Seria składa się z czterechpakietów podstawowych (3-, 4-, 5-, 6-latków) i dwóchpakietów dla dzieci w grupach mieszanych (4-latków w grupie z 5-latkami, 5-latków w grupie z 6-latkami).
Umożliwia komfortową pracę z grupami jednorodnymi i mieszanymi wiekowo – spójność tematyczna, jedna Książka Nauczyciela i karty pracy dla dwóch grup wiekowych.
Przygotowuje dzieci do krytycznego myślenia w oparciu o kompetencje kluczowe, które będą niezbędne w ich dorosłym życiu.
Zawiera inspiracje i pomysły na różne okazje oraz rady na trudne chwile.
Umożliwiaindywidualizację pracy dzięki ćwiczeniom o różnym stopniu trudności.
Zaciekawia i pobudza wyobraźnię dzieci różnorodną szatą graficzną i pokazuje zastosowanie różnych materiałów (farb, plasteliny, tkanin, papieru).
Rozwija umiejętność uczenia się dzieci oraz wspomaga osiąganie dojrzałości emocjonalnej do podjęcia nauki w szkole.
Dla dziecka
Podziel się:
Ciekawa zabawa. 6-latki. Karty pracy, cz. 1
Autorzy:
praca zbiorowa
„Ciekawa zabawa” Karty pracy sześciolatka
Karty pracy dla sześciolatka „Ciekawa zabawa” cz. 1−4 zawierają ćwiczenia, które doskonalą umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej.
Stanowią solidne przygotowanie do klasy pierwszej; karta pracy na każdy dzień.
Uruchamiają skojarzenia do danego tematu i inicjują rozmowy dzięki otwierającej każdy krąg tematyczny stronie z marginesem, na którym są litery i liczby prezentowane w danym tygodniu oraz obrazki związane z tematem.
Umożliwiają doskonałe wprowadzenie do ćwiczeń z literą poprzez prezentację liter drukowanych i obrazków, których nazwy rozpoczynają się daną głoską wraz ze schematami sylabowymi i głoskowymi.
Skłaniają dzieci do samodzielnych działań, rozwijają umiejętności planowania ruchu, dają dzieciom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Ułatwiają indywidualizację pracy w przedszkolu konieczną ze względu na duże różnice między dziećmi dzięki zadaniom trudniejszym z gwiazdką; poleceniom w kółku, dzięki którym dzieci wyrażają siebie; zadaniom otwartym z żarówką, które każde dziecko może wykonać inaczej, i zadaniom dodatkowym „Umiem, wiem, rozumiem” na końcu każdego zeszytu.
Inspirują do samodzielnych zabaw dzieci dzięki ilustracjom z papieru.
Karty pracy dla sześciolatka „Ciekawa zabawa” cz. 1−4 zawierają ćwiczenia, które doskonalą umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej.
Stanowią solidne przygotowanie do klasy pierwszej; karta pracy na każdy dzień.
Uruchamiają skojarzenia do danego tematu i inicjują rozmowy dzięki otwierającej każdy krąg tematyczny stronie z marginesem, na którym są litery i liczby prezentowane w danym tygodniu oraz obrazki związane z tematem.
Umożliwiają doskonałe wprowadzenie do ćwiczeń z literą poprzez prezentację liter drukowanych i obrazków, których nazwy rozpoczynają się daną głoską wraz ze schematami sylabowymi i głoskowymi.
Skłaniają dzieci do samodzielnych działań, rozwijają umiejętności planowania ruchu, dają dzieciom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Ułatwiają indywidualizację pracy w przedszkolu konieczną ze względu na duże różnice między dziećmi dzięki zadaniom trudniejszym z gwiazdką; poleceniom w kółku, dzięki którym dzieci wyrażają siebie; zadaniom otwartym z żarówką, które każde dziecko może wykonać inaczej, i zadaniom dodatkowym „Umiem, wiem, rozumiem” na końcu każdego zeszytu.
