Projektanci edukacji - konkurs na uczniowskie projekty edukacyjne

„Projektanci edukacji” to ogólnopolski konkurs literacki na uczniowskie projekty edukacyjne

Projektanci edukacji. Od pomysłu do projektu to popularny, ogólnopolski konkurs przeznaczony dla nauczycieli i uczniów, którzy chcieliby zrealizować ciekawe projekty edukacyjne i szukają dla nich wsparcia finansowego oraz merytorycznego.

Konkurs organizowany jest od 2010 roku - do tej pory uczniowie z nauczycielami zgłosili w nich łącznie aż 5609 pomysłów spośród których aż 380 zdobyło granty finansowe, umożliwiające ich realizację. Łączna suma przyznanych grantów w całej historii konkursu wyniosła ponad 550 tys. zł!.

Do konkursu „Projektanci edukacji” mogą przystąpić grupy projektowe (nauczyciel oraz uczniowie) ze wszystkich klas szkół podstawowych i wszystkich typów szkół średnich. Każdy dobry pomysł na równe szanse na zwycięstwo - grupy projektowe (nauczyciel i uczniowie) są nagradzane w 3 kategoriach wiekowych:

  • 1-3 klasa szkoły podstawowej,
  • 4-8 klasa szkoły podstawowej,
  • szkoła ponadpodstawowa.

W 1. etapie konkursu do zdobycia jest 75 grantów po 1000 zł - przyznawane są po prostu za najciekawsze zgłoszone pomysły. W 2. etapie konkursu można walczyć o Złote Granty po 2000 zł każdy, dla pięciu najlepiej zrealizowanych projektów. Dodatkowo uczestnicy konkursu otrzymują: Certyfikaty „Dobrze zaPROJEKTowanej szkoły 2021 roku” i Certyfikaty „PROJEKTant edukacji” dla nauczycieli - opiekunów grup, zaś ich szkoła zostaje umieszczona na Mapie Dobrze Zaprojektowanej Edukacji. To nie tylko wyróżnienie dla uczestników, ale też prestiż dla placówki!

Na każdym etapie konkursu - od opracowania pomysłu po realizację projektu - uczestnicy mogą liczyć na wsparcie merytoryczne wydawnictwa Nowa Era - otrzymują do dyspozycji liczne materiały merytoryczne m.in e-booki, webinary i artykuły eksperckie, zgromadzone na dedykowanej stronie internetowej projektanciedukacji.pl. Nauczyciele mogą się również wymieniać doświadczeniami na specjalnej grupie założonej na Facebooku: facebook.com/groups/projektanciedukacji.

Bazę inspiracji i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na: projektanciedukacji.pl.

  • Praca z projektem jest coraz bardziej popularna wśród nauczycieli. Projekty pobudzają do myślenia, zachęcają uczniów do samodzielności, angażują emocjonalnie, pozwalają też wyjść poza szkolną salę i zrobić coś ciekawego nie tylko z kolegami z innych klas, szkół, czy nawet krajów, ale także z lokalną społecznością - komentuje Małgorzata Jankowska, koordynatorka inicjatyw odpowiedzialnych społecznie w wydawnictwie Nowa Era, członek jury konkursu „Projektanci edukacji”. - Nasz konkurs jest bardzo prosty - wystarczy postawić pierwszy krok i opisać krótko koncepcję dodatkowych działań edukacyjnych realizowanych z uczniami. W pierwszym etapie nagradzamy właśnie pomysły. Cieszy nas jednak, że zdecydowana większość nauczycieli decyduje się potem na wcielenie ich w życie i danie uczniom szansy na udział w prawdziwej przygodzie, jaką jest realizacja ich własnego projektu!

Historia konkursu pokazuje, że zainspirowani przez nauczyciela uczniowie mogą zdziałać naprawdę wiele. Od 11 lat uczestnicy konkursu udowadniają, że ważna jest dla nich zarówno ich własna edukacja oraz rozwijanie pasji, jak i działanie na rzecz innych: lokalnej społeczności, innych dzieci, czy też po prostu potrzebujących. Wśród nagrodzonych projektów znalazły się takie o charakterze ekologicznym, kulturalnym, naukowym, społecznym, technologicznym, oparte na wolontariacie, ale także propagujące przedsiębiorczość.

Najnowsze

Oświadczenie w sprawie zmian w podręczniku „Tajemnice przyrody dla klasy czwartej szkoły podstawowej”

Wydawnictwo Nowa Era pragnie stanowczo zaprzeczyć  pojawiającym się informacjom o usunięciu numeru Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży z treści podręcznika „Tajemnice przyrody dla klasy czwartej szkoły podstawowej” autorstwa M. Marko-Worłowskiej, F. Szlajfera i J. Stawarz (numer dopuszczenia: 863/2019/z1). Numer telefonu nigdy nie był zamieszczony w treści podręcznika, nie może być więc mowy o jego usunięciu.