Wszystkie

Pokaż artykuły

Od zaciekawienia do porozumienia, czyli co warto wiedzieć o komunikowaniu się

Jak różnice w osobowości oraz stylach komunikacji mogą wpływać na jej przebieg?

Pedagogiczny kod Leonarda da Vinci

Obserwacja tematyczna i ćwiczenia uwagi jako podstawa realizacji oczekiwań poznawczych dzieci i nauczycieli.

  • wychowanie przedszkolne

Dlaczego warto wprowadzać gotowy kurs językowy w przedszkolu?

Czy słuszną decyzją jest ta o rezygnacji z gotowego kursu na rzecz samodzielnego opracowywania zajęć przez nauczyciela języka angielskiego? Oczywiście, można przeprowadzić burzę mózgów, z tego chaosu może zrodzić się coś wyjątkowego, jednak nasuwa się pytanie o jakość, systematyczność, bogactwo materiałów i technik, i co najważniejsze – poprawność metodyczną.

  • wychowanie przedszkolne

Dla małego i dużego, czyli o współczesnej książce dziecięcej

W edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej często wykorzystuje się tradycyjne, wręcz wiekowe wiersze, piosenki i opowiadania – znane nie tylko rodzicom, lecz także babciom i dziadkom. Warto z tych tekstów nie rezygnować, ale na zajęciach z najmłodszymi można sięgać również po nowsze utwory literackie – dzieła urzekające pod względem wizualnym, interesujące poznawczo, zapraszające i do refleksji, i do zabawy.

  • wychowanie przedszkolne

Poczucie wartości i nadawanie znaczeń – dwa fundamenty rozwoju dziecka

Dziecko, ujmując całościowo rzeczywistość, odczuwa potrzebę wyrażania swoich doznań, przeżyć za pomocą znaków. Są to znaki języka mówionego, stosunków wielkościowych, geometrycznych, ilościowych, technik plastycznych, ekspresji ruchowej, muzycznej...                                                                                                                 prof. Ryszard Więckowski

  • wychowanie przedszkolne

Przedszkolak w świecie muzyki

Pierwszy dzień w przedszkolu to znaczący moment w życiu każdego dziecka. Przedszkole tworzy środowisko, w którym dziecko odczuwa radość z przebywania z rówieśnikami, ze zdobywania nowych umiejętności i uczenia się. Podstawową formą aktywności przedszkolaka jest zabawa, a zabawy ruchowe i muzyczne są szczególnie lubiane przez dzieci. Gdy zabawie towarzyszy muzyka, żadne dziecko nie pozostaje obojętne na dźwiękowe doznania.