Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne
Autorzy: | Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska |
Orientację przestrzenną trudno jest oddzielić od innych procesów zmysłowych, takich jak percepcja wzrokowa, czuciowa, słuchowa czy koncentracja uwagi. W życiu codziennym każda indywidualna organizacja przestrzeni odbywa się jednocześnie w oparciu o spostrzeganie i odbieranie bodźców wielomodalnych.
Prawidłowa orientacja przestrzenna jest efektem współpracy kilku kanałów wielozmysłowych, przede wszystkim: dotykowego, wzrokowego, kinestetycznego i słuchowego. Z tego względu publikacja "Zajęcia rewalidacyjne. Orientacja przestrzenna. Poziom 3" zawiera propozycje ćwiczeń łączących wszystkie wymienione aspekty.
Proponowane karty pracy służą rozwijaniu i utrwalaniu umiejętności nazywania i oceny stosunków przestrzennych, dodatkowo pozwalają na ćwiczenie percepcji wzrokowej, pamięci, koncentracji, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Publikacja zawiera 90 kart o zróżnicowanym poziomie trudności i aktywności. Zadania w kartach pracy polegają m.in. na:
Proponowane aktywności nie bazują na odtwórczym działaniu ucznia, ale prowokują do kreatywnych działań, gier, samodzielnego rozwiązywania problemów, krytycznego myślenia i wdrażają do aktywności w parach lub grupach.
Z publikacji mogą korzystać: