NOWE Słowa na start! 7

Podręcznik do języka polskiego dla klasy siódmej szkoły podstawowej

Nr dopuszczenia: 907/4/2020
Autorzy: Joanna Kościerzyńska, Joanna Ginter, Katarzyna Łęka, Joanna Krzemińska, Joanna Kostrzewa, Natalia Bielawska

Nowa Edycja 2020-2022

Podręcznik „NOWE Słowa na start! 7” został przygotowany zgodnie z wytycznymi nowej podstawy programowej. Zawiera cenione przez nauczycieli rozwiązania dydaktyczne, które umożliwiają integrację kształcenia literackiego, językowego i kulturowego, rozwijanie w uczniu motywacji do czytania oraz poznawania literatury według ponadczasowych motywów. Starannie opracowane konteksty i polecenia ułatwiają zrozumienie lektur obowiązkowych, a liczne zadania typu egzaminacyjnego – przygotowanie do egzaminu.

  • Do układu problemowego, który stanowi kontynuację struktury podręczników klasach 4–6, został włączony porządek chronologiczny, co pozwoli uczniom poznawać literaturę według ważnych tematów i z większą świadomością procesu historycznoliterackiego.
  • Spiralny układ umożliwia powtarzanie i poszerzanie wiadomości z kształcenia językowego z poprzednich klas.
  • Na infografikach Spotkanie z lekturą zebrano wszystkie najważniejsze wiadomości z życia danego twórcy, tak aby przed omówieniem jego dzieł zapewnić uczniom całościowy kontekst biograficzny, który pomaga je zrozumieć.
  • Konteksty gatunkowe oraz historycznoliterackie, a także zestawy zadań przeznaczonych do realizacji podczas omawiania lektury, ułatwiają omówienie wszystkich wymienionych w podstawie programowej lektur obowiązkowych oraz wybranych tekstów z listy uzupełniającej.
  • Liczne fragmenty powieści współczesnych (autorstwa znanych i lubianych przez młodzież pisarzy), poruszające aktualne, bliskie uczniom problemy, zachęcają do rozwijania zainteresowań czytelniczych.
  • Integracja zagadnień literacko-kulturowych oraz językowych w jednym podręczniku umożliwia wykorzystanie w praktyce nabytych umiejętności z zakresu wiedzy o języku.
  • Element Szkoła mówienia i pisania pomaga uczniom kształcić poprawne wypowiadanie się w mowie i w piśmie oraz zdobywać najważniejsze umiejętności z retoryki.
  • Na blok „WIESZ, UMIESZ, ZDASZ” składają się zestawy egzaminacyjne do lektur – fragmenty lektur obowiązkowych czytanych w całości obudowane są zestawem zadań egzaminacyjnych, co pozwala na pracę z tekstem, która jest ukierunkowana na ćwiczenie dokładnie takich umiejętności, jakie wymagane są na egzaminie po klasie ósmej, oraz po każdym rozdziale testy w formule egzaminacyjnej.
  • W całym podręczniku przy zagadnieniach literackich i językowych występują zadania w formule egzaminacyjnej oznaczone specjalną ikoną.
  • Graficzna forma przekazu w postaci atrakcyjnych wizualnie schematów, wyliczeń, tabel, grafik, wykresów – w tym map pojęć po każdym rozdziale – wzbudzają zainteresowanie prezentowanymi zagadnieniami i ułatwiają ich zrozumienie, a wykorzystanie notatki graficznej przy omawianiu lektur pomaga uporządkować wiedzę o utworach.
  • Nauka korzystania ze słowników, zasobów bibliotecznych, katalogów internetowych oraz innych źródeł wiedzy, a także Twój niezbędnik realizują postulat podstawy programowej dotyczący samokształcenia.