Wszystkie artykuły

Pokaż artykuły

  • strefa inspiracji

Współpraca w szkole – czy to możliwe?

Jaki wpływ na proces nauczania ma współpraca – z uczniami, ale także z innymi nauczycielami? W jaki sposób, dzięki współpracy, poprawić relacje w klasie, a także nauczać efektywniej? Zapraszamy do oglądania!

  • strefa inspiracji

Jak się uczyć, żeby zapamiętać?

W jaki sposób wspierać swoją pamięć? Jak nauczyć swoich uczniów dobrego zapamiętywania? Zapraszamy do oglądania!

  • strefa inspiracji

Jak inspirować uczniów i rozwijać kreatywność?

W jaki sposób pobudzać swoją kreatywność i zarażać nią uczniów? Czy kreatywności da się nauczyć? Zapraszamy do oglądania!

  • strefa inspiracji

Jak obudzić ciekawość uczniów?

Jak wspierać dzieci w edukacji i rozbudzać ich ciekawość świata? Czy w ogóle trzeba to robić? Zapraszamy do oglądania!

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • tajemnice mózgu dziecka
  • film

Narzędzia edukacyjne, czyli jak dotrzeć do umysłu dziecka

Jakie są trzy kluczowe cechy ludzkiego poznania? O czym musimy pamiętać, rozmawiając z dzieckiem czy prowadząc lekcję? Jak dziecko odbiera informacje docierajace ze świata? Posłuchajcie kolejnego wykładu Macieja Błaszaka, prof. UAM, kognitywisty, biologa, specjalisty z dziedziny neurodydaktyki.

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • tajemnice mózgu dziecka
  • film

Fitness mózgu dziecka

Jeszcze dwie, trzy dekady temu sądzono, że mózg się rozwija jedynie w dzieciństwie, a powyżej pewnego wieku podlega już wyłącznie zmianom starczym. Dziś wiemy, że to nieprawda – mózg posiada komórki macierzyste, a odpowiednio stymulowany, może przez całe życie produkować nowe neurony. Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki.

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • tajemnice mózgu dziecka
  • film

Czemu służy stres dziecka i jak sobie z nim radzić?

Dlaczego pod koniec tygodnia pracy czujemy się zmęczeni? Czy zmęczenie jest zjawiskiem, które ma właściwość kumulowania się w czasie? Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki, i jakie ma rady dla rodziców.

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • tajemnice mózgu dziecka
  • film

Jak prawidłowo komunikować się z dzieckiem?

O czym trzeba pamiętać, komunikując się z dzieckiem? Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki.

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • film
  • Nieoczywiste kompetencje XXI wieku

Uwaga, uwaga! Czyli jak kształtować świadome techniki uważności

Czy wiecie, że wielkie korporacje medialne zatrudniają sztaby ludzi, którzy pracują nad zdobyciem Waszej uwagi? Potraficie się im oprzeć? Chcecie kontrolować swoją uwagę, aby służyła ona Waszemu, a nie cudzemu sukcesowi? Zobaczcie, co mówi o tym nasz ekspert i jakie ma rady.

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • film
  • Nieoczywiste kompetencje XXI wieku

Co sprawia, że ludzie odnoszą sukces?

Dlaczego ludzie odnoszą sukces? Jaki wpływ na sukces ma nastawienie psychiczne, jak oceniać i chwalić, aby owo nastawienie było pozytywne i jak wspierać motywację u dzieci? Ciekawi? Zapraszamy na seans!

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • tajemnice mózgu dziecka
  • film

Czy dzieci naprawdę sprawiają problemy wychowawcze?

Czy wiecie, że  „problemy wychowawcze” z dziećmi są wynikiem niedojrzałości... ich mózgów? Czym jest kora przedczołowa, za co odpowiada i jaki ma wpływ na zachowanie dzieci? Posłuchajcie, co o tym mówi Maciej Błaszak, prof. UAM, kognitywista, biolog, specjalista z dziedziny neurodydaktyki, i jakie ma rady dla rodziców.

Edukacja przyszłości i kompetencje XXI wieku, cz. 1

O edukacji przyszłości i kompetencjach XXI wieku rozmawiają Jolanta Gałecka, ekspert edukacyjny, oraz Jan Stradowski, szef działu nauki magazynu „Focus”.

Edukacja przyszłości i kompetencje XXI wieku, cz. 2

O edukacji przyszłości i kompetencjach XXI wieku rozmawiają Jolanta Gałecka, ekspert edukacyjny oraz Jan Stradowski, szef działu nauki magazynu „Focus”.

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • Nieoczywiste kompetencje XXI wieku

Jak twórczo pokonywać wyzwania

Powszechnie uważa się, że zdolności kreatywne, warunkujące innowacyjne podejście do rozwiązywania problemów, są wrodzone i trudno na nie oddziaływać. Tymczasem prawdziwymi przeszkodami dla twórczego myślenia nie jest brak swoistych cech osobowości czy szczególnego talentu w tym kierunku, ale przede wszystkim brak warunków, aby się skupić i spróbować pracować nad problemem w sposób kreatywny, a także nieznajomość zasad sprzyjających temu procesowi.

  • programy edukacyjne
  • strefa inspiracji
  • tajemnice mózgu dziecka

Co trzeba wiedzieć o mózgu dziecka

Wiedza o mózgu dziecka powinna stać się elementem niezbędnika pedagogicznego nauczyciela, jeśli ma on rozbudzić w uczniu entuzjazm do nauki i wydobyć najlepsze cechy jego charakteru.