środowiskiem naturalnym, jak istotne staje się w dzisiejszych czasach kształtowanie właściwych postaw i pogłębianie zainteresowań przyrodniczych.

Nie chodzi o wyliczanki
Członkowie Klubu będą gromadzić wiedzę przy okazji wykonywania przeróżnych eksperymentów. Czasem trzeba będzie się czegoś dowiedzieć, poszperać w książkach, Internecie. Ale nigdy tylko po to, by wyrecytować zdobytą wiedzę przed nauczycielem. Zawsze ta wiedza będzie służyła czemuś. A to wyrażeniu własnego zdania, a to przekonaniu innych, a to nauczeniu się działania w grupie. A wszystko w półrocznym planie zdobywania sprawności przyrodniczych.

Zrób sobie rzekę
Tematów jest mnóstwo, a wszystkie staramy się przedstawić interesująco dla dziecka. Bo jak najlepiej dowiedzieć się, jak rzeka rzeźbi swój bieg? Oczywiście robiąc własną rzekę w pudełku z piaskiem! Obserwacje owadów, ptaków, drzew i... kałuż. Przeprowadzanie eksperymentów, projektowanie ulotek, fotografowanie, wykonywanie prac plastycznych, uprawianie własnych ogródków, śledzenie zwierząt, badanie zanieczyszczenia powietrza, badanie zapachów, tworzenie kolekcji przyrodniczych, a nawet gra na komputerze! To wszystko ma prowadzić do kształtowania otwartości na nowe doświadczenia, nabywania wiedzy w trwały sposób, a przede wszystkim stworzenia atmosfery sprzyjającej twórczemu rozwiązywaniu problemów. Każde z dzieci będzie miało okazję przekonać się, jak dużo może zdziałać osobiście, jak ważna jest własna inwencja.

www.klubczterechzywiolow.pl
 
Strona główna  | Mam staż  | Pracuj z nami  | Wyszukiwarka numerów dopuszczenia  | Kontakt  | Mapa strony  | Nasze księgarnie
Regulamin księgarni  | Biuletyn Internetowy  | Archiwum biuletynów  | Archiwum magazynów dla nauczycieli  | Polityka plików cookies