Co zrobić, aby nasi uczniowie czuli się dobrze ze sobą, z innymi, ale też, aby innym było z nami dobrze…

Jak pomóc dzieciom w rozwijaniu kompetencji społecznych?

Renata Wolińska – pedagog szkolny, doradca metodyczny psychoprofilaktyki uzależnień dzieci i młodzieży GODN Gdynia, były doradca edukacji wczesnoszkolnej GODN Gdynia. Nauczyciel pracujący z uczniami z zespołem ADHD, ADD, Aspergera. Prowadząca zajęcia na studiach podyplomowych APS Warszawa, WSH Gdańsk, WSHE Elbląg a także wieloletni wykładowca podczas ogólnopolskich konferencji, zajęć wykładowo-warsztatowych dla rodziców i nauczycieli oraz rad pedagogicznych. Autorka wielu artykułów Gdyńskiego Kwartalnika Pedagogicznego, współautorka publikacji ORE: „Za progiem – Jak rozwija się dziecko i co z tego wynika dla nauczyciela klasy IV. Pedagog roku 2012, odznaczona medalem KEN i trzykrotnie nagrodą Prezydenta Miasta Gdynia”.

Opis spotkania:

  • Nauczyciel jako animator i organizator procesu uczenia się kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci.
  • Obszary zmian rozwojowych w sferze społeczno-emocjonalnej wieku wczesnoszkolnego.
  • Kompetencje kluczowe przygotowujące dziecko do funkcjonowania w dorosłym życiu.
  • Tekst literacki jako inspiracja do organizowania przestrzeni doświadczeń dziecka.

Obejrzyj nagranie ze spotkania poniżej: