Wszystkie

Pokaż artykuły

Jak pracować z programami eduSensus stacjonarnie i zdalnie?

Jak pracować z programami eduSensus stacjonarnie i zdalnie?

Multimedia już na stałe zagościły w bezpośredniej pracy z uczniami. Wykorzystywanie ich przez nauczycieli zapewnia wysoką jakość kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom, z uwzględnieniem ich zróżnicowanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Z powodzeniem można ich używać zarówno w pracy stacjonarnej, jak i zdalnej.

Rodzaje zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Rodzaje zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Przewodnik po formach realizowania pomoc psychologiczno-pedagogicznej, a także gotowe wskazówki, które programy eduSensus znajdą zastosowanie w ramach zajęć.

  • webinarium
  • specjalne potrzeby edukacyjne

Jak pracować z uczniami z ASD stacjonarnie i zdalnie, na przykładzie SPEKTRUM AUTYZMU PRO

Obejrzyj, pełną praktycznych porad, prelekcję będącą częścią minikonferencji online "Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole", które odbyło się 1 grudnia 2020 r. 

  • webinarium
  • specjalne potrzeby edukacyjne

Kontrakty, systemy motywujące, plany aktywności

Obejrzyj, pełną praktycznych porad, prelekcję będącą częścią minikonferencji online "Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole", które odbyło się 1 grudnia 2020 r. 

  • webinarium
  • specjalne potrzeby edukacyjne

Obowiązki szkoły wobec ucznia z ASD. Współpraca na linii szkoła-poradnia-rodzic

Obejrzyj prelekcję będącą częścią minikonferencji online "Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole", które odbyło się 1 grudnia 2020 r.

  • webinarium
  • specjalne potrzeby edukacyjne

Dziecko z ASD w szkole masowej – dostosowanie form i metod pracy dla optymalnego funkcjonowania ucznia

Obejrzyj, pełną praktycznych porad, prelekcję będącą częścią minikonferencji online "Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole", które odbyło się 1 grudnia 2020 r. 

Metoda prof. A. Tomatisa - wszystko, co chciałbyś wiedzieć

Na najczęściej zadawane pytania o terapię uwagi słuchowej wg metody prof. Alfreda Tomatisa odpowiada jego uczeń i kontynuator jego pracy, a jednocześnie wykładowca na szkoleniach Nowej Ery - Jozef Vervoort.

Absolwenci szkoleń z APF wg metody prof. A. Tomatisa o swojej pracy

Posłuchaj co absolwentki 3 stopni szkoleń z audio-psycho-fonologii mówią o swojej pracy z metodą. Jak trafiły na metodę prof. Alfreda Tomatisa? Co dało im szkolenie?

Szkolenia z audio-psycho-fonologii wg metody prof. Alfreda Tomatisa

Dowiedz się czym wyróżniają się szkolenia z audio-psycho-fonologii organizowane przez wydawnictwo Nowa Era. Na co kładziemy największy nacisk i dlaczego warto szkolić się z nami? Zobacz jak niewiele dzieli Cię od tego, by zostać certyfikowanym terapuetą metody Tomatisa!

  • nauka zdalna

Realizacja orzeczeń dla uczniów ze spektrum autyzmu w stanie pandemii

Uczniowie z autyzmem mają prawo do wsparcia, które zaspokoi ich specjalne potrzeby edukacyjne, określone w orzeczeniach. Jak powinna przebiegać realizacja zaleceń, gdy szkoły i przedszkola są zamknięte?

  • specjalne potrzeby edukacyjne

Dziecko z mutyzmem w placówce oświatowej - rozumienie i metody pomocy

Odpowiadamy na najczęstsze pytania nauczycieli na temat problemu mutyzmu wśród uczniów.

  • specjalne potrzeby edukacyjne

Mutyzm historycznie

Nazwa pochodzi z łaciny. Przymiotnik mutus, muta, mutum oznacza niemy. To zaburzenie znane od niemal 150 lat, ale na ich przestrzeni było różnie interpretowane przez specjalistów.

