Dla kogo siódma edycja „Popisz się talentem” okaże się szczęśliwa? Zachęć swoich uczniów oraz podopiecznych do udziału w tym największym ogólnopolskim konkursie literackim dla uczniów szkół podstawowych, aby żaden talent nie umknął naszej uwadze!
Jesteście ciekawi, co dzieci ciekawi? Tego dowiecie się z książki „Detektywi w akcji”, która właśnie się ukazała. To owoc szóstej edycji konkursu literackiego dla uczniów szkół podstawowych „Popisz się talentem”. Owoc, dodajmy, nadzwyczaj smaczny!
Szósta edycja konkursu za nami, książka pokonkursowa gotowa… a my postanowiliśmy wykorzystać tę spokojniejszą chwilę, aby odsłonić przed Wami kulisy konkursu! A konkretnie – odpowiedzieć na pytanie, które powtarza się w wiadomościach od Was praktycznie od początku konkursu. Brzmi ono: jak wygląda praca jury i czy trudno jest wybrać zwycięskie opowiadania?
Dla uzdolnionych literacko dzieci nadejście wiosny oznacza jedno: startuje kolejna, szósta już edycja „Popisz się talentem” – największego ogólnopolskiego konkursu literackiego dla uczniów szkół podstawowych. I to edycja niezwykła, bo międzynarodowa!
Wszyscy wiemy, że dzieci zadają mnóstwo pytań. Ale czy ktoś kiedyś zbadał, czego te pytania dotyczą? Czy są wśród nich powtarzające się, powracające tematy, wątki, zagadnienia? Postanowiliśmy się tego dowiedzieć!
Już jest! Piękna i nowa książka pokonkursowa.
Wywiad z profesor Aleksandrą Przegalińską – jedną z uczestniczek naszej debaty. To rozmowa, która otworzy wiele furtek w umysłach młodych ludzi, postawi ciekawe pytania i zaproponuje jeszcze ciekawsze odpowiedzi. Musicie to razem przeczytać i przegadać!
Jak zachęcić uczniów szkół podstawowych do czytania? To pytanie, które zadaje sobie większość nauczycieli języka polskiego. Podczas tego webinarium postaramy się dać odpowiedzi na pytania, które pozwolą lepiej rozpalać czytelniczą pasję wśród uczniów.
W jaki sposób rozbudzać czytelniczą pasję wśród najmłodszych uczniów i dlaczego jest to tak ważne? Podczas webinarium postaramy się odpowiedzieć na pytania, które pojawiały się w głowie każdego nauczyciela języka polskiego.
Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych, którzy chcą spróbować swoich sił w konkursie literackim „Popisz się talentem”, ich nauczycieli i rodziców na spotkanie z Marcinem Przybyłkiem, znanym pisarzem science fiction.
,,Love alarm’’ – aplikacja która w obrębie 10 metrów wyczuwa czy ktoś nas kocha, wyciszacz hejtu i głupoty, elektroniczne sumienie, pochłaniacz niepotrzebnych obowiązków, wehikuł czasu, lekarstwo na wszystkie choroby i urządzenie, które pozwoli wymazać z pamięci czas od marca 2020 roku!
Pochodzą z różnych stron Polski i nie znają się nawzajem, ale łączy ich jedno: talent pisarski, dzięki któremu zostali laureatami ogólnopolskiego konkursu literackiego „Popisz się talentem” dla dzieci w wieku 7-15 lat. Zobaczcie, co mówią o swojej twórczej przygodzie.
Czy nuda może nieść z sobą coś pozytywnego? Czy można nudzić się kreatywnie? Dlaczego najlepsze pomysły przychodzą nam do głowy, kiedy wykonujemy mechaniczne czynności? Poznaj swój mózg od kuchni!
Być odpornym psychicznie – co to właściwie znaczy? Czym jest nasz „psychiczny układ odpornościowy”? Jakich „witamin” potrzebuje, by skutecznie nas chronić? Nasz ekspert przedstawia wyniki badań i daje mnóstwo praktycznych porad, jak poprawić swoje funkcjonowanie.
Masz ochotę na kreatywną zabawę ze zwierzakami w roli głównej? Pobierz „ZOO, czyli Zwierzakowy Ogarniacz dla Oczytanych”. W tym ZOO nie ma wybiegów ani krat, za to są pasjonujące, twórcze wyzwania. Podejmij je z dzieciakami – w klasie, w domu czy w plenerze!
Przedstawiamy wyniki ogólnopolskiej ankiety dotyczącej ekologii, którą przeprowdziliśmy wśród uczniów szkół podstawowych. Dzieci apelują w niej: troszczmy się bardziej o zwierzęta, szanujmy je i zacznijmy dbać o środowisko naturalne. Inaczej doprowadzimy do zagłady życia na Ziemi!
Kto jest autorytetem dla współczesnych dzieci i młodzieży? Jakie elementy składają się na wizerunek nauczyciela? Skąd czerpać wiedzę, co myślą o nas uczniowie? Te kwestie dogłębnie wyjaśnia nasza ekspertka.