Inspirują do samodzielnych zabaw dzieci dzięki ilustracjom z papieru.
Karty pracy dla sześciolatka „Ciekawa zabawa” cz. 1−4 zawierają ćwiczenia, które doskonalą umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej.
Stanowią solidne przygotowanie do klasy pierwszej; karta pracy na każdy dzień.
Uruchamiają skojarzenia do danego tematu i inicjują rozmowy dzięki otwierającej każdy krąg tematyczny stronie z marginesem, na którym są litery i liczby prezentowane w danym tygodniu oraz obrazki związane z tematem.
Umożliwiają doskonałe wprowadzenie do ćwiczeń z literą poprzez prezentację liter drukowanych i obrazków, których nazwy rozpoczynają się daną głoską wraz ze schematami sylabowymi i głoskowymi.
Skłaniają dzieci do samodzielnych działań, rozwijają umiejętności planowania ruchu, dają dzieciom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Ułatwiają indywidualizację pracy w przedszkolu konieczną ze względu na duże różnice między dziećmi dzięki zadaniom trudniejszym z gwiazdką; poleceniom w kółku, dzięki którym dzieci wyrażają siebie; zadaniom otwartym z żarówką, które każde dziecko może wykonać inaczej, i zadaniom dodatkowym „Umiem, wiem, rozumiem” na końcu każdego zeszytu.
Inspirują do samodzielnych zabaw dzieci dzięki ilustracjom z papieru.
Karty pracy dla sześciolatka „Ciekawa zabawa” cz. 1−4 zawierają ćwiczenia, które doskonalą umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej.
Stanowią solidne przygotowanie do klasy pierwszej; karta pracy na każdy dzień.
Uruchamiają skojarzenia do danego tematu i inicjują rozmowy dzięki otwierającej każdy krąg tematyczny stronie z marginesem, na którym są litery i liczby prezentowane w danym tygodniu oraz obrazki związane z tematem.
Umożliwiają doskonałe wprowadzenie do ćwiczeń z literą poprzez prezentację liter drukowanych i obrazków, których nazwy rozpoczynają się daną głoską wraz ze schematami sylabowymi i głoskowymi.
Skłaniają dzieci do samodzielnych działań, rozwijają umiejętności planowania ruchu, dają dzieciom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Ułatwiają indywidualizację pracy w przedszkolu konieczną ze względu na duże różnice między dziećmi dzięki zadaniom trudniejszym z gwiazdką; poleceniom w kółku, dzięki którym dzieci wyrażają siebie; zadaniom otwartym z żarówką, które każde dziecko może wykonać inaczej, i zadaniom dodatkowym „Umiem, wiem, rozumiem” na końcu każdego zeszytu.
Inspirują do samodzielnych zabaw dzieci dzięki ilustracjom z papieru.
Ciekawa zabawa. 5-latki w grupie mieszanej 5−6-latki. Karty pracy, cz. 1
Autorzy:
Praca zbiorowa
Karty pracy dla pięciolatka w grupie mieszanej 5–6-latki „Ciekawa zabawa” cz. 1−4 zawierają ćwiczenia, które doskonalą umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej.
Ułatwiają nauczycielowi pracę w grupie mieszanej 5–6-latków, są skorelowane pod względem tematów i umiejętności z kartami dla sześciolatków.
Stanowią powtórzenie działań na konkretach; karta pracy na każdy dzień.
Uruchamiają skojarzenia do danego tematu i inicjują rozmowy dzięki otwierającej każdy krąg tematyczny stronie z marginesem, na którym są litery i liczby prezentowane w danym tygodniu oraz obrazki związane z tematem.
Umożliwiają wprowadzenie do ćwiczeń z literą poprzez prezentację liter drukowanych i obrazków, których nazwy rozpoczynają się daną głoską.
Skłaniają dzieci do samodzielnych działań, rozwijają umiejętności planowania ruchu, dają dzieciom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Ułatwiają indywidualizację pracy dzięki różnym typom zadań.
