Wszystkie

Pokaż artykuły

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

"Strasna zmija" nie taka straszna

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Robimy śmieszne minki

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Kto więcej powie na jednym wydechu?

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Myślenie krytyczne jako niezbędna kompetencja XXI wieku

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Annę Omilianowską.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • webinarium
  • logopedia
  • wielka przygoda
  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Pomyślę i rozwiążę – rozwój myślenia matematycznego u uczniów klas 2

Jak rozwijać myślenie matematycznie u uczniów klas 2?

  • edukacja wczesnoszkolna
  • Nieoczywiste kompetencje XXI wieku
  • webinarium
  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Łamanie schematów w nauczaniu matematyki w edukacji wczesnoszkolnej

Łamanie schematów w nauczaniu matematyki – jak robić to rozsądnie i pomysłowo?

  • edukacja wczesnoszkolna
  • webinarium
  • język polski

Edukacja polonistyczna w Wielkiej Przygodzie: uczy, rozwija, zaciekawia

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Zawsze z muzyką – nie tylko zdalne nauczanie w klasach 1-3

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Joannę Kiełbiewską.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • webinarium

Zabierz książkę na lekcję, czyli jak zachęcić uczniów do czytania

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Krystynę Rózgę.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

O co chodzi w matematyce? Edukacja matematyczna w serii ,,Wielka Przygoda"

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Jak efektywnie wykorzystać ostatnie miesiące przed wakacjami ? Co robić? Na co postawić?

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Agnieszkę Kacprowicz.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium
  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Wielka Przygoda z arytmetyką i nie tylko…. (Liczba naturalna, liczenie i rachowanie, związki między liczbami)

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • webinarium

Nauczanie zdalne przedszkolaków i uczniów klas 1-3

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Dorotę Dziamską.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Geometria w nauczaniu wczesnoszkolnym

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • webinarium

Przygotowujemy do pracy z tekstem matematycznym – opowiadania matematyczne w serii Wielka Przygoda

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • webinarium

Szkolna rzeczywistość klas 1-3 po 25 maja 2020

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Dorotę Dziamską.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Spiralne nauczanie matematyki

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • webinarium

Okazje do uczenia, a sytuacje edukacyjne. Edukacja wczesnoszkolna w sytuacji pandemii

Okazje do uczenia, a sytuacje edukacyjne. Edukacja wczesnoszkolna w sytuacji pandemii

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Zadania inne niż te, które znany od dawna…

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • matematyka
  • webinarium

Mnożenie – hetman wśród działań matematycznych

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.

  • edukacja wczesnoszkolna
  • nauka zdalna

Jak po doświadczeniu z edukacją zdalną odnaleźć się w nowej rzeczywistości?

Rok szkolny 2019/2020 trwał w najlepsze, gdy nagle z dnia na dzień wszystko się zmieniło. Edukacja jak olbrzymia maszyna pracowała na najwyższych obrotach, płynnie zmierzając do końca roku szkolnego. Nagle bez ostrzeżenia wciśnięto hamulec i gwałtownie zatrzymano ją w miejscu. Sposobem na ponowny rozruch stała się edukacja zdalna, co dla wielu nauczycieli, ich podopiecznych oraz rodziców uczniów było zupełnie nowym i często trudnym doświadczeniem.

  • edukacja wczesnoszkolna

Dla każdego coś dobrego - na mocne i słabe strony ucznia!

Właściwy dobór metod i narzędzi to pierwszy krok do sukcesu zarówno ucznia, jak i jego nauczyciela, dlatego zakup i wykorzystanie dodatkowych materiałów powinny być dobrze przemyślane i dobrane do indywidualnych potrzeb naszego zespołu klasowego.

Rysować każdy może

Z Adamem Pękalskim, grafikiem i ilustratorem, twórcą ilustracji do podręczników Nowej Ery dla edukacji wczesnoszkolnej, rozmawia Marzanna Polit.

Wziąć byka za rogi

Zgodnie z podstawą programową uczeń ma pisać z pamięci i ze słuchu oraz przestrzegać poprawności ortograficznej w wyrazach poznanych i opracowanych podczas zajęć. Trzeba tego w ciągu trzech lat nauczyć, ale jak to zrobić, żeby dzieci nie „sadziły byków”?  

