
Wartość każdego z nas mierzy się ilością dobra, radości, ciepła i autentycznej uwagi, które wnosimy do życia innych ludzi. Droga do zachowania równowagi prowadzi bowiem przez powrót do takiego pojmowania ludzkiej wartości. Szczególnie teraz mamy obowiązek nauczyć tego dzieci i młodzież. Nauka odbywa się poprzez wzorce. To trochę inna definicja nauczania. To również trochę inne wymagania wobec nauczyciela, który ma obowiązek najpierw zadbać o siebie.
Podczas webinarium skoncentrujemy się na następujących zagadnieniach:
- Jak radzimy sobie z niepewnością i jak możemy wzmacniać siebie w aktualnej sytuacji.
- Dbanie o zdrowie psychiczne dzieci zaczyna się od dbania o zdrowie psychiczne nauczycieli.
- Empatia zaczyna się od „ja”: ja obserwuję, co mnie spotyka.
- Współodczuwanie i współradość – między użytecznością empatii a skutecznością nauczycielską.
- „Bezpieczne wyspy”, czyli jak możemy tworzyć neurocepcję bezpieczeństwa w szkole.
- Mózg zmienia swoją aktywność na podstawie tego, co zrobi ciało – kilka słów o regulującym ruchu.
- Filary podejścia poliwagalnego (co mówią o nas nasze zachowanie i wygląd).
Anna Hryniewicz - psycholog z doświadczeniem zawodowym zdobywanym w publicznych i prywatnych placówkach związanych z pomocą psychologiczną, edukacją i rozwojem osobistym. Prowadzi szkolenia dla szkół, przedszkoli i żłobków w oparciu o autorski program „Edukacja to relacja" oraz „Zabawy Fundamentalne” C. Rose. Prowadzi również coaching dla rodziców.