  • specjalne potrzeby edukacyjne

Głos uwięziony w gardle

Mutyzm wybiórczy to zaburzenie lękowe – wysoki poziom lęku nie pozwala dziecku mówić, choć ono bardzo chciałoby się skomunikować z otoczeniem – mówi Monika Andrzejewska, psycholog, psychoterapeutka z Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku.

mutyzm porady dla rodziców

Mutyzm – wsparcie dla rodziców

Mutyzm to zaburzenie, które wymaga zaangażowania całej rodziny – mówi psycholog dziecięcy Edyta Żółtowska-Górska. Oto 5 rzeczy, na jakie warto uczulić rodzica dziecka z mutyzmem.

mutyzm wybiórczy

Zmrożone dzieci

Najważniejsi są nauczyciele w przedszkolu – to dzięki ich uważności dzieci z mutyzmem wybiórczym mają szansę na wyleczenie lub zdecydowaną poprawę jakości życia – mówi Barbara Ołdakowska-Żyłka, która stworzyła autorską metodę pracy z dziećmi z mutyzmem wybiórczym i z ich rodzinami.  

mutyzm wybiórczy

Trzy oblicza mutyzmu

Stres, konflikty, sytuacje traumatyczne mogą wywołać u dziecka, które ma prawidłowo zbudowany narząd mowy zaburzenia w komunikowaniu się, tzw. mutyzm funkcjonalny. Oto trzy jego odmiany.

Każdy jest wyjątkowy

Specjalne potrzeby edukacyjne na pewnym etapie kształcenia ma właściwie każdy uczeń. W ich zaspokojeniu najważniejsze są uważność i dobra komunikacja między nauczycielem i rodzicem – uważa psycholog dr Tomasz Knopik z Instytutu Badań Edukacyjnych.

  • specjalne potrzeby edukacyjne
  • nauka zdalna

SPE w nauczaniu zdalnym: Matematyka nauczana zdalnie

Zapraszamy na retransmisję webinarium poświęconego metodom nauczania matematyki w warunkach zdalnych. 

PFRON Likwidacja barier w komunikowaniu
  • specjalne potrzeby edukacyjne

Skorzystaj ze środków PFRON przy zakupie

Likwidacja barier w komunikowaniu się to program Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, który pozwala na uzyskanie wsparcia w likwidacji ograniczeń uniemożliwiających lub utrudniających osobie niepełnosprawnej swobodne porozumiewanie się z otoczeniem i/lub przekazywanie informacji.

  • specjalne potrzeby edukacyjne

Świat autyzmu oczami rodzica

Zachęcamy Cię do udziału w kampanii uświadamiającej eduSensus. Jeżeli jesteś rodzicem dziecka ze spektrum autyzmu opowiedz nam swojej historii.

  • specjalne potrzeby edukacyjne
  • nauka zdalna

SPE w nauczaniu zdalnym: Kompetencje kluczowe w procesie uczenia się przez całe życie

Zapraszamy na retransmisję webinarium poświęconego kompetencjom kluczowym już od wieku przedszkolnego.

  • specjalne potrzeby edukacyjne
  • nauka zdalna

SPE w nauczaniu zdalnym: Terapia logopedyczna online

Zapraszamy na retransmisję webinarium poświęconego metodom kontynuowania terapii logopedycznej online. 

  • specjalne potrzeby edukacyjne
  • nauka zdalna

SPE w nauczaniu zdalnym: Logopeda w pracy online

Zapraszamy na retransmisję webinarium poświęconego metodyce prawidłowej terapii logopedycznej online. 

Trudna lekcja systematyczności

Specjalne potrzeby edukacyjne wiążą się często z koniecznością zaangażowania rodziców w proces terapeutyczny. Jak to robić z sukcesem, podpowiada Anna Tulczyńska, psychoterapeutka

Zaangażowany rodzic

Zaangażowanie to klucz do sukcesu terapeutycznego. W przypadku dzieci bardzo ważna jest współpraca terapeuty z rodzicami. Jak budować dobre, angażujące relacje, podpowiadają trzy terapeutki z Punktu Przedszkolnego Gdańskie Lwy.