Dlaczego pod koniec tygodnia pracy czujemy się zmęczeni? Czy zmęczenie jest zjawiskiem, które ma właściwość kumulowania się w czasie? Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki, i jakie ma rady dla rodziców.
W jaki sposób pobudzać swoją kreatywność i zarażać nią uczniów? Czy kreatywności da się nauczyć? Zapraszamy do oglądania!
O czym trzeba pamiętać, komunikując się z dzieckiem? Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki.
Jak świadomie kształtować proces komunikacji? Skąd się biorą nieporozumienia? Jak mówić, by być zrozumianym, i jak słuchać, by zrozumieć? Zachęcamy do obejrzenia wykładu naszej ekspertki!
Jeszcze dwie, trzy dekady temu sądzono, że mózg się rozwija jedynie w dzieciństwie, a powyżej pewnego wieku podlega już wyłącznie zmianom starczym. Dziś wiemy, że to nieprawda – mózg posiada komórki macierzyste, a odpowiednio stymulowany, może przez całe życie produkować nowe neurony. Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki.
Zapytaliśmy dorosłych o ich marzenia z dzieciństwa. Sprawdźcie wyniki raportu.
O osobie, która ma odwagę spełniać swoje marzenia, często mówi się, że sięga gwiazd. A tak się składa, że o gwiazdach mało kto wie tyle, co Karol Wójcicki. W miesiącu marzeń postanowiliśmy poprosić młodego popularyzatora nauki, by na podstawie własnych doświadczeń poradził nam, jak zbudować statek do przemierzania galaktyki własnych pragnień i aspiracji.
Skąd się biorą dziecięce marzenia? Jak podchodzić do fantastycznych wizji kilkulatka? Czy bujanie w obłokach przynosi wymierne korzyści? I wreszcie: jak sprawić, by marzenia się spełniły?
Marzenia to klucz do dziecięcej duszy. Dlatego postanowiliśmy bliżej się im przyjrzeć. W kwietniu 2019 roku przeprowadziliśmy wśród 1313 uczniów szkół podstawowych Polski ankietę „O czym marzą współczesne dzieci”. Wzięli w niej udział uczestnicy trzeciej edycji konkursu literackiego dla uczniów szkół podstawowych „Popisz się talentem”. Wyniki są fascynujące!
Literatura to zabawa słowem. Kiedy piszesz, język staje się Twoim tworzywem. Jest trochę jak plastelina: możesz nadać mu dowolny kształt. Pomogą Ci w tym figury retoryczne takie jak personifikacja.
Opieka, sprawiedliwość, autorytet, lojalność, świętość i wolność – jak dowodzą badania, wszystkie wartości, które zwykliśmy wyprowadzać z szeroko rozumianej tradycji, mają swoje naturalne zakorzenienie w mózgu. Tajemnice neuronalnego sumienia przybliża nam dr hab. Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki.
„Wyobraźnia jest absolutnie konieczna, żeby sobie poradzić ze złożonością świata społecznego i naukowego” – wyjaśnia dr hab. Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki. W krótkim wykładzie badacz porusza kwestię dialogu i wyobraźni w procesie rozwoju zdolności poznawczych dziecka.
Dzieci w przedszkolu poznają pięć zmysłów: wzrok, słuch, węch, smak i dotyk. A czy słyszeliście kiedyś o zmyśle interocepcji? Jeśli nie, obejrzycie krótki wykład dra hab. Macieja Błaszaka, prof. UAM, kognitywisty, biologa i specjalisty z dziedziny neurodydaktyki, który przybliża najważniejsze mechanizmy działania mózgu i wyjaśnia, czym różnią się emocje od uczuć.
Co zrobić, by odpowiednio zmotywować siebie i innych? Skąd czerpać energię i inspirację? Dlaczego nauczyciel musi pamiętać, że brak nagany nie jest pochwałą? Tego – i wiele więcej – dowiesz się z wystąpienia naszej ekspertki.
Znacie już „Wielką księgę marzeń”? To owoc trzeciej edycji konkursu literackiego dla uczniów szkół podstawowych „Popisz się talentem” 2019. Laureaci konkursu opisali w niej swoje marzenia, a my dodaliśmy poradnik, który pomaga je realizować.
Jaki wpływ na proces nauczania ma współpraca – z uczniami, ale także z innymi nauczycielami? W jaki sposób, dzięki współpracy, poprawić relacje w klasie, a także nauczać efektywniej? Zapraszamy do oglądania!
W jaki sposób wspierać swoją pamięć? Jak nauczyć swoich uczniów dobrego zapamiętywania? Zapraszamy do oglądania!
Jak wspierać dzieci w edukacji i rozbudzać ich ciekawość świata? Czy w ogóle trzeba to robić? Zapraszamy do oglądania!
Jakie są trzy kluczowe cechy ludzkiego poznania? O czym musimy pamiętać, rozmawiając z dzieckiem czy prowadząc lekcję? Jak dziecko odbiera informacje docierajace ze świata? Posłuchajcie kolejnego wykładu Macieja Błaszaka, prof. UAM, kognitywisty, biologa, specjalisty z dziedziny neurodydaktyki.