Szkoła ponadpodstawowa
Informatyka to przedmiot oparty na pracy przy komputerze, dlatego warto wygospodarować jak najwięcej czasu na ćwiczenia praktyczne i jak najlepiej go wykorzystać.
Zapisy z podstawy programowej, które wymagają przedstawienia dużej ilości faktów, zwłaszcza tych szybko dezaktualizujących się, można zrealizować z wykorzystaniem samodzielnej pracy uczniów.
Przeprowadzenie lekcji zachęcających do nauki informatyki, zwłaszcza w klasach z zakresem podstawowym, może stanowić wyzwanie dla nauczyciela, dlatego podpowiadamy, jak mu sprostać.
Uczniowie bez przerwy stykają się z ciekawymi dla siebie informacjami przekazywanymi w różnorodny sposób, dlatego ważne jest, aby materiały do nauki informatyki były równie atrakcyjne i sprzyjały zdobywaniu wiedzy
Realizacja podstawy programowej w zakresie algorytmiki może dla części uczniów stanowić trudność, dlatego tak ważne jest, aby jak najlepiej wybrać czas i sposób wprowadzania tych zagadnień.
Najważniejszym elementem przygotowań powinno być wybranie takiej metody kształcenia, aby oswoić uczniów z jak największą liczbą zadań typu maturalnego.