Wybierz to, co w praktyce najlepsze
O czym trzeba pamiętać, komunikując się z dzieckiem? Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki.
Dlaczego pod koniec tygodnia pracy czujemy się zmęczeni? Czy zmęczenie jest zjawiskiem, które ma właściwość kumulowania się w czasie? Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki, i jakie ma rady dla rodziców.
Jeszcze dwie, trzy dekady temu sądzono, że mózg się rozwija jedynie w dzieciństwie, a powyżej pewnego wieku podlega już wyłącznie zmianom starczym. Dziś wiemy, że to nieprawda – mózg posiada komórki macierzyste, a odpowiednio stymulowany, może przez całe życie produkować nowe neurony. Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki.
Czy powietrze da się zobaczyć? Przedstawiamy propozycję eksperymentu dla młodszych przedszkolaków, który stosunkowo łatwo można przeprowadzić nawet w większej grupie, a także z dziećmi w domu.
Dlaczego wrzucony do wody drewniany klocek unosi się na jej powierzchni, a metalowa łyżeczka od razu idzie na dno? Czym jest napięcie powierzchniowe? Zachęcamy do obejrzenia naukowej zabawy i samodzielnego przeprowadzenia eksperymentu z dziećmi.
Czy jajko wrzucone do wody zatonie, czy będzie pływać? Zapraszamy do obejrzenia filmu i sprawdzenia, a następnie do poeksperymentowania ze swoimi podopiecznymi.
Co się stanie, kiedy kostkę lodu posypiemy solą? Dlaczego zimą wysypuje się na ulice mieszankę piasku i soli? Obejrzyjcie eksperyment dla młodszych przedszkolaków, a później wspólnie z podopiecznymi uratujcie Wasze kostki lodu!