Edukacja na czasie. Dyrektor
Cykl konferencji eksperckich dla Dyrektorów
W obliczu nieustających zmian w otoczeniu praca dyrektora szkoły stała się jeszcze bardziej wymagająca. Ostatnie tygodnie to niełatwy czas związany z napływem ukraińskich uczniów do polskich placówek. Dlatego chcemy dostarczyć Państwu mądrego, wszechstronnego i długofalowego wsparcia dostosowanego do aktualnych potrzeb i wymogów.
Nowa Era, Vulcan oraz Uniwersytet SWPS zapraszają dyrektorów szkół na II edycję wyjątkowego cyklu spotkań online Edukacja na czasie. Dyrektor.
Udział w spotkaniach stanowi znakomitą okazję do wzbogacenia swojej wiedzy oraz doskonalenia warsztatu pracy dyrektora szkoły dzięki informacjom i doświadczeniom płynącym z dwóch dyscyplin kluczowych dla roli dyrektora: psychologii organizacji oraz zarządzania i jakości.
Partnerzy merytoryczni cyklu szkoleń
Co otrzymuje uczestnik cyklu „Edukacja na czasie. Dyrektor”?
Zakres tematyczny cyklu „Edukacja na czasie. Dyrektor”
II edycja programu
- Dyrektor, czyli kto? – czyli o zakresie roli.
- Komplementy? Jakie komplementy! – czyli o wzmacnianiu i modelowaniu zachowań.
- Cel rozmowy – efektywność rozwiązania, czyli o działaniach o udowodnionej skuteczności.
-
Trójkąt delegowania, czyli o dylematach szefa i Zosi Samosi
-
Kultura odpowiedzialności, czyli po co i jak ją budować
- Skalowanie w psychologii i w zarządzaniu, czyli jak planować, żeby osiągnąć cel
- O teorii wszystkiego, czyli czy można wszystkich mierzyć jedną miarką
- Kaskadowanie zadań i priorytety, czyli jak działać strategicznie
- Co sobie wyobraża CEO dużej korporacji i jak to wpływa na rzeczywistość, czyli o atrybucji i jej konsekwencjach
Spotkania poprowadzą:
Katarzyna Januszkiewicz
dr hab. prof. Uniwersytetu SWPS
Psycholog i specjalista ds. organizacji i zarządzania. Prowadzi badania w ramach subdyscypliny zachowania organizacyjne, m.in. w obszarze zmiany zachowań ludzi w organizacji (elastyczność zachowań, zmiana paradygmatu kariery zawodowej, różnorodność w miejscu pracy) oraz metodologii badań społecznych aspektów zarządzania (profesjonalizacja metod i technik badawczych). W swojej pracy stosuje podejście interdyscyplinarne, wykorzystując nie tylko wiedzę z innych dyscyplin nauki, ale również adaptując i rozwijając ich metody na gruncie zarządzania.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia: organizational behaviour, cultural differences in business context, podejmowanie decyzji w warunkach niepewności.dr Magdalena Łużniak-Piecha
Psycholog. Zajmuje się badaniem czynników zwiększających efektywność funkcjonowania kultur organizacyjnych i niwelowaniem patologii organizacyjnych. Bada wpływ osobowości menedżerów na kulturę organizacyjną. Zajmuje się również zaburzeniami komunikacji, zarządzaniem różnicami i zmianami w organizacjach. Prowadzi badania nad patologiami osobowości w zarządzaniu, bada organizacyjne kultury psychopatyczne, narcystyczne i histrioniczne.
W obszarze jej działalności jest także wprowadzanie i tworzenie technik gamifikacji w praktyce szkoleniowej, doradczej i badawczej. Rozwija i wdraża systemy wspierające wzrost wrażliwości międzykulturowej, zdolność do rozumienia poglądów i systemów wartości innych ludzi, komunikacji ponad granicami. Prowadzi treningi rozwoju umiejętności społecznych, warsztaty z coachingu, consulting z zakresu negocjacji i zarządzania zespołami międzynarodowymi.
Współpracuje z Uniwersytetem PUNO w Londynie i Tecnologico Monterrey w Meksyku.
II edycja programu
1. Praca szkoły w czasie pandemii
Na spotkaniu poznamy narzędzia i rozwiązania, które można wykorzystać w szkole w dobie pracy zdalnej. Przyjrzymy się również zagrożeniom wynikającym z nauczania online i zastanowimy się, jak sobie z nimi skutecznie radzić.
