Jak nie zwariować z dziećmi i pracą zdalną z domu? Zapraszamy na webinarium Anny Tulczyńskiej.
Jak zdalnie uczyć języka angielskiego najmłodszych? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Edytę Pikulską i Karolinę Jankowską.
Jak zorganizować pracę w przedszkolach w związku z częściowym otwarciem placówek? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Dorotę Dziamską.
Jak nauczać zdalnie przedszkolaków i uczniów klas 1-3? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Dorotę Dziamską.
Jak dzieci i młodzież funkcjonują w trakcie pandemii i jak im pomóc? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Resler.
Jak wykorzystać aplikacje Microsoft Teams, notes zajęć (OneNote) oraz generator testów i sprawdzianów Nowej Ery do sprawdzianów i testów on-line? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia przygotowanego przez Janusza Wierzbickiego.
Jak nauczać online z wykorzystaniem aplikacji Teams i podręczników Nowej Ery? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Janusza Wierzbickiego.
Jak nauczać uczniów klas 1-3 w czasie pandemii? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Dorotę Dziamską.
Jakie materiały, zasoby i narzędzia udostępniliśmy nauczycielom, uczniom i rodzicom, aby ułatwić zdalną edukację? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line.
Jak wykorzystywać dostępne on-line materiały Nowej Ery w pracy z uczniami, również w trakcie nauczania hybrydowego i zdalnego? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Janusza Wierzbickiego.
Jak zaplanować pracę na nowy rok szkolny i jakie są pożytki z diagnozy? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez dr Annę Flisikowską.
Jak budować relacje z uczniami w pandemicznej rzeczywistości? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Hryniewicz.
Jak prowadzić zajęcia w przedszkolach w czasie pandemii? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Dorotę Dziamską.
W dniu 5 sierpnia 2020 (środa) Minister Edukacji Narodowej, Dariusz Piontkowski, przedstawił wytyczne MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek regulujące ich funkcjonowanie od 1 września 2020 r. Najważniejsza informacja, na którą czekali uczniowie i nauczyciele, to ta: nowy rok szkolny powitamy w szkolnych progach!
Jakiego wsparcia potrzebują od nas dzieci? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Hryniewicz.
Jak oceniać na odległość oraz indywidualizować nauczanie i ocenianie? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Barbarę Sękalską.
Jak dbać o odpowiedni poziom higieny cyfrowej w domu? Zapraszamy na webinarium doktora Macieja Dębskiego.
Niezależnie od tego, czy uczymy w szkole czy na odległość, zdalnie, nasz cel jest taki sam – pragniemy, by uczeń przyswoił wiedzę. Stosując w swojej pracy uniwersalne zasady skutecznej edukacji wynikające z badań nad pamięcią i uczeniem się, możemy pomagać uczniom efektywniej zapamiętywać, a następnie przypominać sobie potrzebne informacje.
Jak zorganizować pracę w szkołach w związku z ponownym otwarciem placówek? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Dorotę Dziamską.
Czego nauczył nas koronawirus o polskiej szkole? Jak dbać o nauczycielską empatię i wrażliwość? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Hryniewicz.
W środę, 13. maja 2020, MEN opublikowało harmonogram stopniowego powrotu do stacjonarnego funkcjonowania szkół i placówek oświatowych. Założono powrót do zajęć w trzech etapach i w okrojonym zakresie. Według udostępnionych przez MEN informacji, pełnego otwarcia wszystkich placówek nie będzie.
Jak dbać o odpowiedni poziom higieny cyfrowej i jak skutecznie zarządzać mediami cyfrowymi w szkole? Zapraszamy na webinarium doktora Macieja Dębskiego.
W komunikacie wydanym 29 kwietnia MEN zapowiedziało otwarcie żłobków, przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych placówek wychowania przedszkolnego od dnia 6 maja 2020 r.
W piątek (24 kwietnia) Minister Edukacji Narodowej przedłużył zawieszenie zajęć stacjonarnych w placówkach oświatowych do 24 maja 2020. Ogłosił też daty, w jakich odbędą się egzamin ósmoklasisty i egzaminy maturalne.
Dla wielu nauczycieli praca zdalna jest czymś nowym, to czas zdobywania pionierskich doświadczeń. Zastanówmy się zatem, o czym warto pamiętać podczas zdalnej nauki.
Czas nauki i pracy zdalnej to czas bardzo wymagający – postawił przed rodzicami nowe wyzwania. Z drugiej strony, stwarza możliwość rozwijania u dzieci umiejętności samodzielnego planowania i organizowania nauki. Wyjdźmy naprzeciw marzeniom wielu rodziców, którzy czas spędzany na wspólnej nauce z dziećmi mogliby zamienić na czas budowania wartościowych i trwałych relacji.
Czy moje dziecko jest uzależnione od urządzeń elektronicznych? To pytanie zadaje sobie dziś wielu rodziców. Co w dobie nauki i pracy online jest normą, a co zaburzeniem? Kiedy powinniśmy się martwić? Co na temat korzystania z technologii przez dzieci i młodzież mówią statystyki? Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań.
Jak nauczać zdalnie z Google G Suite? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Marcina Pawlika.
Sytuacja narodowej kwarantanny sprzyja nadmiernemu używaniu urządzeń elektronicznych. Część zamkniętych w domach dzieci i młodzieży właściwie nie rozstaje się ze smartfonem czy komputerem. Po nauce i pracy (przed ekranem) potrzebujemy trochę rozrywki – a tę również najłatwiej znaleźć w Internecie i telewizji. Zastanówmy się, jakie działania możemy wdrożyć w swoich rodzinach, aby mądrze korzystać z technologii, bez strat dla relacji rodzinnych.
Nasze nastoletnie dzieci miały swoją własną, przewidywalną i rządzącą się określonymi regułami codzienność – naukę w szkole, zajęcia dodatkowe, spotkania z rówieśnikami, wyjścia do kina, pierwsze randki… Z powodu epidemii zamknięci w domach nastolatkowie mają wrażenie, że cały ich dotychczasowy świat runął.
Przedłużenie przerwy w nauczaniu stacjonarnym w jednostkach systemu oświaty do 26 kwietnia, przełożenie egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego na drugą połowę czerwca – to informacje przekazane w trakcie konferencji prasowej przez Prezesa Rady Ministrów.
Epidemia koronawirusa kształtuje naszą codzienność w coraz większym stopniu. Wprowadzane są kolejne ograniczenia, szkoły zostały zamknięte, a dom stał się jedyną dostępną poza Internetem przestrzenią życia społecznego. Dlatego jak w soczewce uwidaczniają się w nim wszystkie trudności, których nie było widać wcześniej.
Jak pozyskać Office 365 dla placówki edukacyjnej i prowadzić lekcje on-line? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Sebastiana Wasiołkę.
Jakie znaczenie ma jakość relacji dziecka i jego najbliższych oraz jak zadbać o jego poczucie bezpieczeństwa? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Hryniewicz.
Jak wspierać dziecko w samodzielnej organizacji czasu nauki? Jak budować u niego poczucie odpowiedzialności za własną pracę? Jak pomagać, ale nie wyręczać?
To, czego doświadczamy przez ostatnie tygodnie, jest sytuacją bez precedensu. Jak w tych trudnych warunkach radzić sobie z obowiązkami i emocjami? Jak wyjść z tej sytuacji, pozostając w dobrej relacji z bliskimi i z samym sobą? Krótko mówiąc: jak nie oszaleć?