Szkoła podstawowa 4–8
Prostszy język wykładu oraz wyeksponowane związki przyczynowo-skutkowe sprawiają, że nowe treści są bardziej przystępne dla uczniów.
Sukces dydaktyczny zależy m.in. od tego, czy uczniowie będą chcieli korzystać z podręcznika i czy będą to robić regularnie. Zachętą dla dzieci jest atrakcyjne i klarowne przedstawienie treści, dlatego język wykładu w podręczniku został lepiej dopasowany do ich wieku.
Wykład w nowym podręczniku wyraźniej uwypukla związki przyczynowo-skutkowe łączące poszczególne wydarzenia. Jest także prowadzony za pomocą bardziej precyzyjnego języka, przystępniejszego dla uczniów.
Czytelna i atrakcyjna szata graficzna oraz zastosowanie wypunktowań, tabel i map myśli.
Uporządkowanie i utrwalenie wiedzy oraz rozwiązywanie zadań typu egzaminacyjnego.
Sprawdzone ułożenie elementów w tematach przeniesliśmy do nowych podręczników do kl. 7.