Neurohistoria – jeden obraz jest wart tysiąca słów

Retransmisja szkolenia on-line dla nauczycieli historii przeprowadzonego przez Artura Kowalskiego.

O prowadzącym:

Artur Kowalski – nauczyciel historii, dyrektor Zespołu Szkół Podstawowych w Prusinowicach. Autor scenariuszy zajęć, zadań egzaminacyjnych, recenzent podręczników.

Opis spotkania:

  • Jak nauczać by uczeń polubił historię?
  • Historyczne Mnemozyny
  • Zabawy z chronologią, czyli jak zaciekawić uczniów chronologią.


Obejrzyj webinarium:

 

Najnowsze

Najważniejsze zmiany w podstawie programowej dla historii

W nowej, ośmioklasowej szkole podstawowej nie występuje przedmiot „historia i społeczeństwo”. Historia jako osobny przedmiot będzie nauczana w klasach 4–8, a wiedza o społeczeństwie zostanie wprowadzona dopiero w klasie 8.

Szkolne potyczki z chronologią. Dlaczego ważne jest myślenie chronologiczne? [WEBINARIUM]

Wiesława Surdyk-Fertsch, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, doradca metodyczny Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, autorka wielu podręczników oraz programów nauczania do historii, ekspert MEN do spraw awansu zawodowego nauczycieli, trener Akademii Trenerów i laureatka Nagrody im. Filipa Kallimacha za wybitne osiągnięcia w sferze edukacji przyznanego przez redakcję „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI” analizuje nową podstawę programową do historii i przybliża wagę myślenia chronologicznego. Obejrzyj webinarium!