EGZAMIN W PIGUŁCE
- Poziom: w okresie przejściowym (do 2021 roku) będzie obowiązywał poziom A2/A2+, a w kolejnych latach A2+ (w zakresie rozumienia wypowiedzi – B1). Poziom został opisany za pomocą skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
- Rodzaje zadań: otwarte (takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedź) i zamknięte (takie, w których uczeń wybiera odpowiedź spośród podanych).
- Sprawdzane umiejętności: zadania w arkuszu egzaminacyjnym stają się bliższe rzeczywistości. Wprowadzono zadania sprawdzające umiejętność przetwarzania informacji (przekazywanie informacji szczegółowych, wyjaśnianie danych, przetwarzanie tekstu, tłumaczenia).
BUDOWA ARKUSZA
1. Zadania sprawdzające rozumienie ze słuchu To 3–4 wiązki zadań, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi. |
2. Zadania sprawdzające umiejętność reagowania To 3–4 wiązki zadań, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi. |
3. Zadania sprawdzające rozumienie tekstów pisanych To 3–4 wiązki zadań, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi. |
4. Zadania sprawdzające znajomość gramatyki i słownictwa To 3–4 wiązki zadań, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi. |
5. Zadanie sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej To jedno zadanie (bez możliwości wyboru) polegające na samodzielnym napisaniu krótkiego tekstu (50–120 wyrazów). Podany jest początek wypowiedzi oraz trzy podpunkty, które należy rozwinąć. Polecenie jest w języku polskim. |
NOWY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY A DOTYCHCZASOWE EGZAMINY
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY |
EGZAMIN GIMNAZJALNY |
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY |
|
|
|
|
|
|
Typy zadań:
|
Typy zadań:
|
Typy zadań:
|