Myśleć jak Wolfke... - O energii zgromadzonej w atomach oraz niebezpieczeństwie i możliwościach korzystania z niej

11.02.2022

Szkoła podstawowaWebinariumFizyka
Podziel się
Izabela Skwira-Chalot

Zapraszamy na webinarium o energii atomowej.

O prowadzącej:

dr Izabela Skwira-Chalot – na co dzień zajmuje się fizyką jądrową pracując na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, ale jej pasją są młodzi ludzie, wszyscy: od przedszkolaków aż po studentów. Czy to w ramach działalności w Polskim Towarzystwie Fizycznym czy też w wielu innych inicjatywach uwielbia wzbudzać fascynację nauką i obserwować energię z jaką dzieci i młodzież odkrywają świat natury. Kieruje lub kierowała projektami "Fizyka -pasja-społeczeństwo", "Fizyczna karuzela", "Letnia Szkoła Fizyki" oraz "Ze szkolnej ławy sięgamy po Nobla". Jest laureatką Medalu im. K. Ernsta za popularyzację fizyki. Zawsze powtarza, że każdy Noblista był kiedyś dzieckiem, które zachwyciło się światem i zapragnęło go poznać.

Plan webinarium:

W czasie spotkania z Państwem dr Skwira-Chalot przedstawi niezwykle aktualny temat odkrycia i wykorzystania energii rozszczepienia atomów. W prostych, a jednocześnie uczciwych słowach pokaże szanse i niebezpieczeństwa, które wynikają z rozwoju fizyki w tym obszarze. Wytłumaczy jak działają reaktory jądrowe i czym się różnią, a także zarysuje na czym polega wykorzystanie tej technologii w konstrukcji najniebezpieczniejszych materiałów wybuchowych w historii świata. Pokaże ewolucję pokojowego wykorzystania zdobyczy fizyki jądrowej w kierunku zapewnienia ekonomii, bezpieczeństwa i ekologii energetyki. Po webinarium zrozumieją Państwo powtarzane przez Wolfkego hasło, że "człowiek musi dorosnąć moralnie do tego, żeby poznać najgłębsze tajemnice natury".

Obejrzyj webinarium:

Szkoła podstawowaWebinariumFizyka