Sebastian Wasiołka
Starszy trener w firmie VULCAN, ekspert Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz Ośrodka Rozwoju Edukacji. Kieruje projektami e-learningowymi oraz zajmuje się promocją edukacji interaktywnej i kształcenia zdalnego. Prowadzi także szkolenia z metodologii nauczania kodowania i programowania.
2. Epidemia. Nauczanie zdalne. Kwarantanna czyli zarządzanie sytuacją kryzysową
Rozważymy, w jaki sposób należy działać w kryzysie, aby stanąć na wysokości zadania – jak zarządzać informacją, jak dbać o siebie i nauczycieli, jak współpracować z zespołem zarządzania kryzysowego w szkole.
Anna Tulczyńska
Psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna. Zajmuje się terapią indywidualną dzieci i młodzieży. Prowadzi szkolenia dla rodziców i rad pedagogicznych. W jednym z warszawskich liceów zapewnia opieką psychologiczną oraz koordynuje autorski program tutoringu.
3. Ocena pracy nauczyciela w warunkach pracy zdalnej – wykaz praktycznych czynności oraz najczęściej popełnianych błędów
Podczas spotkania:
- przedstawimy praktyczne zestawienie najważniejszych czynności, które należy wykonać, przeprowadzając procedurę oceny pracy nauczyciela,
- zaprezentujemy wypełnione arkusze samooceny nauczyciela i dyrektora,
- odpowiemy na pytania i zajmiemy się następującymi zagadnieniami:
- Czy praca zdalna przedłuża czas na ocenę pracy?
- Ile czasu ma do dyspozycji dyrektor, oceniając pracę nauczyciela?
- Czy jest możliwa zdalna ocena pracy?
- Jak zdalnie zapoznać nauczyciela z projektem oceny pracy?
- Ocena pracy nauczyciela/dyrektora a urlop dla poratowania zdrowia.
- Ocena pracy nauczyciela zatrudnionego: na część etatu, w dwóch placówkach, na umowę cywilnoprawną, po miesiącu zatrudnienia.
- Zasiłek opiekuńczy a ocena pracy.
- Ocena pracy po ustaniu zatrudnienia.
Aleksandra Kuźniak
Ekspertka i edukatorka w zakresie zarządzania oświatą, autorka licznych publikacji na ten temat. Wszechstronne doświadczenie zawodowe zdobyła, pracując jako nauczycielka języka polskiego, doradca metodyczny, konsultantka ds. doradztwa kadry kierowniczej i egzaminów zewnętrznych ODN oraz współpracownica OKE w Poznaniu. Przez lata kierowała wydziałem oświaty w starostwie powiatowym. Obecnie dyrektorka centrum usług wspólnych. Trenerka MindSonar – programu i narzędzia badającego systemy i hierarchię wartości ludzi oraz ich style myślenia.
4. Finansowanie jednostek oświatowych – dotacje celowe, rezerwa oświatowa, fundusze unijne granty i dotacje
Porozmawiamy o możliwościach finansowania działań szkoły z różnych źródeł. W czasie spotkania omówimy sposoby finansowania działań placówek oświatowych, zarówno w rozmaitych formach z budżetu państwa, jak i z funduszy unijnych oraz różnych grantów i dotacji. Przedstawimy zasady uzyskiwania środków finansowych z poszczególnych źródeł oraz wyjaśnię, jak zdobyć fundusze na realizację konkretnych celów edukacyjnych.
Program spotkania:
- Dotacja celowa na podręczniki w 2021 r.
- „Aktywna tablica” – rządowy program na lata 2020–2024
- Rezerwa oświatowa
- Finansowanie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Korzystanie z Funduszy Europejskich na lata 2021–2027 oraz dotacji i grantów.
Bogumiła Mandat
Dyrektorka liceum i nauczycielka, specjalistka z zakresu edukacji polonistycznej, była wizytatorka Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, ekspertka MEN w zakresie zarządzania oświatą i pedagogiki specjalnej. Egzaminatorka, przewodnicząca zespołu egzaminu ósmoklasisty oraz zespołu egzaminu maturalnego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej we Wrocławiu.
Zobacz nasze pozostałe cykle: Edukacja na czasie
Kontakt
Napisz do nasE-rozwiązania
- NEON
- Dla nauczyciela
- Generator testów
- Ondorio
Sanoma Company 2024 Copyright by Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.