Wszystkie

Pokaż artykuły

  • laboratoria przyszłości

Druk 3D w Walentynki: kreatywny pomysł na prezent!

Walentynki to czas, aby okazać miłość i przywiązanie do wyjątkowych osób w naszym życiu. W tym roku proponujemy dodać odrobinę kreatywności i wyjątkowości do wręczanych prezentów, wykorzystując technologię druku 3D. 

  • nauka zdalna
  • webinarium
  • język angielski

I’m a super hero - o sposobach na uczniowskie i nauczycielskie sukcesy na lekcjach angielskiego! [WEBINARIUM]

Jak obudzić supermoce w uczniach, podczas nauki języka angielskiego? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Małgorzata Gutowska.

  • laboratoria przyszłości

Stwórz pomysłowe dekoracje bożonarodzeniowe z drukarką 3D

Świąteczne dekoracje to obowiązkowe elementy wystroju. Sprawiają, że w domu panuje wyjątkowy klimat, pełen radości i oczekiwań na pierwszą gwiazdkę. Boże Narodzenie zbliża się do nas wielkimi krokami, dlatego to dobry moment na rozpoczęcie przygotowań. Nawet zwykłe i małe dekoracje świąteczne są w stanie całkowicie odmienić wizerunek naszego mieszkania i wprawić w radosny nastrój. 

  • laboratoria przyszłości

Korzystanie z wirtualnej rzeczywistości drogą do zawodów przyszłości

Coraz częściej zastanawiamy się nad praktycznymi wartościami płynącymi z wykorzystania z wirtualnej rzeczywistości i tego jaki pozytywny wpływ mogłaby wnosić w przyszłe życie zawodowe młodzieży z niej korzystającej. Z pewnością spędzanie długich godzin w goglach VR nie jest gwarantem znalezienia ciekawej i przyszłościowej pracy, lecz pozyskiwanie wiedzy i rozwój kompetencji wynikający z korzystania z edukacyjnych aplikacji może przynieść wymierne efekty.

  • laboratoria przyszłości

Jak VR usprawnia naukę i przyswajanie wiedzy

Postępująca ewolucja technologii VR powoli wkracza do szkolnych sal. Obecnie nie trzeba być osobą zaawansowaną technicznie by poradzić sobie z wprowadzaniem elementów wirtualnej rzeczywistości do nauczania, tym samym wpływając na wyniki przyswajanej wiedzy przez uczniów. Badania wskazują na to, że krótkoterminowo VR przynosi wiele korzyści w obszarze angażowania młodzieży, ale to długoterminowe stosowania VR mają dobroczynny wpływ na przyswajanie informacji.      

  • laboratoria przyszłości

Druk 3D jako forma projektu budowania społeczności szkolnej

Wiadomo nie od dziś, że dobrze funkcjonujące relacje rówieśnicze są kluczowe dla prawidłowego rozwoju uczniów i uczennic. Chociaż na różnych etapach rozwojowych charakter tego wpływu ulega zmianom, to szczególnie w okresie dorastania grupa rówieśnicza staje się głównym punktem odniesienia i nieodłącznym elementem budowania indywidualnej tożsamości[1]. Czas pandemii utrudnił i tak niełatwe zadanie budowania relacji wśród członków społeczności szkolnej. Podczas gdy przyswajaliśmy nowe drogi przekazywania wiedzy i komunikacji, miejscami ciężko było zaangażować uczniów i uczennice w proces nauczania, a jeszcze trudniej – dbać o budowanie społeczności szkolnej[2]. Pojawiające się w szkołach nowe technologie, takie jak druk 3D, mogą okazać się remedium na tę bolączkę.  

  • laboratoria przyszłości

Wykorzystanie druku 3D na różnych etapach edukacji. Praktyczne pomysły i propozycje zajęć

Technologia druku 3D wykorzystywana jest w przedszkolach, szkołach podstawowych, szkołach ponadpodstawowych i szkołach branżowych, a także na uniwersytetach i w miejscach pracy. Możliwości jej użycia w edukacji są praktycznie nieograniczone. Wydrukowane produkty mogą ozdabiać i urozmaicać sale szkolne, uatrakcyjniać zajęcia jako rekwizyty i elementy przebrania, wspierać rozwój kreatywności oraz umiejętności pracy w grupie, a także posłużyć do stworzenia niesamowitych pomocy naukowych. Dzisiaj skupimy się na tym, jak możemy wykorzystać technologię druku 3D, aby skutecznie przekazywać wiedzę z wybranych przedmiotów uczniom i uczennicom szkół podstawowych w podziale na klasy 1–3, 4–6 oraz 7–8.

