Materiały edukacyjne i ćwiczeniowe dla uczniów z niepełnosprawnością uczęszczających do szkół ponadpodstawowych, w tym młodzieży z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, uczącej się w szkołach przysposabiających do pracy.
Publikacje spełniają wymogi rządowego programu "Wyprawka szkolna", w ramach dofinansowanie na zakup podręczników wspierających kształcenia zawodowe uczniów z niepełnosprawnościami wynosi 225 zł.
Cel serii: przygotowanie uczniów do samodzielności po skończeniu edukacji i wejścia na rynek pracy, zapoznanie uczniów z ich mocnymi i słabymi stronami, nauka załatwiania spraw w urzędach i innych instytucjach, kształtowanie umiejętności organizowania sobie czasu wolnego.
Cechy charakterystyczne serii: teksty i dialogi napisane językiem łatwym do czytania, materiały dostosowane do możliwości uczniów, realistyczne zdjęcia i ilustracje.
Tematyka:
Pewny start. O dorosłości
Autorzy: | Klaro-Celej Lidia, Szostak Barbara |
"O dorosłości. Będę samodzielny" to 11 instrukcji zachowań, które ułatwią uczniom samodzielne funkcjonowanie i załatwianie ważnych spraw. Publikacja dostosowana do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Tematyka instrukcji:
Pewny start. O dorosłości
Autorzy: | Szostak Barbara, Klaro-Celej Lidia |
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną mogą podjąć zatrudnienie w wielu miejscach – tak, aby rozwijać własne zainteresowania i zyskać możliwość samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie. Gdzie mogą podjąć pracę zawodową? Z czym wiąże się zatrudnienie w typowych zakładach pracy? Pomoce naukowe zawarte w publikacji „Pewny start. O dorosłości. Co mogę robić? Karty informacyjne o miejscach pracy” pomogą nauczycielowi kształcenia specjalnego lub pedagogowi omówić te kwestie.
Publikacja zawiera aż 11 bogato ilustrowanych, przejrzystych kart pracy, które pozwalają omówić zatrudnienie w miejscach takich jak:
Uczeń dowie się z nich:
Nauczyciel może wykorzystać karty informacyjne m.in. podczas zajęć prowadzonych w szkole przyspasabiającej do podjęcia pracy, jak również na zajęciach dodatkowych czy podczas terapii pedagogicznej. Materiały mogą posłużyć jako punkt wyjścia do dyskusji i rozwiania wątpliwości związanych z zatrudnieniem. Staną się również dla uczniów inspiracją, która ułatwi podjęcie decyzji o miejscu przyszłej pracy. Poznaj również pozostałe materiały dydaktyczne z serii „Pewny start. O dorosłości”. Poruszają tematy związane z zatrudnieniem, funkcjonowaniem w społeczeństwie oraz codziennymi wyzwaniami dorosłego życia z perspektywy osoby z niepełnosprawnością intelektualną
Pewny start. O dorosłości
Autorzy: | Szostak Barbara, Klaro-Celej Lidia |
Osoby z niepełnosprawnością mogą liczyć na szerokie wsparcie rozmaitych instytucji – zarówno przy poszukiwaniu pracy zawodowej, jak i radzeniu sobie z wyzwaniami codzienności. Gdzie zwrócić się po wsparcie finansowe? Kto pomoże znaleźć zatrudnienie? Gdzie można udać się na warsztaty terapeutyczne? To tylko niektóre pytania, na które nauczyciel kształcenia specjalnego może odpowiedzieć, sięgając po publikację „Pewny start. O dorosłości. Gdzie znajdę wsparcie? Karty informacyjne o instytucjach”.
To zestaw materiałów dydaktycznych przeznaczonych przede wszystkim do pracy z uczniami z lekką, umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną, którzy:
Znajduje się w nim aż 11 bogato ilustrowanych i przejrzystych kart informacyjnych, które prezentują kluczowe instytucje odpowiadające na potrzeby osób z niepełnosprawnością, takie jak:
Publikacja porusza również tematykę związaną z chronionym rynkiem pracy.