Inspirują do samodzielnych zabaw dzieci dzięki ilustracjom z papieru.
Ciekawa zabawa. 5-latki w grupie mieszanej 5−6-latki. Karty pracy, cz. 2
Autorzy:
Praca zbiorowa
Karty pracy dla pięciolatka w grupie mieszanej 5–6-latki „Ciekawa zabawa” cz. 1−4 zawierają ćwiczenia, które doskonalą umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej.
Ułatwiają nauczycielowi pracę w grupie mieszanej 5–6-latków, są skorelowane pod względem tematów i umiejętności z kartami dla sześciolatków.
Stanowią powtórzenie działań na konkretach; karta pracy na każdy dzień.
Uruchamiają skojarzenia do danego tematu i inicjują rozmowy dzięki otwierającej każdy krąg tematyczny stronie z marginesem, na którym są litery i liczby prezentowane w danym tygodniu oraz obrazki związane z tematem.
Umożliwiają wprowadzenie do ćwiczeń z literą poprzez prezentację liter drukowanych i obrazków, których nazwy rozpoczynają się daną głoską.
Skłaniają dzieci do samodzielnych działań, rozwijają umiejętności planowania ruchu, dają dzieciom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Ułatwiają indywidualizację pracy dzięki różnym typom zadań.
Inspirują do samodzielnych zabaw dzieci dzięki ilustracjom z papieru.
Ciekawa zabawa. 5-latki w grupie mieszanej 5−6-latki. Karty pracy, cz. 3
Autorzy:
Praca zbiorowa
Karty pracy dla pięciolatka w grupie mieszanej 5–6-latki „Ciekawa zabawa” cz. 1−4 zawierają ćwiczenia, które doskonalą umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej.
Ułatwiają nauczycielowi pracę w grupie mieszanej 5–6-latków, są skorelowane pod względem tematów i umiejętności z kartami dla sześciolatków.
Stanowią powtórzenie działań na konkretach; karta pracy na każdy dzień.
Uruchamiają skojarzenia do danego tematu i inicjują rozmowy dzięki otwierającej każdy krąg tematyczny stronie z marginesem, na którym są litery i liczby prezentowane w danym tygodniu oraz obrazki związane z tematem.
Umożliwiają wprowadzenie do ćwiczeń z literą poprzez prezentację liter drukowanych i obrazków, których nazwy rozpoczynają się daną głoską.
Skłaniają dzieci do samodzielnych działań, rozwijają umiejętności planowania ruchu, dają dzieciom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Ułatwiają indywidualizację pracy dzięki różnym typom zadań.
Inspirują do samodzielnych zabaw dzieci dzięki ilustracjom z papieru.
Ciekawa zabawa. 5-latki w grupie mieszanej 5−6-latki. Karty pracy, cz. 4
Autorzy:
Praca zbiorowa
Karty pracy dla pięciolatka w grupie mieszanej 5–6-latki „Ciekawa zabawa” cz. 1−4 zawierają ćwiczenia, które doskonalą umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej.
Ułatwiają nauczycielowi pracę w grupie mieszanej 5–6-latków, są skorelowane pod względem tematów i umiejętności z kartami dla sześciolatków.
Stanowią powtórzenie działań na konkretach; karta pracy na każdy dzień.
Uruchamiają skojarzenia do danego tematu i inicjują rozmowy dzięki otwierającej każdy krąg tematyczny stronie z marginesem, na którym są litery i liczby prezentowane w danym tygodniu oraz obrazki związane z tematem.
Umożliwiają wprowadzenie do ćwiczeń z literą poprzez prezentację liter drukowanych i obrazków, których nazwy rozpoczynają się daną głoską.
Skłaniają dzieci do samodzielnych działań, rozwijają umiejętności planowania ruchu, dają dzieciom poczucie zadowolenia i sprawstwa.
Ułatwiają indywidualizację pracy dzięki różnym typom zadań.
Inspirują do samodzielnych zabaw dzieci dzięki ilustracjom z papieru.