Wirtualna rzeczywistość w nauce | NOWA ERA

Wirtualna rzeczywistość w nauce

Wirtualna rzeczywistość (VR) daje niesamowitą możliwość doświadczania złożoności świata. W wielu dziedzinach nauki dzięki VR możliwe jest bezpieczne przeprowadzanie skomplikowanych doświadczeń, zabiegów, symulacji. Nic dziwnego, że te nowoczesne metody edukowania wchodzą do szkół.

  • laboratoria przyszłości

Empiriusz gościem Dnia Odkrywców w Centrum Nauki Kopernik

4 września uczestniczyliśmy w Dniach Odkrywców w Centrum Nauki Kopernik. Zostaliśmy zaproszeni na to wydarzenie przez firmę Samsung oraz CNK, aby zaprezentować nasze wirtualne laboratorium Empiriusz.

Wejdź do wirtualnego laboratorium

Wirtualne laboratorium chemiczne, zawsze wyposażone w aparaturę i wszystkie niezbędne odczynniki? W pełni bezpieczne przeprowadzanie doświadczeń w klasie pełnej energicznych i ciekawych świata uczniów? Teraz to możliwe, dzięki programowi Empiriusz. Sprawdź, jak to działa!

  • laboratoria przyszłości

Edukacja STEM a Laboratoria Przyszłości

Termin STREAM został utworzony od angielskich nazw dziedzin: nauki, technologii, robotyki/umiejętności czytania, inżynierii, sztuki i matematyki (science, technologies, robotics/reading, engineering, arts, mathematics). Koncepcja ta powstała w USA jako STEM (science, technologies, engineering, mathematics), a z czasem rozwinęła się o kolejne obszary: robotykę/umiejętność czytania oraz sztukę (robotics/reading, arts)[1].

  • laboratoria przyszłości

Czym jest uczenie się w wirtualnej rzeczywistości

Rzeczywistość wirtualna lub VR nabiera znaczenia w edukacji, a coraz więcej szkół wdraża tę technologię. VR umożliwia uczniom poznawanie miejsc z całego świata i doświadczanie rzeczy, które nie byłyby możliwe w sali lekcyjnej. Siedząc przy swoich biurkach, możemy zwiedzać Machu Picchu, muzea, oglądać w przyspieszeniu i przekroju procesy geologiczne, a nawet przeprowadzać własne eksperymenty. Ponadto VR pozwala widzowi na eksplorację miejsc z dowolnej perspektywy, może on bowiem obracać się o 360 stopni.

  • laboratoria przyszłości

Druk 3D w edukacji szkolnej

W ostatnich latach technologia szturmem przejmuje kolejne dziedziny naszego życia. Z dużym entuzjazmem przyjmowana jest także w edukacji. Druk 3D stanowi jedną z nowinek cieszących się rosnącą popularnością. Na całym świecie uczniowie szkół podstawowych i szkół średnich stawiają swoje pierwsze kroki we włączaniu tej technologii w zajęcia. Liczba tematów i projektów wykorzystujących druk 3D jest niemal nieograniczona, zwłaszcza na zajęciach z nauk ścisłych, matematyki, ale i nauk społecznych. Projekty druku mogą być tworzone w zespołach, jak również indywidualnie, a ich poziom trudności bez problemu dostosujemy do grupy wiekowej, zaczynając od projektowania pojedynczych przedmiotów codziennego użytku, a kończąc na skomplikowanych systemach angażujących dodatkowe programy informatyczne.

