Wielka Przygoda. Klasa 1, część 3. Edukacja polonistyczna, przyrodnicza, społeczna i matematyczna

Wielka Przygoda. Klasa 1, część 3. Edukacja polonistyczna, przyrodnicza, społeczna i matematyczna

Podręcznik

Nr dopuszczenia: numer dopuszczenia 1088/2/2020
Autorzy: Elżbieta Kacprzak, Anna Ładzińska, Małgorzata Ogrodowczyk, Krystyna Sawicka, Ewa Swoboda

PPodręcznik do klasy 1 część 1 z serii „Wielka Przygoda” zawiera treści z edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej oraz w drugiej części podręcznika z edukacji matematycznej. Umożliwia uczniom budowanie własnej wiedzy poprzez poznawanie nowych treści i zdobywanie nowych doświadczeń. Za sprawą zróżnicowanych tekstów, bogatego materiału ilustracyjnego, inspirujących pytań, poleceń i zadań podręcznik stwarza okazje do stawiania hipotez i dociekania.

Podręcznik:

  • Pozwala dobrze opanować umiejętność czytania dzięki tekstom do nauki czytania na kilku poziomach trudności: czytanie sylab oraz wyrazów, czytanie prostego tekstu z poznanych liter z kolorystycznym podziałem na sylaby, czytanie trudniejszego tekstu z poznanych liter oraz czytanie tekstu z literami jeszcze niewprowadzonymi.
  • Wspiera naukę pisania najpierw liter, wyrazów i zdań, a potem różnych form wypowiedzi pisemnych.
  • Ułatwia naukę ortografii i zapamiętywania trudnej pisowni wyrazów.
  • Stopniowo i okazjonalnie wprowadza ucznia w świat nauki o języku.  
  • Wprowadza dziecko w świat wartości poprzez wychowawcze teksty, inspirujące do twórczej rozmowy i wyciągania wniosków.
  • Uczy prawidłowej artykulacji głosek i wyraźnego mówienia na stronach Mistrzowie mowy zawierających ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, ćwiczenia dykcji i głośnego mówienia.
  • Wprowadza uczniów w świat przyrody w trzech cyklach – W świecie przyrodyW laboratoriumŚwiat jest ciekawy!
  • Ułatwia rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach.
  • Umożliwia porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych w dalszej perspektywie dzięki zadaniom, w którym dziecko wykorzystuje swoją intuicję oraz doświadczenia ukierunkowane na definicje.
  • Rozwija umiejętności słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego słuchania, analizowania danych, stymulowania samodzielności i krytycznego myślenia na stronach z opowiadaniami matematycznymi.
  • Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz rozwiązywania zadań geometrycznych w sposób praktyczny.
  • Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.
  • Daje możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.
  • Przygotowuje do rozwiązywania zadań tekstowych dzięki ilustrowanym zadaniom, które ułatwiają rozumienie problemów matematycznych.