Zestaw „Bezpieczne przedszkolaki” to zbiór pomocy wielokrotnego użytku dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Dzięki nim można aranżować przestrzeń oraz inicjować wiele aktywnych sytuacji edukacyjnych umożliwiających wzbogacenie doświadczeń i świadomości dzieci jako przyszłych samodzielnych uczestników ruchu drogowego. Elementy zestawu można ze sobą łączyć i wykorzystywać do:
zabaw ruchowo-naśladowczych i symulacyjnych dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
organizacji kącika drogowego umożliwiającego podejmowanie spontanicznych zabaw tematycznych,
organizacji minitrasy rowerowej,
konkursów i quizów wiedzy, np. prawda czy fałsz, tak czy nie,
Zabawa z użyciem elementów zestawu umożliwia naukę zasad ruchu w bezpiecznym otoczeniu, jakim jest sala przedszkolna.
W skład zestawu wchodzą:
– sygnalizator świetlny (bez baterii)
– mata „Przejście dla pieszych”
– gwizdek
– liizak policyjny (bez baterii)
– znaki drogowe – 6 szt.
oraz broszura z propozycjami różnorodnych ciekawych zabaw z wykorzystaniem elementów zestawu.
„Ciekawa zabawa” to seria do wychowania przedszkolnego, która skupia się na gromadzeniu przez dziecko różnorodnych doświadczeń tak, aby było samodzielne i radziło sobie w życiu.
W zestawie dla 6-latka znajdują się cztery części Kart pracy, Pomoce, Książka sześciolatka oraz Mój zeszyt (zeszyt grafomotoryczny).
Ułatwia naukę czytania dzięki Książce sześciolatka, która opiera się ona na metodzie analityczno-syntetycznej, ale w ramach ćwiczeń z mówienia zawiera też elementy czytania sylabami oraz czytanie globalne. Ale to nie tylko poznawanie liter… To także czytanie ze zrozumieniem i „czytanie” obrazów.
Doskonali umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej i stanowi solidne przygotowanie do klasy pierwszej poprzez zawarte w Kartach pracy dla sześciolatka cz. 1−4 różnorodne ćwiczenia.
Ułatwia indywidualizację pracy dzięki zadaniom trudniejszym, wyrażaniu siebie, zadaniom otwartym i zadaniom dodatkowym.
Wspiera inwencję twórczą dzieci, zdolności konstrukcyjne, sprawność manualną i naukę czytania oraz matematyki poprzez Pomoce sześciolatka, czyli zbiór gotowych pomocy do zajęć dla każdego dziecka.
Umożliwia ćwiczenia grafomotoryczne i przygotowuje dzieci do nauki pisania dzięki dołączonemu do zestawu zeszytowi grafomotorycznemu z ilustracjami, szlaczkami literopodobnymi, literami i cyframi do pisania po śladzie.
Zaciekawia ipobudza wyobraźnię dzieci różnorodną szatą graficzną i pokazuje zastosowanie różnych materiałów.
Rozwija umiejętność uczenia się dzieci oraz wspomaga osiąganie dojrzałości emocjonalnej do podjęcia nauki w szkole.
Ciekawa zabawa. Zestaw dla 5-latka w grupie mieszanej 6−5-latki
Autorzy:
Praca zbiorowa
„Ciekawa zabawa” to seria do wychowania przedszkolnego, która skupia się na gromadzeniu przez dziecko różnorodnych doświadczeń tak, aby było samodzielne i radziło sobie w życiu.
W zestawie dla pięciolatka w grupie mieszanej 5–6-latki znajdują się cztery części Kart pracy, Pomoce oraz Mój zeszyt (zeszyt grafomotoryczny).
Ułatwia nauczycielowi pracę w grupie mieszanej 5–6-latków, jest skorelowany pod względem tematów i umiejętności z zestawem dla sześciolatków.
Doskonali umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej i stanowi powtórzenie działań na konkretach dzięki dostosowanym do poziomu rozwoju pięciolatka Kartom pracy cz. 1−4.
