Logopedyczne ABC dla nauczyciela cz. 2

Zapraszamy na kontynuację tematu dotyczącego podstaw wiedzy logopedycznej w ujęciu praktycznym dla nauczyciela.

Zobacz również cz. 1.

Poruszone zostaną kwestie dotyczące słuchowych i motorycznych uwarunkowań rozwoju mowy dziecka oraz stanu jego mowy.

  • Jakie znaczenie dla języka mówionego i pisanego ma słuch fonemowy i fonetyczny?
  • Jak przygotować proste ćwiczenia ortofoniczne, uczące prawidłowej artykulacji?
  • Jakie wady mowy mają wpływ na umiejętność czytania i pisania dziecka?
  • Co może zrobić nauczyciel, by pomóc dziecku z zaburzeniami mowy (np. przy wadach wymowy lub przy jąkaniu)?

Odpowiedzi wraz z przykładami praktycznych rozwiązań poznacie podczas naszego webinaru.

Anna Walencik-Topiłko – doktor nauk humanistycznych, uniwersytecki pracownik naukowo-dydaktyczny

Obejrzyj webinarium: