Dobre relacje i jasna komunikacja to fundament dla prawidłowego rozwoju dziecka. Każdy rodzic chce, aby jego dziecko korzystało w pełni z otaczającego je świata. Komunikacja i wsparcie są ważnym elementem budowania pewnych relacji, a gdy oczekiwania i potrzeby są jasno wyrażone, łatwiej o porozumienie.
Czego nauczył nas koronawirus o polskiej szkole? Jak dbać o nauczycielską empatię i wrażliwość? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Hryniewicz.
Jak budować relacje z uczniami w pandemicznej rzeczywistości? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Hryniewicz.
Jak nie zwariować z dziećmi i pracą zdalną z domu? Zapraszamy na webinarium Anny Tulczyńskiej.
Jak kształtować relację wychowawca - uczniowie w czasie pandemii i zdalnej nauki? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Sylwię Jaskulską.
Jak różnice w osobowości oraz stylach komunikacji mogą wpływać na jej przebieg?
Niezależnie od tego, czy uczymy w szkole czy na odległość, zdalnie, nasz cel jest taki sam – pragniemy, by uczeń przyswoił wiedzę. Stosując w swojej pracy uniwersalne zasady skutecznej edukacji wynikające z badań nad pamięcią i uczeniem się, możemy pomagać uczniom efektywniej zapamiętywać, a następnie przypominać sobie potrzebne informacje.
Czy nuda może nieść z sobą coś pozytywnego? Czy można nudzić się kreatywnie? Dlaczego najlepsze pomysły przychodzą nam do głowy, kiedy wykonujemy mechaniczne czynności? Poznaj swój mózg od kuchni!
Jak wspierać dziecko w samodzielnej organizacji czasu nauki? Jak budować u niego poczucie odpowiedzialności za własną pracę? Jak pomagać, ale nie wyręczać?
Dlaczego ludzie odnoszą sukces? Jaki wpływ na sukces ma nastawienie psychiczne, jak oceniać i chwalić, aby owo nastawienie było pozytywne i jak wspierać motywację u dzieci? Ciekawi? Zapraszamy na seans!
Być odpornym psychicznie – co to właściwie znaczy? Czym jest nasz „psychiczny układ odpornościowy”? Jakich „witamin” potrzebuje, by skutecznie nas chronić? Nasz ekspert przedstawia wyniki badań i daje mnóstwo praktycznych porad, jak poprawić swoje funkcjonowanie.
Nasze nastoletnie dzieci miały swoją własną, przewidywalną i rządzącą się określonymi regułami codzienność – naukę w szkole, zajęcia dodatkowe, spotkania z rówieśnikami, wyjścia do kina, pierwsze randki… Z powodu epidemii zamknięci w domach nastolatkowie mają wrażenie, że cały ich dotychczasowy świat runął.
Jak dzieci i młodzież funkcjonują w trakcie pandemii i jak im pomóc? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Resler.
Jakie znaczenie ma jakość relacji dziecka i jego najbliższych oraz jak zadbać o jego poczucie bezpieczeństwa? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Hryniewicz.
Obecna sytuacja ma ogromny wpływ na psychikę dzieci. Nawet jeśli wydaje nam się, że ich samopoczucie jest dobre, że nie przejmują się epidemią lub że są zbyt małe, by rozumieć powagę sytuacji, nie dajmy się zwieść pozorom. Nasze pociechy bardzo potrzebują teraz naszego wsparcia – nawet jeśli nie zawsze to komunikują.
Sytuacja narodowej kwarantanny sprzyja nadmiernemu używaniu urządzeń elektronicznych. Część zamkniętych w domach dzieci i młodzieży właściwie nie rozstaje się ze smartfonem czy komputerem. Po nauce i pracy (przed ekranem) potrzebujemy trochę rozrywki – a tę również najłatwiej znaleźć w Internecie i telewizji. Zastanówmy się, jakie działania możemy wdrożyć w swoich rodzinach, aby mądrze korzystać z technologii, bez strat dla relacji rodzinnych.
