Jak zainteresować uczniów przedsiębiorczością?
Wzbudzenie u uczniów zainteresowania podstawami przedsiębiorczości oraz przekonanie ich o przydatności nabywanych umiejętności zwiększy ich motywację do nauki, a tym samym ułatwi pracę na lekcji.
Podstawy przedsiębiorczości
Szkoła ponadpodstawowa
Intrygujące pytania, czy bezpośrednie zwroty do uczniów ułatwiają zainteresowanie przedmiotem oraz pomagają skupić ich uwagę na zajęciach.
Przykłady z codziennego życia pomagają zrozumieć omawiane treści z przedsiębiorczości oraz zachęcają do czynnego uczestnictwa w lekcjach.
Ciekawostki przyciągają uwagę uczniów i zwiększają atrakcyjność każdej lekcji podstaw przedsiębiorczości.
W nauczaniu podstaw przedsiębiorczości najważniejsze jest łączenie teorii z praktyką oraz wskazywanie uczniom, jak bardzo kompetencje nabywane przez nich na lekcjach podstaw przedsiębiorczości są użyteczne w codziennym życiu.
Aby przedmiot podstawy przedsiębiorczości uznawany był przez uczniów za ciekawy i przydatny w życiu, najlepiej zacząć jego nauczanie od jednego z najważniejszych zagadnień – komunikacji interpersonalnej.
Współczesne pokolenie uczniów jest przyzwyczajone do odbioru różnorodnych form przekazu oraz treści podzielonych na małe porcje. Dlatego tak ważne jest dostosowanie form przekazu oraz języka publikacji do wieku i percepcji uczniów.