Wszystkie

Pokaż artykuły

  • laboratoria przyszłości

Edukacja STEM a Laboratoria Przyszłości

Termin STREAM został utworzony od angielskich nazw dziedzin: nauki, technologii, robotyki/umiejętności czytania, inżynierii, sztuki i matematyki (science, technologies, robotics/reading, engineering, arts, mathematics). Koncepcja ta powstała w USA jako STEM (science, technologies, engineering, mathematics), a z czasem rozwinęła się o kolejne obszary: robotykę/umiejętność czytania oraz sztukę (robotics/reading, arts)[1].

  • laboratoria przyszłości

Czym jest uczenie się w wirtualnej rzeczywistości

Rzeczywistość wirtualna lub VR nabiera znaczenia w edukacji, a coraz więcej szkół wdraża tę technologię. VR umożliwia uczniom poznawanie miejsc z całego świata i doświadczanie rzeczy, które nie byłyby możliwe w sali lekcyjnej. Siedząc przy swoich biurkach, możemy zwiedzać Machu Picchu, muzea, oglądać w przyspieszeniu i przekroju procesy geologiczne, a nawet przeprowadzać własne eksperymenty. Ponadto VR pozwala widzowi na eksplorację miejsc z dowolnej perspektywy, może on bowiem obracać się o 360 stopni.

  • laboratoria przyszłości

Druk 3D w edukacji szkolnej

W ostatnich latach technologia szturmem przejmuje kolejne dziedziny naszego życia. Z dużym entuzjazmem przyjmowana jest także w edukacji. Druk 3D stanowi jedną z nowinek cieszących się rosnącą popularnością. Na całym świecie uczniowie szkół podstawowych i szkół średnich stawiają swoje pierwsze kroki we włączaniu tej technologii w zajęcia. Liczba tematów i projektów wykorzystujących druk 3D jest niemal nieograniczona, zwłaszcza na zajęciach z nauk ścisłych, matematyki, ale i nauk społecznych. Projekty druku mogą być tworzone w zespołach, jak również indywidualnie, a ich poziom trudności bez problemu dostosujemy do grupy wiekowej, zaczynając od projektowania pojedynczych przedmiotów codziennego użytku, a kończąc na skomplikowanych systemach angażujących dodatkowe programy informatyczne.

  • laboratoria przyszłości

Edukacja jutra już dziś może zagościć w Twojej szkole – Nowa Era partnerem szkół w programie „Laboratoria Przyszłości”

Trwa program „Laboratoria Przyszłości" – największa od lat szansa na wprowadzenie do szkoły nowoczesnych technologii i innowacyjnych procesów dydaktycznych.  Pierwsza edycja programu skierowana do samorządowych szkół podstawowych cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Do programu zgłosiło się 99% szkół. Obecnie trwa nabór dla szkół podstawowych niesamorządowych, niepublicznych, a wkrtóce program obejmie szkoły ponadpodstawowe.

  • laboratoria przyszłości

Filmuj jak profesjonalista – 7 najważniejszych wskazówek

Kręcenie atrakcyjnych i profesjonalnie wyglądających filmów wymaga połączenia trzech elementów: kreatywności, sprzętu i doświadczenia. Sprzęt już mamy, kreatywności również nam nie zabraknie, ale jak nadrobić braki w doświadczeniu? Poznajcie siedem najważniejszych obszarów, które warto ćwiczyć w roli filmowca, i wskazówki, które pomogą wam szybko osiągnąć wysoki poziom.

  • laboratoria przyszłości

Nowa Era wspólnie z Omni3D unowocześnia polskie szkoły

Nowe technologie stały się nieodłączną częścią naszego życia. Dotyczy to nie tylko dorosłych, lecz także dzieci i młodzieży. Posługiwanie się wyłącznie tradycyjnymi metodami nauczania i ignorowanie możliwości, jakie dają nam nowinki technologiczne, mogą sprawić, że nauka w szkołach będzie mniej efektywna. Odpowiedzią na wyzwania, przed którymi stoją dyrektorzy szkół, są inicjatywy i programy wspierające wdrażanie pozytywnych zmian. Tak było w przypadku programu „Aktywna tablica” i tak się dzieje w przypadku wdrażanego obecnie rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.  Jest on wielką szansą na wprowadzenie do szkół nie tylko pomocy naukowych, lecz także pełnych innowacyjnych procesów dydaktycznych.

  • laboratoria przyszłości

Czy wirtualna rzeczywistość zastąpi nauczyciela?