Czas na przyrodę

Edukacja przyrodnicza dzieci na etapie wczesnoszkolnym ma wyjątkowe znaczenie. Dzięki niej przyszli dorośli obywatele Ziemi poznają przyrodę i uczą się ją szanować. Można mieć nadzieję, że ich działania będą przyjazne naturze.  

O radości czytania

Nuda!, Nie chce mi się, Nic nie rozumiem – takie stwierdzenia niejednokrotnie towarzyszą pierwszym próbom lekturowym najmłodszych uczniów i, niestety, bywają powtarzane do końca szkolnej edukacji. Nic dziwnego: tam, gdzie nie ma przyjemności, trudno o zaangażowanie.

Co to jest kucik?

Nie wszystkie dzieci w klasie mówią wyraźnie. Trudności z prawidłową artykulacją głosek przekładają się na kłopoty w nauce czytania i pisania, a często na problemy w porozumiewaniu się z rówieśnikami i dorosłymi. To zjawisko jest dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej kolejnym wyzwaniem.

Matematyka angażująca

Wprowadzenie najmłodszych uczniów w świat matematyki to prawdziwe wyzwanie. Wymaga od nauczyciela matematyki w edukacji wczesnoszkolnej zarówno kompetencji matematycznych, jak i dydaktycznych. Ale jest też zadaniem niezwykle inspirującym i rozwijającym oraz możliwym do realizacji, jeżeli mamy odpowiednią wiedzę i narzędzia.

  • edukacja wczesnoszkolna

Czy i jak uczyć dzieci krytycznego myślenia?

Myślenie krytyczne znalazło się w podstawie programowej kształcenia ogólnego już od pierwszego edukacyjnego etapu i zostało wyznaczone jako jeden z celów kształcenia. W punkcie 5 podstawy czytamy: rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania.

Od marynarza do pisarza. Wywiad z Rafałem Witkiem

Dzieci to wymagający czytelnicy? Tak, ale nie w tym sensie co dorośli. Kiedy mówimy o do­rosłym wymagający czytelnik, mamy na myśli, że jest wyrafinowany, oczytany i ma własny gust. W przypadku dzieci słowo wymagający nabiera innego znaczenia. Współczesne dzieci – w większości – mają bardzo rozpro­szoną uwagę, niezbyt szeroki zasób słownictwa, są przebodźcowane i aspirują do bycia starszymi, niż są. To oznacza, że książki dla nich należy konstruować, biorąc te wszystkie fakty pod uwagę

  • reforma 2017
  • podstawa programowa 2017
  • edukacja wczesnoszkolna
  • szkoła podstawowa

Edukacja wczesnoszkolna po reformie

Rozmowa z Dorotą Dziamską, koordynatorką prac nad nową podstawą programową

  • strefa inspiracji
  • edukacja wczesnoszkolna

Jak rozwijać inteligencję emocjonalną u dzieci?

Żeby pokonywać życiowe trudności, trzeba przede wszystkim radzić sobie z emocjami. To umiejętność tak trudna, jak użyteczna. Trzeba nad nią pracować stale, także w dorosłym życiu. Im bardziej rozwiniemy ją w dzieciństwie, tym lepiej będzie się nam żyło.

  • edukacja wczesnoszkolna

W kopalni zaskoczeń. Wywiad z Zofią Stanecką

- Twoja ulubiona książka z wczesnego dzieciństwa to… - Ojej! Nie umiem wymienić jednej! Jako dziecko robiłam listy książek, które zabrałabym ze sobą na bezludna wyspę. Było ich tak dużo, że mój tata żartował, że trzeba by mnie odstawić na tę wyspę razem z kontenerem. Myślę, że najukochańsza to „O czym szumią wierzby” Kennetha Grahama, do której wiersze tłumaczyła moja babcia. A zaraz potem: „Kubuś Puchatek”, „Dzieci z Bullerbyn”, „Sindbad” i „Klechdy sezamowe” Leśmiana. W ciut starszym dzieciństwie lubiłam „Pierścień i różę” Thackereya, „Wiatr z księżyca” Linklatera, „Opowieści z Narnii” i „Hobbita”. I wszelkie baśnie – najchętniej mroczne, długie i skomplikowane.