
„Wyobraźnia jest absolutnie konieczna, żeby sobie poradzić ze złożonością świata społecznego i naukowego” – wyjaśnia dr hab. Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki. W krótkim wykładzie badacz porusza kwestię dialogu i wyobraźni w procesie rozwoju zdolności poznawczych dziecka.
W filmie „Narzędzia edukacyjne, czyli jak dotrzeć do umysłu dziecka” dr hab. prof. UAM Maciej Błaszak omawia następujące zagadnienia:
- W jaki sposób dzieci konstruują wiedzę?
- Kiedy dziecko zaczyna przyswajać wiedzę niedostępną empirycznie?
- Dlaczego warto uzupełniać zajęcia warsztatowe o elementy interaktywnego dialogu?
- Jaki jest związek pomiędzy stymulacją wyobraźni a rozwojem mózgu?
- Dlaczego najbardziej kreatywne pomysły przychodzą nam do głowy pod prysznicem czy podczas zmywania naczyń?
Obejrzyj film: