Szkoła podstawowa 4–8
Lepsze rozplanowanie treści, zmniejszenie liczby rozdziałów, włączenie porządku chronologicznego do układu problemowego
oraz usunięcie zagadnień wykraczających poza podstawę programową to odpowiedź na oczekiwania nauczycieli i potrzeby uczniów.
Układ treści w podręczniku zmieniono tak, by jak najlepiej odpowiadał potrzebom uczniów. Mniejsza liczba nieobowiązkowych tekstów,
uporządkowanie twórczości ważnych autorów oraz wprowadzenie chronologii to rozwiązania zwiększające efektywność nauki.
Uproszczenie sposobu przekazywania teorii i formułowania poleceń pozwalają na lepsze zrozumienie, przyswojenie i zapamiętanie nowych treści.
Rozwiązywanie zadań typu egzaminacyjnego podczas realizacji bieżącego materiału to sposób na rozpoczęcie przygotowań do egzaminu ósmoklasisty już we wcześniejszych latach nauki.
Kluczową rolę w podręcznikach do języka polskiego odgrywają dobrze opracowane, obudowane poleceniami, teksty literackie.