Atak na Ukrainę. Jak wspierać uczniów, budować relacje w klasach wielokulturowych oraz zapobiegać dyskryminacji

Rzeczywistość znów nas zaskoczyła. Jeszcze nie zdążyliśmy zamknąć poprzedniego kryzysu związanego z pandemią, a przed nami już stanęły następne potężne wyzwania: agresja Rosji na Ukrainę, wojna i konieczność wsparcia dzieci i młodzieży w radzeniu sobie z tą sytuacją.

W związku z tym zdecydowaliśmy się zmienić temat naszego czwartkowego spotkania. Zamiast mówić o motywowaniu, chcielibyśmy wesprzeć Państwa w radzeniu sobie z obecnym kryzysem. Pokażemy, co od strony psychologicznej może się dziać w Państwa głowach, a przede wszystkim w głowach uczniów – zarówno tych najmłodszych, jak i starszych. Porozmawiamy o tym, jak reagować na tę sytuację i jak wspierać wychowanków, uwzględniając potrzeby  uczniów polskich oraz tych pochodzących z Ukrainy i Rosji. Porozmawiamy też o tym, na co zwrócić uwagę, kiedy w szkole pojawią się dzieci-uchodźcy.

Postaramy się także być dostępni podczas całego spotkania i odpowiadać na pytania, ponieważ ponownie to na Państwa barkach spoczywa to wyzwanie. Nie zostawimy Państwa z tym samych.


Sławomir Prusakowski -
psycholog, trener i edukator zajmujący się różnymi obszarami ludzkiego rozwoju. Na Uniwersytecie SWPS pokazuje studentom psychologii, jak przełożyć teoretyczną wiedzę z wykładów na codzienną praktykę. Wspiera nauczycieli w ich pracy – zarówno zawodowo, jak i prywatnie.

Spotkanie będzie moderowała Karolina Wójcik – psycholog, nauczyciel akademicki i dyplomowany trener grupowy. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnej komunikacji, asertywności oraz motywacji. Na Wydziale Prawa Uniwersytetu SWPS w Warszawie prowadzi autorski program warsztatów z zarządzania sobą.