W serii wydawniczej „Pewny start. O dorosłości” znajdziesz również szeroką gamę materiałów dydaktycznych poświęconych poszukiwaniu pracy, budowaniu kompetencji społecznych oraz radzeniu sobie w codziennych sytuacjach dorosłego życia. Wszystkie są dostosowane do pracy z uczniami ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi.
przejdź do sklepuPewny start. O dorosłości
Autorzy: | Szostak Barbara, Klaro-Celej Lidia |
Samodzielne przygotowywanie potraw to dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną wyzwanie, ale i wyjątkowa przygoda, umożliwiająca samodzielne funkcjonowanie w dorosłym życiu. Z myślą o rozwijaniu kompetencji związanych z gotowaniem oraz motywowaniu uczniów do pracy w kuchni powstała publikacja „Pewny start. O dorosłości. Lubię gotować. Książka kucharska”.
Książka kucharska:
Przepisy na smaczne, proste dania zmotywują ucznia do samodzielnej pracy w kuchni i przygotowywania posiłków dla siebie i pozostałych członków rodziny. Ta cenna umiejętność przyda mu się w dorosłym życiu.
Publikacja jest doskonałym uzupełnieniem pozostałych materiałów dydaktycznych z serii „O dorosłości”, w których znajdują się m.in. pomoce naukowe poświęcone kształtowaniu kompetencji społecznych i przygotowania do podjęcia pracy zawodowej.
przejdź do sklepuPewny start. O dorosłości
Autorzy: | Barbara Szostak, Lidia Klaro-Celej |
Ola i Adam to bohaterowie, którzy są doskonale znani uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi korzystającymi z publikacji z serii „Pewny start”. Kolejna odsłona ich przygód dotyczy wyzwań związanych z dorosłością. Ciekawe i angażujące historie zostały przygotowane przez ekspertów z myślą o kształtowaniu kompetencji społecznych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a w szczególności z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.
Publikacja „Pewny start. O dorosłości. Ola i Adam są dorośli. Czytanki”:
Nauczyciele mogą również sięgnąć po inne materiały dydaktyczne z cyklu „Pewny start. O dorosłości” – to m.in. karty pracy poświęcone kompetencjom społecznym i przygotowaniu do poszukiwania i podjęcia zatrudnienia.
Pewny start. O dorosłości
Autorzy: | Szostak Barbara, Klaro-Celej Lidia |
Poszukiwanie pracy, samodzielne zakupy, wykonywanie pracy w biurze, dbanie o własne zdrowie, obowiązki domowe – to kluczowe zagadnienia warte poruszenia z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, którzy przygotowują się do dorosłego życia. Publikacja „Pewny start. O dorosłości. Układam, opowiadam. Historyjki” powstała, aby ułatwić nauczycielowi prowadzenie dyskusji na te oraz pokrewne tematy.
Książka:
„Historyjki” są doskonałym uzupełnieniem pozostałych publikacji z serii „Pewny start. O dorosłości”. Nauczyciel może je wykorzystać wspólnie z kartami pracy, a także kartami demonstracyjnymi i instruktażami poruszającymi pokrewne zagadnienia.
Pewny start. O dorosłości
Autorzy: | Klaro-Celej Lidia, Szostak Barbara |
Na czym polega współpraca i dlaczego pomaganie innym jest tak ważne? Jak dbać o higienę na co dzień? Dlaczego odpowiedni ubiór ma znaczenie np. podczas przyjęcia rodzinnego czy rozmowy o pracę? Jak właściwie zachowywać się podczas typowych interakcji społecznych? Między innymi na te pytania odpowiada publikacja „Pewny start. O dorosłości. Aktywni społecznie. Karty pracy”. To zestaw kart pracy przygotowany z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, którzy przygotowują się do ukończenia szkoły przyspasabiającej do pracy.
Publikacja:
Nauczyciel może swobodnie dobierać karty pracy do tematyki zajęć zaplanowanej we własnym planie dydaktycznym.
Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałymi publikacjami z cyklu „Pewny start. O dorosłości” – poruszają one m.in. aspekty związane z wyzwaniami życia codziennego oraz poszukiwania pracy zawodowej
Pewny start. O dorosłości
Autorzy: | Klaro-Celej Lidia, Szostak Barbara |
Zainteresowania i marzenia, prawa i obowiązki, pomysły na przyszłość, troska o własne zdrowie, uczestnictwo w praktykach wspomaganych oraz poszukiwanie pierwszej pracy – to tylko niektóre zagadnienia podjęte w publikacji „Pewny start. O dorosłości. Tacy sam, ale inni. Karty pracy”.
Została ona przygotowana z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a w szczególności z niepełnosprawnością intelektualną, którzy przygotowują się do wkroczenia w dorosłość i podjęcia zatrudnienia.
Publikacja:
Ten zestaw kart pracy jest integralną częścią serii wydawniczej „Pewny start. O dorosłości”. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi materiałami dydaktycznymi należącymi do tego cyklu i wykorzystania ich m.in. podczas zajęć z uczniami szkół przyspasabiających do pracy.
Cel serii: rozwijanie praktycznych umiejętności umożliwiających osobom z niepełnosprawnością intelektualną wejście na rynek pracy.
Cechy charakterystyczne serii: ilustracje i tematy przygotowane pod kątem uczniów szkół ponadpodstawowych.
Zadania polegają na etykietowaniu, wycinaniu, łączeniu, liczeniu, pisaniu po śladzie, uzupełnianiu, rozwiązywaniu krzyżówek.
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Krystyna Rapiej |
"Pewny start. Aktywni zawodowo. Zajęcia kulinarne. Podaję do stołu" to przewodnik po podstawowych akcesoriach kuchennych i sposobach ich wykorzystania oraz zasadach serwowania i ozdabiania potraw.
Publikacja pomoże przygotować uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności w kuchni oraz do pracy w gastronomii.
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Krystyna Rapiej |
„Pewny start. Aktywni zawodowo. Zajęcia kulinarne. ABC pracy w kuchni” to ilustrowany przewodnik po produktach spożywczych, skałdnikach odżywczych, sposobach obróbki i przygotowywania owoców, warzyw, mięs, ryb - przeznaczony dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną.
Omowione produkty spożywcze:
Uczniowie zyskają nie tylko wiedzę, ale też umiejętności potrzebne w jak najlepszym funkcjonowaniu w dorosłym życiu prywatnym i zawodowym.
przejdź do sklepuPewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Anna Minkiewicz, Krystyna Rapiej |
„ABC Rękodzieła. Materiał edukacyjny Pewny start. Aktywni zawodowo” zawiera opis technik rękodzielniczych, ich przykłady oraz instrukcje wykonania różnych przedmiotów krok po kroku. Publikacja jest przewodnikiem po technikach rękodzielniczych, pomoże rozwijać wyobraźnię uczniów i motywować ich do pracy twórczej.
Tematyka:
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń,Anna Minkiewicz,Krystyna Rapiej |
Aktywni zawodowo Kalendarz ogrodnika. Plansze magnetyczne” to doskonała pomoc podczas omawiania zagadnień związanych z wykonywaniem sezonowych czynności porządkowych i pielęgnacyjnych w ogrodzie, takich jak przygotowanie zagonów do zasiewu, sianie nasion, wysadzanie roślin, uprawa roślin pod osłonami, pielęgnacja trawników, roślin doniczkowych, zakładanie ogródka na parapecie.
Dzięki kalendarzowi uczniowie będą mogli łatwo pozyskać i uporządkować wiedzę na temat prac koniecznych do wykonania w ogrodzie wraz ze zmieniającymi się porami roku. Będą też mogli zaplanować prace ogrodnicze z wyprzedzeniem.
