Dlaczego chłopcy i dziewczynki inaczej reagują w sytuacjach trudnych?
Warto uważnie przyglądać się konfliktom wśród dzieci. Rówieśnicze spory, kłótnie i zatargi są dla dorosłych – rodziców, nauczycieli – bogatym źródłem informacji; pokazują, czy udało się wyposażyć dzieci w jedną z podstawowych kompetencji społecznych, jaką jest umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Trzeba też dostrzegać różnice w reakcjach na konflikt, które wynikają z płci uczestników. Dzięki udziałowi w webinarium nauczyciele, terapeuci, pedagodzy i wychowawcy dowiedzą się, które sytuacje wymagają interwencji czy obecności osób dorosłych, a kiedy warto pozostawić konflikt jego stronom.
Gość webinarium:
Katarzyna Stryjek - pedagog, mediator, trener i nauczyciel akademicki; pracuje z dziećmi i młodzieżą, rodzicami i nauczycielami; propagator idei mediacji w środowisku szkolnym - współtwórca modelowego projektu Gdańskie Centrum Mediacji Szkolnej i Rówieśniczej, prezes Polskiego Centrum Mediacji oddział Trójmiasto;
Obejrzyj: