Chemia Nowej Ery. Podręcznik do chemii dla klasy siódmej szkoły podstawowej

Nowa edycja 2020–2022

Nr dopuszczenia: 785/1/2017
Autorzy: Jan Kulawik, Teresa Kulawik, Maria Litwin

W podręczniku dla klasy 7 szkoły podstawowej „Chemia Nowej Ery” układ treści i metody pracy są dostosowane do potrzeb młodszego ucznia i ułatwiają wprowadzanie trudnych wiadomości.

  • Pomaga opanować podstawy chemii uczniom, którym nauka sprawia trudność, dzięki wyjaśnionym krok po kroku ponad 50 przykładom zadań problemowych i obliczeniowych oraz infografikom Przeczytaj – zrozumiesz! przedstawiającym w prosty sposób skomplikowane procesy.
  • Umożliwia stopniowe wprowadzanie uczniów w zagadnienia chemii dzięki optymalnemu podziałowi treści nauczania na klasę 7 i 8. Powtórzenie informacji o tlenkach i wodorotlenkach na początku klasy 8 ułatwia przypomnienie ich przed wprowadzeniem tematu Sole
  • Kształci umiejętność projektowania i opisywania doświadczeń chemicznych dzięki precyzyjnym instrukcjom zilustrowanych schematem i fotografią oraz czytelnie wyróżnionymi obserwacjami i wnioskami. Propozycje doświadczeń do samodzielnego wykonania przez uczniów umożliwiają bezpieczne wykonywanie eksperymentów i ułatwiają kształcenie umiejętności rysowania schematów. Doświadczenia zalecane do realizacji w podstawie programowej zostały wyróżnione.
  • Ułatwia uczniom znalezienie najważniejszych treści w danym temacie dzięki przygotowanym do każdego tematu Celom lekcji i elementowi Zapamiętaj!
  • Jest pomocny w utrwalaniu i porządkowaniu wiedzy dzięki elementom Skojarz i zapamiętaj! oraz Podobieństwa i różnice.
  • Budzi zainteresowanie, gdyż w atrakcyjny sposób łączy wiedzę z informacjami o zastosowaniach chemii. Częste odwołania do życia codziennego, np. w elemencie Chemia wokół nas oraz infografikach Zastosowania, ukazują chemię jako naukę praktyczną i nowoczesną.
  • Pomaga w sprawdzaniu wiadomości i ćwiczeniu umiejętności przed sprawdzianem dzięki Podsumowaniom oraz przekrojowym zadaniom Sprawdź, czy wiesz…, Sprawdź, czy umiesz… umieszczonym na końcu każdego działu.
  • Rozwija umiejętności uczniów starających się o ocenę celującą dzięki wyróżnionym treściom i zadaniom Dla dociekliwych, które mają podwyższony stopień trudności.