Zapraszamy na retransmisję webinarium o komunikacji z rodzicami.
Zapraszamy na retransmisję webinarium o stosowaniu matematyki w sytuacjach życiowych w podręcznikach serii Wielka Przygoda.
Retransmisja webinarium o nauce dodawania i odejmowania.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Krystynę Rózgę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Annę Omilianowską.
Retransmisja spotkania o wspieraniu nauki mówienia, czytania i pisania.
Jak rozwijać myślenie matematycznie u uczniów klas 2?
Jak pomóc dzieciom w rozwijaniu kompetencji społecznych?
Łamanie schematów w nauczaniu matematyki – jak robić to rozsądnie i pomysłowo?
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Elżbietę Kacprzak.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Joannę Kiełbiewską.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Agnieszkę Kacprowicz.
Spotkanie o kształtowaniu kompetencji matematycznych i nie tylko.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Dorotę Dziamską.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez Dorotę Dziamską.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Okazje do uczenia, a sytuacje edukacyjne. Edukacja wczesnoszkolna w sytuacji pandemii
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzonego przez dr hab. Ewę Swobodę.
Rok szkolny 2019/2020 trwał w najlepsze, gdy nagle z dnia na dzień wszystko się zmieniło. Edukacja jak olbrzymia maszyna pracowała na najwyższych obrotach, płynnie zmierzając do końca roku szkolnego. Nagle bez ostrzeżenia wciśnięto hamulec i gwałtownie zatrzymano ją w miejscu. Sposobem na ponowny rozruch stała się edukacja zdalna, co dla wielu nauczycieli, ich podopiecznych oraz rodziców uczniów było zupełnie nowym i często trudnym doświadczeniem.
Właściwy dobór metod i narzędzi to pierwszy krok do sukcesu zarówno ucznia, jak i jego nauczyciela, dlatego zakup i wykorzystanie dodatkowych materiałów powinny być dobrze przemyślane i dobrane do indywidualnych potrzeb naszego zespołu klasowego.
Myślenie krytyczne znalazło się w podstawie programowej kształcenia ogólnego już od pierwszego edukacyjnego etapu i zostało wyznaczone jako jeden z celów kształcenia. W punkcie 5 podstawy czytamy: rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania.
Rozmowa z Dorotą Dziamską, koordynatorką prac nad nową podstawą programową
Żeby pokonywać życiowe trudności, trzeba przede wszystkim radzić sobie z emocjami. To umiejętność tak trudna, jak użyteczna. Trzeba nad nią pracować stale, także w dorosłym życiu. Im bardziej rozwiniemy ją w dzieciństwie, tym lepiej będzie się nam żyło.
- Twoja ulubiona książka z wczesnego dzieciństwa to… - Ojej! Nie umiem wymienić jednej! Jako dziecko robiłam listy książek, które zabrałabym ze sobą na bezludna wyspę. Było ich tak dużo, że mój tata żartował, że trzeba by mnie odstawić na tę wyspę razem z kontenerem. Myślę, że najukochańsza to „O czym szumią wierzby” Kennetha Grahama, do której wiersze tłumaczyła moja babcia. A zaraz potem: „Kubuś Puchatek”, „Dzieci z Bullerbyn”, „Sindbad” i „Klechdy sezamowe” Leśmiana. W ciut starszym dzieciństwie lubiłam „Pierścień i różę” Thackereya, „Wiatr z księżyca” Linklatera, „Opowieści z Narnii” i „Hobbita”. I wszelkie baśnie – najchętniej mroczne, długie i skomplikowane.
- Gdybyś miała jednym słowem określić, czym jest dla Ciebie pisanie, co to byłoby za słowo? Wszystkim! To pierwsze słowo, jakie mi przychodzi do głowy. Ale jednym słowem chyba się tego nie da określić. Pisanie jest dla mnie przede wszystkim radością, jest pracą, a czasem jest ciężarem.
Nuda w szkole ma wiele odcieni, wiele imion i może nazywać różne stany. Bywa jak mgła, co wszystko otula i wycisza. Czasem daje wrażenie pustki i nieokreśloności, czasem bólu utraty czegoś pięknego i pożądanego. Czasem bywa fasadą chroniącą przed czymś trudniejszym do zniesienia, czasem obezwładniającą niechęcią czy smutkiem. Rozpoznanie tego, czy dziecko się nudzi, a zwłaszcza dlaczego się nudzi, nie zawsze w warunkach grupy jest łatwe. Zwłaszcza, gdy tak naprawdę nuda stanowi przesłonę lub wymówkę....Nuda ma wiele imion, wiele twarzy.
Szkolne niepowodzenia bardzo często mają u podłoża źle opanowaną technikę czytania. Opóźnienia z klas 1-3 w starszych klasach już się tylko nawarstwiają i skazują ucznia na ustawiczne problemy w nauce. Czytanie to najważniejszy szkolny nabytek.