Recenzja programu Logopedia PRO

Z programem Logopedia pracuję niemal codziennie od 2006 roku. Cenię go przede wszystkim za to, że z nadaje się do terapii małych dzieci, jak i nieco starszych, czytających.  Zasób obrazków pozwala na solidne zdiagnozowanie mowy dziecka.

Logopedia PRO - recenzja

Z programem Logopedia YDP po raz pierwszy spotkałam się w 2015 roku w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Logofigle. Wcześniej słyszałam o nim wiele pozytywnych opinii. Na mnie również wywarł bardzo dobre wrażenie.

Pakiet Logopedia Gold - opinia

Praca z  multimedialnymi programami  LOGOPEDIA GOLD to dla każdego  logopedy perspektywa intencjonalnego  programowania oraz realizowania    efektywnej terapii  stymulującej rozwój systemu językowego dziecka zgodnie z normą rozwojową.

  • specjalne potrzeby edukacyjne

UWAGA SŁUCHOWA PRO - prawidłowe podłączenie zestawu

Rozpakowałeś zestaw UWAGA SŁUCHOWA PRO - co dalej?

  • specjalne potrzeby edukacyjne

UWAGA SŁUCHOWA PRO - komponenty zestawu do terapii wg metody prof. A. Tomatisa

Obejrzyj film i dowiedz się co wchodzi w skład zestawu UWAGA SŁUCHOWA PRO.

Terapia logopedyczna w czasie pandemii

Pandemia postawiła nas – terapeutów, nauczycieli, rodziców, dzieci – w zaskakującej sytuacji. Placówki oświatowe i gabinety terapeutyczne zawiesiły funkcjonowanie z dnia na dzień. Uniemożliwiło to kontynuację terapii w tradycyjny sposób. Dlatego, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców i potrzebom dzieci, wielu logopedów dostosowało się do nowej rzeczywistości i przeniosło zajęcia z gabinetów do internetu. W niniejszym artykule przedstawiam swój sposób na przygotowanie i prowadzenie zajęć logopedycznych online krok po kroku.  

  • specjalne potrzeby edukacyjne

Współpraca z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna to zadanie dla przedszkola, szkoły lub placówki, do której uczęszcza uczeń. Jednak do zadbania o specjalne potrzeby edukacyjne dziecka konieczne jest orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jak przekonać rodziców ucznia, by wystąpili z wnioskiem o wydanie orzeczenia?

Zawód logopedy

Logopeda – co sprawia, że ten zawód jest wyjątkowy?

Każda praca ma w sobie coś specjalnego, każda kryje za sobą zarówno blaski jak i cienie, każda może wzbudzać w nas poczucie satysfakcji i dumy. Czy istnieją powody, dla których my, logopedzi, możemy śmiało stwierdzić, że nasza praca jest wyjątkowa i daje niezwykłe poczucie radości? Zdecydowanie tak!

Autyzm... i co dalej?

Rodzice różnie reagują po usłyszeniu diagnozy, jednak łączy ich jedno: wszyscy chcą pomóc dziecku, tylko zazwyczaj nie wiedzą, jak się za to zabrać – mówi psycholog Monika Werbanowska. 

  • webinarium
  • specjalne potrzeby edukacyjne

Uczeń ze spektrum autyzmu w systemie edukacji – jak pomóc mu osiągnąć sukces?

Zapraszamy na retransmisję webinarium z okazji Światowego Dnia Autyzmu

  • webinarium
  • specjalne potrzeby edukacyjne

SPE w nauczaniu zdalnym: Praca zdalna z dziećmi ze spektrum autyzmu

Zapraszamy do obejrzenia kolejnego webinarium z cyklu „SPE w nauczaniu zdalnym”.