  • laboratoria przyszłości

Edukacja jutra już dziś może zagościć w Twojej szkole – Nowa Era partnerem szkół w programie „Laboratoria Przyszłości”

Trwa program „Laboratoria Przyszłości" – największa od lat szansa na wprowadzenie do szkoły nowoczesnych technologii i innowacyjnych procesów dydaktycznych.  Pierwsza edycja programu skierowana do samorządowych szkół podstawowych cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Do programu zgłosiło się 99% szkół. Obecnie trwa nabór dla szkół podstawowych niesamorządowych, niepublicznych, a wkrtóce program obejmie szkoły ponadpodstawowe.

  • laboratoria przyszłości

Filmuj jak profesjonalista – 7 najważniejszych wskazówek

Kręcenie atrakcyjnych i profesjonalnie wyglądających filmów wymaga połączenia trzech elementów: kreatywności, sprzętu i doświadczenia. Sprzęt już mamy, kreatywności również nam nie zabraknie, ale jak nadrobić braki w doświadczeniu? Poznajcie siedem najważniejszych obszarów, które warto ćwiczyć w roli filmowca, i wskazówki, które pomogą wam szybko osiągnąć wysoki poziom.

  • laboratoria przyszłości

Nowa Era wspólnie z Omni3D unowocześnia polskie szkoły

Nowe technologie stały się nieodłączną częścią naszego życia. Dotyczy to nie tylko dorosłych, lecz także dzieci i młodzieży. Posługiwanie się wyłącznie tradycyjnymi metodami nauczania i ignorowanie możliwości, jakie dają nam nowinki technologiczne, mogą sprawić, że nauka w szkołach będzie mniej efektywna. Odpowiedzią na wyzwania, przed którymi stoją dyrektorzy szkół, są inicjatywy i programy wspierające wdrażanie pozytywnych zmian. Tak było w przypadku programu „Aktywna tablica” i tak się dzieje w przypadku wdrażanego obecnie rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.  Jest on wielką szansą na wprowadzenie do szkół nie tylko pomocy naukowych, lecz także pełnych innowacyjnych procesów dydaktycznych.

  • laboratoria przyszłości

Czy wirtualna rzeczywistość zastąpi nauczyciela?

Żyjemy w czasach, w których dynamicznie rozwijające się nowoczesne technologie skłaniają do zadania tytułowego pytania. Wpływ na to miała trwająca pandemia COVID-19, która skłoniła nauczycieli, specjalistów i w ogóle edukatorów z całego świata do sięgnięcia po różne narzędzia technologiczne niezbędne w edukacji zdalnej

  • laboratoria przyszłości

VR w praktyce szkolnej – jak bezpiecznie stosować?

Jeśli traktujemy technologię VR jako narzędzie do pracy, to powinniśmy postępować tak, jak z każdą nową metodą nauczania, którą chcemy wprowadzić do naszej klasy, czyli zadbać o odpowiednie przygotowanie siebie i uczniów. Poszczególne zestawy do wirtualnej rzeczywistości mogą nieco różnić się od siebie, warto jednak poznać ogólne zasady użytkowania, które pomogą zarówno prowadzącym zajęcia, jak i uczniom poczuć się bezpieczniej i pewniej.

  • laboratoria przyszłości

VR w szkole – nowa jakość nauczania

W ostatnich latach mogliśmy obserwować intensywny rozwój nowoczesnych technologii, w tym także wirtualnej rzeczywistości. Początkowo kojarzona jedynie z sektorem rozrywki i gier (niekoniecznie edukacyjnych) w końcu zaczyna pewnym krokiem wkraczać do szkół.

  • laboratoria przyszłości

Dlaczego warto lutować i gdzie wykorzystać tę umiejętność

Począwszy od elektroników po majsterkowiczów czy hobbystów – wiele osób regularnie stosuje proces znany jako lutowanie. Jest to jedna z ważniejszych umiejętności, która umożliwia wykonywanie obowiązków w pracy, przeprowadzanie rutynowych zadań związanych z montażem i konserwacją czy majsterkowaniem.

  • laboratoria przyszłości

Mikrokontrolery w szkole – jak to ugryźć?