Ułatwia indywidualizację pracy dzięki zadaniom trudniejszym, wyrażaniu siebie, zadaniom otwartym i zadaniom dodatkowym.
Wspiera inwencję twórczą dzieci, zdolności konstrukcyjne, sprawność manualną i naukę czytania oraz matematyki poprzez Pomoce, czyli zbiór gotowych pomocy do zajęć dla każdego dziecka.
Przygotowuje dzieci do nauki pisania dzięki dołączonemu do zestawu zeszytowi grafomotorycznemu z ilustracjami i szlaczkami do rysowania po śladzie.
Zaciekawia ipobudza wyobraźnię dzieci różnorodną szatą graficzną i pokazuje zastosowanie różnych materiałów.
Ciekawa zabawa. Zestaw dla dziecka, sześciolatki II
Autorzy:
Praca zbiorowa
„Ciekawa zabawa” to seria do wychowania przedszkolnego, która skupia się na gromadzeniu przez dziecko różnorodnych doświadczeń tak, aby było samodzielne i radziło sobie w życiu.
Ułatwia naukę czytania dzięki Książce sześciolatka, która opiera się na metodzie analityczno-syntetycznej, a w ramach ćwiczeń z mówienia zawiera elementy czytania sylabami oraz czytanie globalne. Książka to także czytanie ze zrozumieniem i „czytanie” obrazów.
Doskonali umiejętności ze wszystkich obszarów rozwojowych zawartych w podstawie programowej i przygotowuje do klasy pierwszej poprzez zawarte w Kartach pracy różnorodne ćwiczenia.
Ułatwia indywidualizację pracy dzięki zadaniom trudniejszym, wyrażaniu siebie, zadaniom otwartym i zadaniom dodatkowym.
Wspiera inwencję twórczą dzieci, zdolności konstrukcyjne, sprawność manualną i naukę czytania oraz matematyki poprzez zestaw gotowych pomocy do zajęć dla każdego dziecka, zawartych w odrębnej publikacji.
Umożliwia ćwiczenia grafomotorycznei przygotowuje dzieci do nauki pisania dzięki propozycjom w zeszycie grafomotorycznym – ilustracje, szlaczki literopodobne, litery i cyfry do pisania po śladzie.
Zaciekawia iinspiruje do samodzielnych działań dzięki różnorodnej szacie graficznej.
Rozwija umiejętność uczenia siędzieci oraz wspomaga osiąganie dojrzałości emocjonalnej do podjęcia nauki w szkole.
W zestawie dla 6-latka znajdują się cztery części Kart pracy, Pomoce, Książka sześciolatka oraz Mój zeszyt (zeszyt grafomotoryczny).
Program wychowania przedszkolnego. Samodzielne – Wszechstronne – Szczęśliwe
Programma na celu wsparcie nauczycieli w wychowaniu dziecka samodzielnego, wszechstronnego i szczęśliwego dzięki rzetelnej, ciągle uaktualnianej wiedzy nauczyciela z zakresu psychologii rozwojowej.
Publikacja została napisana specjalnie do serii „Ciekawa zabawa” dla nauczycieli 3–6-latków.
Koncepcja pedagogiczna nawiązuje do kompetencji kluczowych i opiera się na koncepcji Ryszarda Więckowskiego dotyczącej całościowego rozwoju człowieka.
Cele i treści wychowania i kształcenia zostały przedstawione w tabeli, tak by była to konkretna, rzeczowa pomoc.
Spis umiejętności dziecka kończącego przedszkole może stanowić podstawę badania gotowości szkolnej.
Opisane nowoczesne i tradycyjne metody pracy oraz praktyczne rozwiązania umożliwiające indywidualizację pracy wzbogacą warsztat nauczyciela.
