Działania wewnętrzne Nowej Ery w obliczu wojny w Ukrainie  

Konflikt w Ukrainie wpływa na wszystkich pracowników Nowej Ery. Od jego rozpoczęcia oferujemy różnorodne wsparcie zarówno dla tych spośród nas, którzy pochodzą z Ukrainy lub mają tam rodzinę, jak i dla pozostałych. Trzymamy się razem i dbamy o każdego, bo wyjątkowe sytuacje wymagają podjęcia wyjątkowych środków.   

„Wszyscy są bezpieczni i zaopiekowani” 

To wzruszające słowa jednego z naszych pracowników zaangażowanego bezpośrednio w pomoc naszym ukraińskim kolegom i ich rodzinom. W wymiarze praktycznym zatroszczyliśmy o nich i o ich bliskich, którzy już są w Polsce lub właśnie dołączają. Zakres dotychczasowej wewnętrznej pomocy jest następujący: 

  • Pomogliśmy w wynajmie mieszkań i w dostarczeniu środków oraz wyposażenia niezbędnego do codziennego funkcjonowania dla naszych ukraińskich współpracowników i ich rodzin. 
  • Zorganizowaliśmy wsparcie psychologa dla dzieci, które tego potrzebują.  
  • Powitaliśmy nasze ukraińskie koleżanki na nowo w pracy. 
  • Wsparliśmy Sopockie Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu przy Stowarzyszeniu Na Drodze Ekspresji, przekazując meble z naszych biur w Straszynie, aby posłużyły do przygotowania ośrodka dla uchodźców. 
  • Utworzyliśmy w MS Teams grupę „Sercem z Ukrainą” dla pracowników i współpracowników Nowej Ery oraz VULCANA, którzy wiedzą jak pomagać, pomagają, albo chcą zacząć – ta grupa to wewnętrzna przestrzeń ułatwiająca wymianę informacji na temat konkretnych potrzeb i form wsparcia uchodźców. 
  • Zorganizowaliśmy webinarium dla pracowników „My a wojna w Ukrainie – jak sobie radzić w sytuacji kryzysowej”, które poprowadziła psycholożka Kasia Burzyńska z firmy HearMe; w wydarzeniu wzięło udział 400 osób, a jego zapis jest wciąż dostępny w intranecie. 
  • Przeprowadziliśmy webinarium dla menadżerów zarządzających zespołami w Nowej Erze.  
  • Przygotowujemy się do działań wspólnie z Grupą Sanoma – wielu naszych kolegów, podobnie jak my w Polsce, jest gotowych do natychmiastowej pomocy. 

Wypisaliśmy te działania pomocowe w punktach, bo wiemy, że z każdym tygodniem i miesiącem będzie ich przybywać, a powyższa lista będzie się wydłużać. To ważne, abyśmy mogli na bieżąco widzieć i podsumować zakres naszych działań i efektywnie planować kolejne.