Układam, opowiadam. Historyjki
Pewny start. O dorosłości
Autorzy: |
Szostak Barbara, Klaro-Celej Lidia |
Poszukiwanie pracy, samodzielne zakupy, wykonywanie pracy w biurze, dbanie o własne zdrowie, obowiązki domowe – to kluczowe zagadnienia warte poruszenia z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, którzy przygotowują się do dorosłego życia. Publikacja „Pewny start. O dorosłości. Układam, opowiadam. Historyjki” powstała, aby ułatwić nauczycielowi prowadzenie dyskusji na te oraz pokrewne tematy.
Książka:
- proponuje 7 historyjek obrazkowych z podpisami w języku łatwym do czytania, które poruszają problematykę związaną z pracą, zdrowiem, zakupami czy obowiązkami domowymi,
- została podzielona na: 8-stronicową broszurę z wzorami historyjek, 7 kart ze zdjęciami do wypchania (to części historyjek do ułożenia przez uczniów), 2 karty z podpisami do wypchania,
- wspomaga kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego, zachęcając uczniów do samodzielnego układania poszczególnych historyjek w logiczny ciąg,
- wzbogaca praktyczne kompetencje przydatne uczniowi z niepełnosprawnością intelektualną w dorosłym życiu,
może zostać wykorzystana w charakterze wprowadzenia do zajęć poświęconych poszukiwaniu pracy i innych zagadnień związanych z funkcjonowaniem w społeczeństwie.
„Historyjki” są doskonałym uzupełnieniem pozostałych publikacji z serii „Pewny start. O dorosłości”. Nauczyciel może je wykorzystać wspólnie z kartami pracy, a także kartami demonstracyjnymi i instruktażami poruszającymi pokrewne zagadnienia.