„Projektanci edukacji” finiszują w wielkim stylu!

Poznaliśmy laureatów Złotych Grantów w konkursie Projektanci edukacji

Znamy już werdykt jury XI edycji konkursu „Projektanci edukacji”. W drugim etapie, w którym nagradzamy realizację zgłoszonych projektów, nie obyło się bez niespodzianek!

Złote Granty przyznane!

Tak, to jest ten moment! Czekaliśmy na niego i my, i uczestnicy drugiego etapu tegorocznej edycji konkursu. Kto stworzy projekt na miarę Złotego Grantu? Kto najpełniej zrealizuje potencjał tkwiący w zgłoszonym pomyśle? Kto zachwyci jury oryginalnością, zaangażowaniem, świetną realizacją, dokumentacją i opisem? Czy to w ogóle możliwe w realiach pracy zdalnej? Okazuje się, że nie tylko możliwe, ale wręcz… konieczne! Nic tak nie wyzwala kreatywności jak utrudnienia, nic tak nie motywuje do poszukiwania ciekawych rozwiązań! Zaskoczyliście nas kompletnie w tym drugim etapie, prezentując niesamowicie wysoki poziom. Zrealizowaliście swoje projekty w sposób koncertowy – zachwyciliście nas i wzruszyliście. Postanowiliśmy zatem, że my też zrobimy Wam niespodziankę. A mianowicie… zamiast pięciu Złotych Grantów przyznaliśmy sześć!!! Podobnie jak w zeszłyrm roku, wśród laureatów znalazł się także projekt, który nie zdobył nagrody w pierwszym etapie. To po raz kolejny potwierdza, że o swoje marzenia trzeba walczyć do końca. W naszym konkursie wszystko jest możliwe i wszystko zależy od Was!

Zwycięskie projekty to:

A to jeszcze nie koniec. Swoją nagrodę przyznał również miesięcznik FOCUS i ta nagroda idzie do… 3LAB Pracownia Innowacji. Wielkie gratulacje!

Komentarze jury

Moglibyśmy jeszcze długo zachwycać się Waszą postawą i kreatywnością, ale zamiast tego… po prostu oddamy głos jury. Zobaczcie, co oni mają do powiedzenia o tegorocznej edycji – w końcu byli w samym środku tego twórczego huraganu!

Jan Stradowski: „Zadanie jurora było o wiele trudniejsze niż w pierwszym etapie. (…) Wszyscy finaliści zasługują na uznanie. Projekty mają wysoki poziom merytoryczny, uwagę zwraca też jakość wykonania np. gier edukacyjnych czy podręcznika do fizyki. Do tego prace prowadzono w wyjątkowo trudnych warunkach pandemicznych. Mam nadzieję, że wszystkie inicjatywy z tegorocznej edycji będą kontynuowane i rozwijane, gdy uczniowie będą mogli bezpiecznie wrócić do szkół.”

Marta Florkiewicz-Borkowska: „Jestem pod wrażeniem rozmachu i ogromu pracy uczniów i nauczycieli. Jak wiele można się nauczyć, jak wiele można zrobić, gdy rozbudzi się iskrę i odkryje pasję oraz podąży za tym, co nas interesuje i co się lubi robić. Dlatego wybrać 6 złotych grantów było niezwykle trudno. Kilka razy czytałam i przeglądałam realizację projektów oraz opis i efekty. Podobała mi się determinacja uczestników w dążeniu do celów w tym niełatwym czasie. duże wrażenie zrobiły na mnie projekty, które miały pięknie skondensowane materiały wypracowane w trakcie projektu na specjalnych stronach czy też w prezentacjach. Projekty, w których mogłam usłyszeć refleksje uczestników i uczestniczek, bardzo mnie wzruszały, ponieważ to właśnie oni są bohaterami tych projektów i dopuszczanie ich do głosu jest dla mnie bardzo ważne. Gratuluję wszystkim, którzy zrealizowali projekty. To jest Wasz skarb – coś, co zostanie w Waszych wspomnieniach na długo.”

Justyna Mak: „Od samego początku moją największą uwagę przyciągały projekty, które aż „kipiały” od autonomii uczniów i wyraźnie pokazywały, że ich działania mogą mieć realny wpływ na zmianę. Bo głównie o to mi chodzi, gdy zachęcam do projektowych aktywności. Moi faworyci udowodnili, że zmiana jest możliwa mimo bardzo trudnego czasu, że traktują swoje pomysły jak wieloetapowy proces, który się rozwija, zmienia i często ma przyszłość. Bardzo urzekło mnie to, że w entuzjastycznych opisach aktywności projektowych pięknie podkreślano tzw. „4K” – komunikację, kreatywność, krytyczne myślenie oraz kooperację członków zespołu – widać to było także w genialnie dobranych narzędziach dokumentujących i podsumowujących działania. Jestem bardzo szczęśliwa i wdzięczna, że mogłam być świadkiem tylu fantastycznych pomysłów na dobre, relacyjne i innowacyjne oblicze edukacji!”

Trudno coś dodać do powyższych słów, więc powiemy tylko jedno: wielkie gratulacje dla WSZYSTKICH uczestników tegorocznej edycji „Projektantów edukacji” – za wytrwałość, konsekwencję, pomysłowość i optymizm w tych trudnych czasach.

Do zobaczenia w kolejnej edycji!