Specjaliści opracowali niezwykle użyteczne w przedszkolu rozdziały, m.in. o kompetencjach kluczowych, sposobach pracy z dziećmi ze SPE i niepełnosprawnościami, współpracą z rodzicami i środowiskiem lokalnym, które są wsparciem nauczyciela także w działaniach poza salą przedszkolną.
Nauczyciel znajdzie tu też niezbędne informacje o materiałach do obserwacji pedagogicznej i gotowości szkolnej.
Publikację dopełnia obszerna bibliografia złożona z pozycji wzbogacających i pogłębiających wiedzę nauczycieli.
Książka Nauczyciela
Książka Nauczyciela jest zbudowana z elementów niezbędnych do prowadzenia zajęć i dokumentowania codziennej pracy.
Przejrzysty plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na cały rok ułatwi codzienną pracę – sytuacje edukacyjne, oczekiwane osiągnięcia dzieci oraz środki dydaktyczne i odniesienia do numerów z podstawy programowej.
Pełne i tematycznie spójne scenariusze zajęć na każdy dzień, z poranną gimnastyką, propozycjami zajęć muzycznych i zajęć w ogrodzie są gwarancją dobrze wykorzystanego czasu.
Publikacje dają możliwość pracy z grupą jednorodną wiekowo i mieszaną – czytelne rozróżnienie zajęć i celów dla dwóch grup wiekowych z odesłaniem do dwóch zestawów edukacyjnych dla dzieci.
Oznaczone ikoną mózgu zajęcia przygotowują do krytycznego myślenia.
Wartościowe teksty literackie do zajęć i literatura polecana rodzicom do oglądania i czytania z dziećmi przygotowana przez znawcę literatury dla dzieci (propozycje na każdy tydzień skorelowane z planem pracy) wpływają na zainteresowanie dzieci książkami i wspieranie czytelnictwa.
Dodatkowe pomysły na dni szczególne, różne okazje (jedna na miesiąc) urozmaicą życie przedszkolne.
Poradnik skutecznego nauczyciela – rady doświadczonych nauczycieli pomogą w planowaniu i budowaniu warsztatu pracy, zarządzaniu grupą, sytuacjach trudnych (dwie porady na miesiąc).
Zestawy ćwiczeń porannych i gimnastycznych umożliwiają realizację części obszaru fizycznego z podstawy programowej dotyczącej kształtowania postawy i sprawności ciała.
Profesjonalnie opracowane zajęcia muzyczne, teksty i zapis nutowy piosenek ułatwią nauczycielowi prowadzenie tych zajęć.
Piosenki i utwory do słuchania, akompaniamenty
„Ciekawa zabawa” sześciolatki Piosenki i akompaniamenty Płyty zawierają piosenki powiązane z tematyką zajęć.
Blisko 40 wpadających w ucho piosenek to propozycja zapewniająca nauczycielowi pomysły na każdą okazję (jedna piosenka na tydzień); słowa wraz z zapisem nutowym zawarto w Książkach Nauczyciela.
Dostosowane do możliwości wokalnych sześciolatków piosenki służą rozwijaniu ich uzdolnień muzycznych.
Znakomite, zróżnicowane aranżacje sprawiają, że śpiewanie nie znudzi się przedszkolakom.
Akompaniamenty ułatwiają naukę piosenek i realizację okolicznościowych występów dzieci.
„Ciekawa zabawa” sześciolatki Utwory i odgłosy Płyta zawiera utwory i odgłosy powiązane z tematyką zajęć.
Starannie dobrane utwory to znakomity pretekst do przeprowadzenia atrakcyjnych, angażujących dzieci zabaw ruchowych i wyciszających zajęć relaksacyjnych.
Wybrane przykłady muzyki klasycznej są dla przedszkolaków okazją do obcowania ze sztuką podczas zabawy.
Polska muzyka ludowa i muzyka z różnych regionów świata jest odwołaniem do tradycji i kultury, rozbudza ciekawość dzieci.
Odgłosy instrumentów dawnych i współczesnych doskonalą słuch, rozwijają dziecięcą wyobraźnię muzyczną i wrażliwość.