Wykorzystanie komiksów w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu może przynieść wymierne korzyści. Tworząc komiks, uczniowie mogą rozwijać swoją inwencję, planować rozwój wydarzeń i w prosty sposób kreować sytuacje z wybranymi bohaterami. Narzędzie to może być również bardzo przydatne nauczycielowi do przygotowania historyjek obrazkowych, scenek sytuacyjnych, dzięki którym można omówić lub utrwalić dowolne zagadnienie, potrzebne w pracy terapeutycznej oraz w czasie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
Zaprosiliśmy nauczycieli i specjalistów do udziału w konkursie razem z uczniami. Otrzymaliśmy od Was wiele propozycji dialogów na podstawie zaproponowanego przez nas komiksu! Wybór najlepszych prac był niesłychanie trudny - wszyscy uczniowie ujęli nas swoją kreatywnością, wrażliwością i uważnością w obserwacji świata.
Jury konkursowe po długich debatach wyłoniło zwycięzców, którym pragniemy gorąco pogratulować:
I miejsce: Aldona Rodak wraz z 11-letnim Filipem,
II miejsce: Marzena Musiał wraz z 16-letnim Kacprem,
III miejsce: Karolina Biegalska wraz z 15-letnią Zofią.
Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy, a opiekujący się nimi nauczyciele - zaświadczenia o udziale w konkursie.