Edukacja, zarówno formalna jak i pozaformalna, coraz silniej dostrzega konieczność zajęcia się nowymi technologiami. Przez ostatnie kilka lat sporo się zmieniło zarówno w warstwie dydaktycznej, jak i technicznej. W podstawie programowej informatyki silniejszy nacisk położono na algorytmikę oraz programowanie. Nie od dziś spotykamy się w szkole z tablicami interaktywnymi, nie dziwią laptopy, pracownie tabletowe. Nowoczesne szkoły idą o krok dalej – coraz częściej wyposażają swoje pracownie w roboty oraz mikrokontrolery.  

Spiralizacja treści - od minimum do maksimum

W nauce języka obcego najważniejszy jest proces automatyzacji struktur gramatycznych i leksykalnych. Raz wprowadzone zagadnienia nie powinny pójść w zapomnienie, bo nie chodzi przecież o bierne przyswajanie coraz większej ilości materiału. Warto przyjrzeć się metodzie, w której konsekwentnie wykorzystywana jest zasada SPIRALI.

MATURAlnie NIEbanalnie

Coraz mniejsza ilość godzin przewidziana na realizację podstawy programowej z języka niemieckiego nie zachęca naszych uczniów do zdawania języka niemieckiego na maturze. Uczniowie, którzy chcą podjąć to wyzwanie należą do wyjątków. 

Po dobrej stronie mocy, czyli udana powtórka z zeszytem ćwiczeń [WEBINARIUM]

Czy na "tradycyjnej" lekcji języka niemieckiego jest czas, aby drylować z uczniami zagadnienia leksykalne i gramatyczne? Czy znajdzie się moment na to, by pogłębiać ich umiejętności komunikacyjne?

Los geht's! Wszystko o maturze z języka niemieckiego 2023

Jakie zmiany czekają nas w nowej maturze w 2023 roku i jak w ich świetle zaplanować pracę z uczniami, aby jak najlepiej przygotować ich do matury?

Welttour Deutsch All inclusive

Dowiedz się, dlaczego Welttour Deutsch to seria All Inclusive.

Gotowi na wszystko, czyli jak skutecznie uczyć języka niemieckiego w każdej rzeczywistości

Standardowe lekcje w klasie, hybrydowe, zdalne - obecnie jedyną pewną rzeczą jest zmiana. Nauczyciele muszą adaptować swoje metody pracy i materiały dydaktyczne do niepewnej rzeczywistości szkolnej, uwzględniając przy tym wyzwania organizacyjne i ograniczenia technologiczno-sprzętowe po stronie swojej i uczniów.

ONLINE po ludzku - #3 Lekcja LIVE! [WEBINARIUM]

Wisienką na torcie cyklu webinariów Online po ludzku jest spotkanie poświęcone lekcjom live - czyli lekcjom prowadzonym w trybie synchronicznym.

ONLINE po ludzku - #2 Praca z filmem [WEBINARIUM]

Na drugim spotkaniu z cyklu Online po ludzku skupimy się na zagadnieniu pracy z filmem na lekcjach zdalnych.

ONLINE po ludzku - #1 E-learning z głową [WEBINARIUM]

Nauczanie zdalne niejedno ma imię, przez co rodzą się liczne pytania - a my spieszymy z odpowiedziami.

O uczniowskich i nauczycielskich supermocach egzaminacyjnych [WEBINARIUM]

Nauczycielskie supermocne i uczniowski power są najlepszą kombinacją w procesie pozytywnej edukacji, gdzie miarą sukcesu staje się nie tylko wynik egzaminu, ale także ciekawość poznawcza ucznia i rozwój jego umiejętności językowych.

  • nauka zdalna
  • webinarium
  • język angielski

Motivating young learners presentation: in YL’s shoes [WEBINARIUM]

Co robić, aby wesprzeć uczniów w nauce języka i zmotywować ich do pracy? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Rebecca Adlard.

  • nauka zdalna
  • webinarium
  • język angielski

Jak budować pracę z jednym kursem w klasie o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. [WEBINARIUM]

Jak obudzić supermoce w uczniach, podczas nauki języka angielskiego? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Małgorzata Gutowska .

Wszystko w naszych rękach - jak skutecznie zarządzać potencjałami na lekcjach języka niemieckiego?

Jak zmotywować uczniów do nauki języka niemieckiego? Czy jest to w ogóle możliwe w czasach inwestowania w naukę języka angielskiego?