Jak różnice w osobowości oraz stylach komunikacji mogą wpływać na jej przebieg?
Obserwacja tematyczna i ćwiczenia uwagi jako podstawa realizacji oczekiwań poznawczych dzieci i nauczycieli.
Czy słuszną decyzją jest ta o rezygnacji z gotowego kursu na rzecz samodzielnego opracowywania zajęć przez nauczyciela języka angielskiego? Oczywiście, można przeprowadzić burzę mózgów, z tego chaosu może zrodzić się coś wyjątkowego, jednak nasuwa się pytanie o jakość, systematyczność, bogactwo materiałów i technik, i co najważniejsze – poprawność metodyczną.
W edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej często wykorzystuje się tradycyjne, wręcz wiekowe wiersze, piosenki i opowiadania – znane nie tylko rodzicom, lecz także babciom i dziadkom. Warto z tych tekstów nie rezygnować, ale na zajęciach z najmłodszymi można sięgać również po nowsze utwory literackie – dzieła urzekające pod względem wizualnym, interesujące poznawczo, zapraszające i do refleksji, i do zabawy.
Dziecko, ujmując całościowo rzeczywistość, odczuwa potrzebę wyrażania swoich doznań, przeżyć za pomocą znaków. Są to znaki języka mówionego, stosunków wielkościowych, geometrycznych, ilościowych, technik plastycznych, ekspresji ruchowej, muzycznej... prof. Ryszard Więckowski
Pierwszy dzień w przedszkolu to znaczący moment w życiu każdego dziecka. Przedszkole tworzy środowisko, w którym dziecko odczuwa radość z przebywania z rówieśnikami, ze zdobywania nowych umiejętności i uczenia się. Podstawową formą aktywności przedszkolaka jest zabawa, a zabawy ruchowe i muzyczne są szczególnie lubiane przez dzieci. Gdy zabawie towarzyszy muzyka, żadne dziecko nie pozostaje obojętne na dźwiękowe doznania.