Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Annę Omilianowską.
Retransmisja spotkania o wspieraniu nauki mówienia, czytania i pisania.
Jak rozwijać myślenie matematycznie u uczniów klas 2?
Jak pomóc dzieciom w rozwijaniu kompetencji społecznych?
Łamanie schematów w nauczaniu matematyki – jak robić to rozsądnie i pomysłowo?
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Joannę Kiełbiewską.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Krystynę Rózgę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Agnieszkę Kacprowicz.
Spotkanie o kształtowaniu kompetencji matematycznych i nie tylko.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Dorotę Dziamską.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Dorotę Dziamską.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Okazje do uczenia, a sytuacje edukacyjne. Edukacja wczesnoszkolna w sytuacji pandemii
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Rok szkolny 2019/2020 trwał w najlepsze, gdy nagle z dnia na dzień wszystko się zmieniło. Edukacja jak olbrzymia maszyna pracowała na najwyższych obrotach, płynnie zmierzając do końca roku szkolnego. Nagle bez ostrzeżenia wciśnięto hamulec i gwałtownie zatrzymano ją w miejscu. Sposobem na ponowny rozruch stała się edukacja zdalna, co dla wielu nauczycieli, ich podopiecznych oraz rodziców uczniów było zupełnie nowym i często trudnym doświadczeniem.
Właściwy dobór metod i narzędzi to pierwszy krok do sukcesu zarówno ucznia, jak i jego nauczyciela, dlatego zakup i wykorzystanie dodatkowych materiałów powinny być dobrze przemyślane i dobrane do indywidualnych potrzeb naszego zespołu klasowego.
Z Adamem Pękalskim, grafikiem i ilustratorem, twórcą ilustracji do podręczników Nowej Ery dla edukacji wczesnoszkolnej, rozmawia Marzanna Polit.
Zgodnie z podstawą programową uczeń ma pisać z pamięci i ze słuchu oraz przestrzegać poprawności ortograficznej w wyrazach poznanych i opracowanych podczas zajęć. Trzeba tego w ciągu trzech lat nauczyć, ale jak to zrobić, żeby dzieci nie „sadziły byków”?
Edukacja przyrodnicza dzieci na etapie wczesnoszkolnym ma wyjątkowe znaczenie. Dzięki niej przyszli dorośli obywatele Ziemi poznają przyrodę i uczą się ją szanować. Można mieć nadzieję, że ich działania będą przyjazne naturze.
Nuda!, Nie chce mi się, Nic nie rozumiem – takie stwierdzenia niejednokrotnie towarzyszą pierwszym próbom lekturowym najmłodszych uczniów i, niestety, bywają powtarzane do końca szkolnej edukacji. Nic dziwnego: tam, gdzie nie ma przyjemności, trudno o zaangażowanie.
Nie wszystkie dzieci w klasie mówią wyraźnie. Trudności z prawidłową artykulacją głosek przekładają się na kłopoty w nauce czytania i pisania, a często na problemy w porozumiewaniu się z rówieśnikami i dorosłymi. To zjawisko jest dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej kolejnym wyzwaniem.
Wprowadzenie najmłodszych uczniów w świat matematyki to prawdziwe wyzwanie. Wymaga od nauczyciela matematyki w edukacji wczesnoszkolnej zarówno kompetencji matematycznych, jak i dydaktycznych. Ale jest też zadaniem niezwykle inspirującym i rozwijającym oraz możliwym do realizacji, jeżeli mamy odpowiednią wiedzę i narzędzia.
Myślenie krytyczne znalazło się w podstawie programowej kształcenia ogólnego już od pierwszego edukacyjnego etapu i zostało wyznaczone jako jeden z celów kształcenia. W punkcie 5 podstawy czytamy: rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania.
Dzieci to wymagający czytelnicy? Tak, ale nie w tym sensie co dorośli. Kiedy mówimy o dorosłym wymagający czytelnik, mamy na myśli, że jest wyrafinowany, oczytany i ma własny gust. W przypadku dzieci słowo wymagający nabiera innego znaczenia. Współczesne dzieci – w większości – mają bardzo rozproszoną uwagę, niezbyt szeroki zasób słownictwa, są przebodźcowane i aspirują do bycia starszymi, niż są. To oznacza, że książki dla nich należy konstruować, biorąc te wszystkie fakty pod uwagę
Rozmowa z Dorotą Dziamską, koordynatorką prac nad nową podstawą programową
Żeby pokonywać życiowe trudności, trzeba przede wszystkim radzić sobie z emocjami. To umiejętność tak trudna, jak użyteczna. Trzeba nad nią pracować stale, także w dorosłym życiu. Im bardziej rozwiniemy ją w dzieciństwie, tym lepiej będzie się nam żyło.
- Twoja ulubiona książka z wczesnego dzieciństwa to… - Ojej! Nie umiem wymienić jednej! Jako dziecko robiłam listy książek, które zabrałabym ze sobą na bezludna wyspę. Było ich tak dużo, że mój tata żartował, że trzeba by mnie odstawić na tę wyspę razem z kontenerem. Myślę, że najukochańsza to „O czym szumią wierzby” Kennetha Grahama, do której wiersze tłumaczyła moja babcia. A zaraz potem: „Kubuś Puchatek”, „Dzieci z Bullerbyn”, „Sindbad” i „Klechdy sezamowe” Leśmiana. W ciut starszym dzieciństwie lubiłam „Pierścień i różę” Thackereya, „Wiatr z księżyca” Linklatera, „Opowieści z Narnii” i „Hobbita”. I wszelkie baśnie – najchętniej mroczne, długie i skomplikowane.