Wspieranie dobrostanu dzieci w obliczu wojny w Ukrainie

Choć pandemia zahartowała nas wszystkich i przyzwyczaiła do radzenia sobie z niecodziennymi problemami, to od trzech tygodni dni jesteśmy świadkami sytuacji, która dotyka każdego z nas. Bardzo ważna część działań wspierających osoby uciekające przed wojną przypadła nauczycielom przedszkoli i szkół, do których placówek tymczasowo trafiać będą ukraińskie dzieci. W trakcie spotkania postaramy się odpowiedzieć na najważniejsze pytania, które w tej sytuacji stawia sobie wielu nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej.

Program spotkania:

  • nauczyciel jako wspierający lider,
  • pomoc indywidualna oraz grupowa w sytuacji kryzysu,
  • w grupie siła, czyli jak tworzyć komfortowe warunki do zachowania dobrostanu psychicznego dzieci w przedszkolu i szkole.


Anna Resler-Moskwa
 - terapeutka z wieloletnim doświadczeniem w pracy klinicznej z dziećmi, młodzieżą i rodzinami; ukończyła szkołę terapii poznawczo-behawioralnej (CBT z certyfikatem), terapii systemowej (WTTS Poznań) oraz szkołę pracy z rodzinami prowadzoną przez Grupę Synapsis. Jest autorką książek i artykułów w literaturze naukowej i popularno-naukowej.