Szkoła podstawowa 4–8
Tematy podzielone na krótkie akapity, różne sposoby prezentacji treści, a także atrakcyjna forma graficzna
to gwarancja zainteresowania uczniów przedmiotem, a tym samym większej motywacji do nauki.
Przedstawianie zagadnień w zróżnicowanej formie ułatwia uczniom ich zrozumienie i zapamiętanie.
Dlatego że mają oni często problemem z selekcją informacji, ważne jest też wskazywanie treści istotnych
dla dalszego kształcenia, czyli tego, co powinni umieć.
Przedstawienie sposobu rozwiązania zadań jest bardzo pomocne zarówno w czasie pracy na lekcji,
jak i podczas samodzielnej pracy ucznia w domu. W podręczniku dla klasy 7 ponad 50 przykładów krok po kroku
przedstawia proces rozwiązywania zadań obliczeniowych i problemowych.
NOWOŚĆ! Opisywanie doświadczeń chemicznych to element, który systematycznie kształci umiejętność
formułowania obserwacji i wniosków oraz stawiania hipotez. Testy umożliwiają uczniom zweryfikowanie
poziomu opanowania tej kluczowej umiejętności.
Jeśli uczniowie są zainteresowani zadaniem, to mimo początkowych niepowodzeń starają się je wykonać.
Samodzielne zdobywanie wiedzy budzi pozytywne emocje – uczniowie nie tylko zyskują
ciekawe doświadczenia, lecz także szybciej zapamiętują i lepiej rozumieją nowe zagadnienia.
Dla dociekliwych to treści i zadania w podręcznikach i zeszytach ćwiczeń, które umożliwiają indywidualizację nauczania –
wykorzystanie potencjału zdolnych uczniów. W zbiorze zadań „Chemia w zadaniach i przykładach”
część poświęcona przygotowaniu do konkursów chemicznych pozwala na rozwijanie talentów uczniów.
Infografiki, schematy oraz tabele, które ułatwiają zrozumienie i zapamiętanie nowych treści.
Uporządkowanie i utrwalenie wiedzy oraz rozwiązywanie zadań typu egzaminacyjnego.
Materiały, które umożliwiają sprawną realizację wymagań podstawy programowej.