
Cyfrowy uczeń 2025
Placówki oświatowe i wychowawcze
Cyfrowy uczeń – wsparcie dla Twojej placówki nawet do 75 000 zł
Ruszył nowy program rządowy Cyfrowy uczeń 2025–2029 wspierający rozwój kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji. Kuratoria publikują już listy placówek, które otrzymają środki w tegorocznej edycji.
To szansa dla różnorodnych placówek oświatowych na rozbudowę wyposażenia w sprzęt oraz oprogramowanie, które mogą uczynić nauczanie bardziej atrakcyjnym, skutecznym, lepiej spełniającym potrzeby różnych grup uczniów. Program ma wspierać indywidualizację nauczania, rozwój kreatywności, przedsiębiorczości i pracy projektowej wśród uczniów. To możliwość pozyskania atrakcyjnych narzędzi edukacyjnych oraz wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania również dla tych placówek, które nie były wcześniej objęte rządowymi programami dofinansowania (jak np. Aktywna tablica).
Kadra pedagogiczna otrzyma również wsparcie w efektywnym wykorzystaniu tych narzędzi. Program zaplanowany jest na lata 2025–2029 i obejmie cztery lata szkolne.
Zachęcamy do skorzystania z oferty wydawnictwa Nowa Era, czołowego dostawcy edukacyjnego w Polsce.
To szansa dla różnorodnych placówek oświatowych na rozbudowę wyposażenia w sprzęt oraz oprogramowanie, które mogą uczynić nauczanie bardziej atrakcyjnym, skutecznym, lepiej spełniającym potrzeby różnych grup uczniów. Program ma wspierać indywidualizację nauczania, rozwój kreatywności, przedsiębiorczości i pracy projektowej wśród uczniów. To możliwość pozyskania atrakcyjnych narzędzi edukacyjnych oraz wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania również dla tych placówek, które nie były wcześniej objęte rządowymi programami dofinansowania (jak np. Aktywna tablica).
Kadra pedagogiczna otrzyma również wsparcie w efektywnym wykorzystaniu tych narzędzi. Program zaplanowany jest na lata 2025–2029 i obejmie cztery lata szkolne.
Zachęcamy do skorzystania z oferty wydawnictwa Nowa Era, czołowego dostawcy edukacyjnego w Polsce.
Cyfrowy uczeń - kto może wziąć udział w programie?
Program jest skierowany do organów prowadzących publiczne i niepubliczne przedszkola, szkoły podstawowe i ponadpodstawowe (kształcenie dzienne), poradnie psychologiczno-pedagogiczne, biblioteki pedagogiczne oraz inne placówki oświatowe (np. domy kultury, ośrodki wychowawcze).
W 2025 r. tylko kilka typów placówek będzie uprawnionych do ubiegania się o środki:
W 2025 r. tylko kilka typów placówek będzie uprawnionych do ubiegania się o środki:
- Przedszkola, w podziale na małe (do 100 dzieci), średnie (100-200 dzieci) oraz duże (powyżej 200 dzieci);
- Bursy,
- Centra kształcenia zawodowego,
- Domy wczasów dziecięcych,
- Międzyszkolne ośrodki sportowe,
- Młodzieżowe ośrodki socjoterapii ze szkołami,
- Młodzieżowe ośrodki wychowawcze,
- Młodzieżowe domy kultury
- Ogniska pracy pozaszkolnej,
- Ogrody jordanowskie,
- Okręgowe ośrodki wychowawcze,
- Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze,
- Pałace młodzieży,
- Placówki kształcenia ustawicznego - bez szkół i ze szkołami
- Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
- Poradnie specjalistyczne, pozaszkolne placówki specjalistyczne
- Schroniska dla nieletnich,
- Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze,
- Szkolne schroniska młodzieżowe,
- Zakłady poprawcze.
Program Cyfrowy uczeń - krótkie terminy zgłoszeń w 2025 r.
Harmonogram programu „Cyfrowy uczeń” – rok 2025
- Do 19 września 2025 r. – termin składania wniosków o udział w programie przez dyrektorów placówek.
- Do 23 września 2025 r. – termin składania wniosków o udzielenie wsparcia finansowego przez organy prowadzące.
- Do 25 września 2025 r. – kwalifikacja wniosków o udział w programie.
- Do 31 października 2025 r. – przekazanie wsparcia finansowego.
- Do końca 2025 r. – wykorzystanie przyznanego wsparcia finansowego przez placówki.
Pakiety sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych


Wzory wniosków z przykładowym uzupełnieniem - wersje z wkładem własnym finansowym i rzeczowym

Wzory wniosków z przykładowym uzupełnieniem - wersje z wkładem własnym finansowym i rzeczowym
Oferta zakupów z wkładu własnego





