Za co jesteśmy wdzięczni? - "Odwrócona lekcja" Thanksgiving

Poniższym wpisem i propozycją odwróconej lekcji dotyczącej Święta Dziękczynienia spełniamy Wasze prośby odnośnie do „wyglądu” lekcji właściwej w modelu Flipped Classroom.​  

Już od dłuższego czasu zachęcamy do pracy tą metodą i do odwracania ról – czyli do przerzucania odpowiedzialności za proces uczenia się na barki naszych uczniów, obopólnego zaufania (na poziomie nauczyciel–uczeń) i zmiany ról w klasie (uczeń jako ekspert/znawca tematu, nauczyciel jako partner i przewodnik).

Jeśli dopiero zaczynacie lub nie czujecie się wystarczająco pewni w stosowaniu tego podejścia, koniecznie przypomnijcie sobie nasz wpis o modelu „odwróconej klasy”– /odwracanie-nauczania

W scenariuszu, który dziś udostępniamy, skupiono się na aktywności uczniów podczas „lekcji właściwej” nakierowanej przede wszystkim na utrwalenie, usystematyzowanie i sprawdzenie wiedzy, którą uczniowie nabyli w domu. Chcemy „odczarować” lęk przed zorganizowaniem takiego spotkania i udowodnić, że jest to normalna lekcja, która kładzie nacisk na utrwalanie wiedzy, zadawanie pytań przez uczniów i rozwiązywanie ich wątpliwości i głównie na tych aspektach się skupia. Niewątpliwie jest to ta część naszych interakcji z uczniami, na które często brakuje czasu w tradycyjnym modelu lekcyjnym. Różnica polega na tym, że dzięki metodzie „flipped” nie skupiamy się na prezentacji i wprowadzaniu nowego materiału (ten etap uczniowie przebyli samodzielnie w domu), ale od razu przechodzimy do ćwiczeń i powtórek oraz kreatywnych zadań. Dobrze, jeśli zadania podczas lekcji są wciągające, kreatywne i intrygujące uczniów, pozwalają pochwalić się wiedzą oraz wprowadzają elementy zdrowej rywalizacji. Mamy nadzieję, że zadania przez nas przygotowane spełnią te wymagania.

UWAGA! Lekcję można przeprowadzić również tradycyjnie – w materiale dla nauczyciela przedstawione zostały dwie wersje.

Pobierz scenariusz lekcji Thanksgiving.

 

 

MRS POPPY, CZYLI KIM JEST JUSTYNA MAK?
Nauczycielka, trener i coach językowy; zafascynowana narzędziami, które usprawniają proces nauczania/uczenia się i świadomie wspierają w rozwoju; autorka innowacji pedagogicznych oraz szkolna koordynatorka wielu TIK-owych projektów i programów.