NOWA EDYCJA 2021
ŚMIAŁO DO SZKOŁY to program wspierający nauczycieli w zapobieganiu trudnościom w nauce czytania, pisania i liczenia u dzieci 5- i 6-letnich przygotowujących się do podjęcia nauki w szkole.
Program powstał z myślą o profilaktyce trudności szkolnych i prawidłowym rozwoju dziecka. Program może być wykorzystany podczas codziennej pracy dydaktycznej na zajęciach edukacyjnych z całą klasą, na zajęciach wyrównawczych oraz na zajęciach dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W nowej edycji program objęty jest 2-letnią gwarancją.
kup z rabatem sprawdź ofertęProgram multimedialny ŚMIAŁO DO SZKOŁY! spełnia wymogi programu "Aktywna tablica 2021-2024" dla szkół podstawowych i może być kupiony w ramach otrzymanego wsparcia finansowego.
Może być stosowany jako narzędzie pracy dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej oraz jako pomoc dydaktyczna do terapii dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się (dysleksja, dyskalkulia). Ze względu na szeroki zakres oddziaływania to doskonałe narzędzie do terapii dla uczniów z zaburzeniami przetwarzania słuchowego – zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym ADHD, ADD. Może być użyty wspomagająco do pracy z uczniami z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami oraz z niepełnosprawnością intelektualną.
Program Śmiało do szkoły:
ŚMIAŁO DO SZKOŁY! to praktyczne narzędzie stymulujące funkcje percepcyjno-motoryczne. Zawiera ćwiczenia wspomagające rozwój:
System operacyjny: Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit
Pamięć RAM: 1 GB (dla systemu 32-bit) lub 2 GB (dla systemu 64-bit)
Procesor: 2,4 GHz
Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
Karta dźwiękowa, głośniki lub słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)
Mysz lub inne urządzenie wskazujące
Port USB 2.0/3.0
700 MB wolnego miejsca na dysku twardym
Wymaga zainstalowanej przeglądarki plików PDF
Katarzyna SirakPedagog specjalny, kierownik rozwoju produktów eduSensus
Zobacz jakie możliwości oferuje program Śmiało do szkoły! i jak nauczyciele mogą go wykorzystać w profilaktyce trudności szkolnych i prawidłowym rozwoju 5- i 6-latków.
Maria ForyśDiagnosta, terapeuta, wykładowca
Rozmowa dotyczy kluczowych umiejętności dzieci 5 i 6 letnich służących rozwijaniu czynności czytania i pisania. Prelegentka odpowiada na pytanie - Czy gotowość pojawia się samorzutnie, czy jest efektem rozwoju? Odwołuje się do badań, które wskazują jaki jest obecnie poziom przygotowania dzieci kończących edukację przedszkolną. Na podstawie własnych doświadczeń opowiada z jakich narzędzi korzysta się przy diagnozowaniu w tej grupie wiekowej. Wskazuje, kto oprócz nauczyciela może wspierać dziecko w jego drodze do osiągnięcia sukcesu w nauce czytania i pisania.
Małgorzata BarańskaNauczyciel dyplomowany z ponad trzydziestoletnim stażem, absolwenta pedagogiki w zakresie nauczania początkowego na Uniwersytecie Gdańskim
Rozmowa o przyczynach trudności dzieci w opanowaniu najważniejszych umiejętności, wpływu tych trudności na dalszą drogę edukacyjną dzieci, a nawet na dorosłe życie. Zasadniczym przedmiotem rozmowy są sposoby zapobiegania tym trudnościom. Prelegentka przywołuje swoje doświadczenia z pracy w „zerówce”, w klasach I-III, a także w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Wspomina o najważniejszych metodach, które stosuje w codziennej pracy jako nauczycielka oraz terapeutka. Odwołuje się do swojej wiedzy dotyczącej poziomu umiejętności czytania i pisania uczniów klas młodszych.