W zestawie:
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Anna Minkiewicz, Krystyna Rapiej , |
Pewny start. Aktywni zawodowo. Pracuję w biurze. Materiał edukacyjny zawiera informacje na temat wyposażenia biura, organizacji pracy w biurze, wizerunku pracownika, czynności wykonywanych podczas kontaktów z interesantami oraz instrukcje obsługi urządzeń biurowych krok po kroku. Publikacja pozwoli uczniom przygotować się do wykonywania określonych zadań, dzięki czemu będą mogli funkcjonować jako pełnoprawni pracownicy.
Wiele praktycznych umiejętności nabytych po przerobieni tego materiału pomoże nie tylko w znalezieniu pracy, ale także w codziennym funkcjonowaniu.
Tematyka:
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Krystyna Rapiej |
"Pewny start. Aktywni zawodowo. Zajęcia kulinarne. Obsługa AGD" to zbiór instrukcji obsługi sprzętu AGD, zasad bezpiecznego ich użytkowania, a także informacji o higienie pracy i czynnościach wykonywanych w kuchni.
Publikacja zawiera instrukcje obsługi:
Publikacja pomoże przygotować uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności w kuchni oraz do pracy w gastronomii.
przejdź do sklepuPewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Hryń Joanna, Minkiewicz Anna, Rapiej Katarzyna, Gajda Robert |
Ogrodnictwo Karty pracy 1 to 80 kart zawierających materiał teoretyczny i praktyczny związany z ogrodnictwem.
Karty zawierają zadania matematyczne, zadania związane z samodzielnym czytaniem i pisaniem, uczą umiejętności samodzielnego myślenia i sprawnego posługiwania się narzędziami pisarskimi.
Publikacja może towarzyszyć uczniom w ciągu całego roku szkolnego, odpowiadając potrzebom sezonowych prac w ogrodzie zarówno w szkole, jak i w gospodarstwie domowym.
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Hryń Joanna, Minkiewicz Anna, Rapiej Katarzyna, Gajda Robert |
Ogrodnictwo Karty pracy 2 to 80 kart, które zawierają materiał teoretyczny i praktyczny związany z ogrodnictwem.
Karty zawierają zadania matematyczne, zadania związane z samodzielnym czytaniem i pisaniem, uczą umiejętności samodzilenego myślenia i sprawnego posługiwania się narzędziami pisarskimi.
Publikacja może towarzyszyć uczniom w ciągu całego roku szkolnego, odpowiadając potrzebom sezonowych prac w ogrodzie zarówno w szkole, jak i w gospodarstwie domowym.
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Hryń Joanna, Minkiewicz Anna, Rapiej Katarzyna, Gajda Robert |
Prace biurowe Karty pracy 1 to 80 kart, które zawierają materiał teoretyczny i praktyczny związany z przygotowaniem ucznia do prac biurowych.
Część z nich dotyczy zasad BHP w pracy i podczas korzystania z urządzeń elektrycznych. W publikacji znajdują się zadania matematyczne, zadania związane z samodzielnym czytaniem i pisaniem, a także z nauką sprawnego posługiwania się narzędziami pisarskimi.
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Anna Minkiewicz, Krystyna Rapiej |
Prace biurowe Karty pracy 2 to 80 kart zawierających materiał teoretyczny i praktyczny związany z przygotowaniem ucznia do prac biurowych. Część z nich dotyczy zasa BHP podczas korzystania z urządzeń biurowych.
W publikacji znajdują się zadania matematyczne, zadania związane z samodzielnym czytaniem i pisaniem, a także z nauką sprawnego posługiwania się narzędziami pisarskimi.
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Anna Minkiewicz, Krystyna Rapiej |
„Pewny start. Aktywni zawodowo. Rękodzieło. Karty pracy 1” to zestaw kart pracy zawierający materiał teoretyczny i praktyczny związany z rękodzielnictwem.
Tematyka:
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Anna Minkiewicz, Krystyna Rapiej |
Rękodzieło Karty pracy 2 to 80 kart zawierających materiał teoretyczny i praktyczny związany z rękodzielnictwem.
Część z nich zawiera instrukcje samodzielnego wykonania ozdób okolicznościowych.