Żyjemy w czasach, w których dynamicznie rozwijające się nowoczesne technologie skłaniają do zadania tytułowego pytania. Wpływ na to miała trwająca pandemia COVID-19, która skłoniła nauczycieli, specjalistów i w ogóle edukatorów z całego świata do sięgnięcia po różne narzędzia technologiczne niezbędne w edukacji zdalnej

  • laboratoria przyszłości

VR w praktyce szkolnej – jak bezpiecznie stosować?

Jeśli traktujemy technologię VR jako narzędzie do pracy, to powinniśmy postępować tak, jak z każdą nową metodą nauczania, którą chcemy wprowadzić do naszej klasy, czyli zadbać o odpowiednie przygotowanie siebie i uczniów. Poszczególne zestawy do wirtualnej rzeczywistości mogą nieco różnić się od siebie, warto jednak poznać ogólne zasady użytkowania, które pomogą zarówno prowadzącym zajęcia, jak i uczniom poczuć się bezpieczniej i pewniej.

  • laboratoria przyszłości

VR w szkole – nowa jakość nauczania

W ostatnich latach mogliśmy obserwować intensywny rozwój nowoczesnych technologii, w tym także wirtualnej rzeczywistości. Początkowo kojarzona jedynie z sektorem rozrywki i gier (niekoniecznie edukacyjnych) w końcu zaczyna pewnym krokiem wkraczać do szkół.

  • laboratoria przyszłości

Dlaczego warto lutować i gdzie wykorzystać tę umiejętność

Począwszy od elektroników po majsterkowiczów czy hobbystów – wiele osób regularnie stosuje proces znany jako lutowanie. Jest to jedna z ważniejszych umiejętności, która umożliwia wykonywanie obowiązków w pracy, przeprowadzanie rutynowych zadań związanych z montażem i konserwacją czy majsterkowaniem.

  • laboratoria przyszłości

Mikrokontrolery w szkole – jak to ugryźć?

Edukacja, zarówno formalna jak i pozaformalna, coraz silniej dostrzega konieczność zajęcia się nowymi technologiami. Przez ostatnie kilka lat sporo się zmieniło zarówno w warstwie dydaktycznej, jak i technicznej. W podstawie programowej informatyki silniejszy nacisk położono na algorytmikę oraz programowanie. Nie od dziś spotykamy się w szkole z tablicami interaktywnymi, nie dziwią laptopy, pracownie tabletowe. Nowoczesne szkoły idą o krok dalej – coraz częściej wyposażają swoje pracownie w roboty oraz mikrokontrolery.  

Doświadczenia chemiczne. Czemu tak rzadko robi się je w szkole? | NOWA ERA

Doświadczenia chemiczne. Czemu tak rzadko robi się je w szkole?

Chemia to dziedzina nauki, która może zafascynować i przyciągnąć do nauk ścisłych nawet zdeklarowanych humanistów - szczególnie jeśli lekcje chemii wzbogacone zostaną eksperymentami. Jednak nie każda szkoła jest wyposażona w nowoczesną pracownię chemiczną i nie wszędzie warunki pozwalają na przeprowadzanie doświadczeń przez uczniów.

Wejdź do wirtualnego laboratorium

Wirtualne laboratorium chemiczne, zawsze wyposażone w aparaturę i wszystkie niezbędne odczynniki? W pełni bezpieczne przeprowadzanie doświadczeń w klasie pełnej energicznych i ciekawych świata uczniów? Teraz to możliwe, dzięki programowi Empiriusz. Sprawdź, jak to działa!

Wirtualna rzeczywistość w nauce | NOWA ERA

Wirtualna rzeczywistość w nauce

Wirtualna rzeczywistość (VR) daje niesamowitą możliwość doświadczania złożoności świata. W wielu dziedzinach nauki dzięki VR możliwe jest bezpieczne przeprowadzanie skomplikowanych doświadczeń, zabiegów, symulacji. Nic dziwnego, że te nowoczesne metody edukowania wchodzą do szkół.

Uczenie przez doświadczenie | NOWA ERA

Uczenie przez doświadczenie

Podstawa programowa zakłada, że nauczyciele chemii będą realizować lekcje swojego przedmiotu w oparciu o doświadczenia chemiczne. Ministerstwo Edukacji wskazuje przy tym, że w nauczaniu bardzo pomocne może być oprogramowanie komputerowe. Wirtualne Laboratorium to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu uczniowie mogą przeprowadzać chemiczne eksperymenty w wirtualnej rzeczywistości, w całkowicie bezpiecznych warunkach.