Jakie są trzy kluczowe cechy ludzkiego poznania? O czym musimy pamiętać, rozmawiając z dzieckiem czy prowadząc lekcję? Jak dziecko odbiera informacje docierajace ze świata? Posłuchajcie kolejnego wykładu Macieja Błaszaka, prof. UAM, kognitywisty, biologa, specjalisty z dziedziny neurodydaktyki.
Jakiego wsparcia potrzebują od nas dzieci? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Hryniewicz.
Każdy rodzic chce, aby jego dziecko było zdrowe i szczęśliwe. Nasze działania, aby ten cel osiągnąć, nie zawsze przynoszą jednak spodziewane efekty. Dlatego warto skorzystać z wiedzy ekspertów, którzy wyjaśnią, gdzie leży sekret wychowawczego sukcesu.
Depresja to choroba, którą coraz częściej diagnozuje się nie tylko u młodzieży, lecz nawet u kilkuletnich dzieci. Aby sobie z nią poradzić, młody człowiek potrzebuje wsparcia dorosłych – rodziców i nauczycieli – którzy, niosąc pomoc, muszą być wyposażeni w odpowiednią wiedzę.
Dopóki małego człowieka ocenia się tylko poprzez pryzmat jego zachowania, nie dostrzega się tego, jakie ma talenty, zamiłowania, pasje. Wystarczy, że dostanie wsparcie i pomoc od dorosłych, którzy towarzyszą mu w rozwoju, a otwiera się przed nim wiele możliwości i okazji.
Talent to nic innego jak zdolność, inklinacja, dar, który można rozwijać lub zmarnować. Doceńmy go, ale nie przeceniajmy. Anglicy mają nawet powiedzenie, że geniusz to „1 proc. inspiracji i 99 proc. perspiracji”. Czysty talent, bez pracowitości i ćwiczeń, jest niewiele wart, pozostaje zaledwie niewykorzystanym potencjałem.
Największy wpływ na to, jak młodzież korzysta z nowych technologii, mają uznawany przez nią system wartości oraz jakość relacji osobistych – przede wszystkim z bliskimi, lecz również z rówieśnikami. Uzależnienie od Internetu może być tylko symptomem innych problemów, związanych z emocjami i brakiem ugruntowanego poczucia własnej wartości.
Powszechnie uważa się, że zdolności kreatywne, warunkujące innowacyjne podejście do rozwiązywania problemów, są wrodzone i trudno na nie oddziaływać. Tymczasem prawdziwymi przeszkodami dla twórczego myślenia nie jest brak swoistych cech osobowości czy szczególnego talentu w tym kierunku, ale przede wszystkim brak warunków, aby się skupić i spróbować pracować nad problemem w sposób kreatywny, a także nieznajomość zasad sprzyjających temu procesowi.
Nieważne jak chwalimy, tylko czy reagujemy na kolejne wydarzenia w życiu dziecka i czy pomagamy mu analizować efekty tego, co robi. Bo w ten sposób możemy zadbać o jego przyszłość - kształtować w nim postawę prorozwojową i zwrócić jego uwagę na własne umiejętności.
Problem z chęcią do nauki mają niemal wszystkie dzieci na różnych etapach swojej edukacji – od podstawówki po maturę. Pytane o to, co może sprawić, by zabrały się do pracy, odpowiadają często: nowy telefon, komputer, ubranie. Wśród powodów próżno by szukać satysfakcji z pokonania trudności czy zaspokojenia ciekawości. Jak więc pomóc dziecku zbudować trwałą wewnętrzną motywację do nauki.
Inteligencja, kreatywność, głód wiedzy – te cechy postrzegane są jako przepustka do dobrego życia i zawodowych sukcesów. Jako rodzice chcielibyśmy dać dzieciom taki posag. Jak wspierać rozwój intelektualny?
Jaką rolę pełnią marzenia w życiu dzieci i dorosłych? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia on-line przygotowanego przez Annę Resler-Moskwę.