Karty zawierają zadania matematyczne, zadania związane z samodzielnym czytaniem i pisaniem, uczą umiejętności samodzielnego myślenia i sprawnego posługiwania się narzędziami pisarskimi.
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Materiał może być wykorzystany również na zajęciach rozwijających kreatywność.
przejdź do sklepuPewny start Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Krystyna Rapiej |
„Pewny start. Aktywni zawodowo. Zajęcia kulinarne. Karty pracy 1” to zestaw 80 kart, które są przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną.
Celem publikacji jest zapoznanie uczniów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z gastronomią, takimi jak:
Tematyka kart:
Uczniowie zyskają nie tylko wiedzę, ale też umiejętności potrzebne w jak najlepszym funkcjonowaniu w dorosłym życiu prywatnym i zawodowym.
przejdź do sklepuPewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Krystyna Rapiej |
Seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Tematyka: drobny sprzęt kuchenny, instrukcje parzenia herbaty i kawy, przyrządzanie kanapek, mąka - jej rodzaje i zastosowanie, techniki zarabiania ciasta, przepisy kulinarne
przejdź do sklepuPewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Krystyna Rapiej |
„Pewny start. Aktywni zawodowo. Zajęcia kulinarne. Karty pracy 3” to zestaw 80 kart, które są przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną.
Celem publikacji jest zapoznanie uczniów:
Tematyka kart:
Uczniowie zyskają nie tylko wiedzę, ale też umiejętności potrzebne w jak najlepszym funkcjonowaniu w dorosłym życiu prywatnym i zawodowym.
przejdź do sklepuKarty pracy 1-2, materiał edukacyjny
Autorzy: | Joanna Hryń, Krystyna Rapiej, Anna Minkiewicz |
Pewny start - seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Aktywni zawodowo - pakiet zawiera:
Rękodzieło Karty pracy 1
Rękodzieło Karty pracy 2
ABC Rękodzieła Materiał edukacyjny
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Materiał może być wykorzystany również na zajęciach rozwijających kreatywność.
Pewny start. Aktywni zawodowo
Autorzy: | Joanna Hryń, Anna Minkiewicz, Krystyna Rapiej |
W skład Pakietu Pewny start. Aktywni zawodowo. Prace biurowe wchodzą 3 publikacje:
Pewny Start. Aktywni zawodowo. Prace biurowe. Karty pracy 1
Pewny Start. Aktywni zawodowo. Prace biurowe. Karty pracy 2
Pewny Start. Aktywni zawodowo. Pracuję w biurze. Materiał edukacyjny
Zestaw Pewny start. Aktywni zawodowo Prace biurowe zawiera informacje na temat:
W zestawie Pewny start. Aktywni zawodowo Prace biurowe znajdują się także zadania:
Publikacja pozwoli uczniom przygotować się do wykonywania określonych zadań, dzięki czemu będą mogli funkcjonować jako pełnoprawni pracownicy.
Wiele praktycznych umiejętności nabytych po przerobieniu tego materiału pomoże nie tylko w znalezieniu pracy, ale także w codziennym funkcjonowaniu. Uczniowie zyskają nie tylko wiedzę, ale też umiejętności potrzebne w jak najlepszym funkcjonowaniu w dorosłym życiu prywatnym i zawodowym.
PEWNY START. AKTYWNI ZAWODOWO - POMOC W NABYWANIU KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH UCZNIOM ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
Seria Pewny start. Aktywni zawodowo pomoże przygotować uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do podjęcia pracy.
Z publikacji mogą korzystać uczniowie:
Masz pytania dotyczące publikacji "Pewny start" i "Akademia pomysłów" dedykowanych kształceniu specjalnemu?
Potrzebujesz więcej informacji na temat oferty w ramach dotacji celowej dla dzieci z niepełnosprawnościami?
Skontaktuj się z nami: tel. 58 721 48 00, e-mail: spe.publikacje@nowaera.pl
lub wypełnij poniższy formularz.