Jaki jestem?
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: |
Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Poznanie samego siebie to podstawa zrozumienia świata otaczającego ucznia. Dlatego budowanie kompetencji społecznych w procesie kształcenia warto również wzbogacić o autorefleksję. Uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pomagają w realizacji tego celu czytanki zawarte w publikacji „Pewny start. Czytam sam. Jaki jestem?”
To jedna z sześciu części cyklu czytanek, które są przeznaczone dla uczniów:
- z niepełnosprawnością intelektualną,
- ze spektrum autyzmu,
- z innymi trudnościami rozwojowymi.
Celem ich powstania jest wsparcie rozwoju kompetencji społecznych ucznia, jak również kształtowanie jego umiejętności poznawczych związanych z czytaniem.
Ten zestaw materiałów:
- koncentruje się na tematyce związanej z budowaniem tożsamości ucznia – czytanki pozwalają mu lepiej poznać własne zalety i wady, nazwać towarzyszące mu emocje, a także rzeczy, które sprawiają trudność,
- zawiera ponad 40 angażujących czytanek o zróżnicowanej tematyce – nauczyciel może swobodnie wybierać te, które najbardziej pasują do realizowanego programu dydaktycznego,
- został wzbogacony o ćwiczenia do każdej czytanki – to zadania praktyczne, które pozwalają uczniowi przećwiczyć kompetencje społeczne,
- to pouczająca lektura, która pozwala uczniowi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lepiej zrozumieć siebie i otoczenie.