Zapraszamy do zapoznania się z ofertą praktycznych publikacji wspierających kształcenie specjalne na różnych etapach nauczania: w klasach 1-3 szkoły podstawowej, w klasach 4-8 szkoły podstawowej, a także podczas zajęć przysposabiających do pracy. Wszystkie materiały zostały przygotowane przez praktyków o wieloletnim doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniemi o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym, lub znacznym, ze spektrum autyzmu, a także o specjalnych potrzebach edukacyjnych innego rodzaju.
Cel serii: pomoc uczniom w zwiększaniu samodzielności i zapoznawanie ich z typowymi sytuacjami w życiu społecznym.
Cechy charakterystyczne serii: proste polecenia napisane tzw. tekstem łatwym do czytania, realistyczne zdjęcia, skoncentrowanie każdej publikacji na jednej tematyce, publikacje ułatwiające funkcjonowanie ucznia.
Zadania polegają na ćwiczeniu (samodzielnym i z pomocą nauczyciela lub rodzica) ważnych w życiu ucznia czynności na podstawie prostych instrukcji.
Przykładowa tematyka:
Pewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin |
Celem publikacji Pewny Start. Instrukcje Zachowań. Jestem dorosły jest uświadomienie praw i obowiązków związanych z dorosłością, wyjaśnienie pojęć: odpowiedzialność, samodzielność oraz podanie informacji związanych z dowodem osobistym. Książka może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci i przygotowanie ich do dorosłości.
Tematyka:
Praca z materiałami powinna przebiegać zgodnie z następującymi etapami:
przejdź do sklepu
Pewny Start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin |
Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci w wyrażaniu potrzeb i egzekwowaniu swoich praw.
Celem publikacji jest przybliżenie pojęcia asertywności; zapoznanie z przykładowymi sytuacjami, w których można lub trzeba powiedzieć: nie; zaprezentowanie sposobów odmawiania i przepraszania; nauka radzenia sobie z poczuciem wyrządzenia komuś krzywdy.
Tematyka:
Pewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Bezpieczeństwo na drodze to niezwykle ważny aspekt codziennego życia – zwłaszcza przy nieustannie zwiększającej się liczbie samochodów na ulicach. Jak poprawnie przechodzić przez ulicę na przejściach z sygnalizacją świetlną i bez niej? W jaki sposób prawidłowo poruszać się na rowerze? Gdzie nie wolno na nim jeździć? Jak poruszać się pieszo, aby nie narazić się na wypadek? Wszystkie te zagadnienia zostały ujęte w publikacji „Pewny start. Instrukcje zachowań. Bezpieczeństwo na drodze”.
Zestaw praktycznych wskazówek dotyczących poruszania się po drodze został przygotowany przede wszystkim do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz znacznym. Można je wykorzystać również podczas zajęć z osobami ze spektrum autyzmu.
Publikacja:
została napisana przystępnym, przyjaznym i zrozumiałym językiem.
W cyklu „Instrukcje zachowań” pojawiło się również 18 innych publikacji z poradami dotyczącymi prawidłowego postępowania w wielu codziennych sytuacjach. Zapoznaj się także z nimi.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Internet stanowi coraz ważniejszą część życia każdego z nas, już od najmłodszych lat. Dlatego również osoby o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym korzystają z możliwości sieci. I choć świat on-line jest pełen cennych i inspirujących informacji, niesie za sobą również poważne zagrożenia dla młodego człowieka.
Publikacja „Pewny start. Instrukcje zachowań. Bezpieczeństwo w internecie” powstała, aby wypracować w uczniach o specjalnych potrzebach edukacyjnych właściwe nawyki związane z korzystaniem z zasobami Sieci. Proste, przejrzyste instrukcje pozwolą m.in. zapobiec nawiązywaniu groźnych kontaktów czy korzystania z nieodpowiednich treści.
Tematyka instrukcji zawartych w książce obejmuje:
Książka:
Poznaj również pozostałe publikacje z cyklu „Instrukcje zachowań”, które obejmują niemal wszystkie sfery życia codziennego i ułatwiają uczniowi sprawne funkcjonowanie w otaczającym go świecie.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
"Pewny start. Instrukcje zachowań. Choroba" to publikacja zawierająca instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia dotyczące:
Celem publikacji jest pomoc uczniom w zwiększeniu ich samodzielności.
Proponujemy następującą formę pracy z materiałami:
Pewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin |
Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci w rozpoznawaniu i wyrażaniu uczuć.
Celem publikacji jest nauka rozpoznawania emocji u innych osób, radzenia sobie z własnymi emocjami, a także uświadomienie sobie prawa do wyrażania uczuć.
Tematyka:
Pewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Czym jest czas wolny? Jak kreatywnie i pożytecznie go wykorzystać? Gdzie spędzać czas wolny? W jakim towarzystwie? Na jakie zagrożenia warto uważać? Jak pilnować czasu w trakcie zabawy? Kogo poinformować o wyjściu na spotkanie ze znajomymi? To tylko niektóre pytania związane z zagospodarowaniem czasu wolnego, na jakie uczeń z niepełnosprawnością intelektualną znajdzie odpowiedzi w publikacji „Pewny start. Instrukcje zachowań. Czas wolny”.
To część cenionej przez ekspertów i praktyków serii instrukcji praktycznych, które dotyczą zachowań w typowych sytuacjach codziennych, z jakimi może się spotkać uczeń ze specjalnymi wymaganiami edukacyjnymi.
Publikacja:
Sprawdź również pozostałe części serii „Instrukcje zachowań”, które obejmują podpowiedzi związane ze wszystkimi istotnymi dla ucznia sferami życia.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin |
Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci w zakresie higieny osobistej.
Celem publikacji jest uświadomienie konieczności dbania o czystość ciała, zapoznanie z rodzajami kosmetyków i przyborów kosmetycznych oraz zasadami ich używania, a także nauka korzystania z toalety publicznej.
Tematyka:
Pewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Jak się grzecznie przywitać z rówieśnikami, a jak z członkami rodziny czy panią w szkole? Jak powinno wyglądać kulturalne pożegnanie? W jaki sposób poprawnie stosować zwroty grzecznościowe i dlaczego są tak ważne? Jak się zachowywać, aby nie urazić innych? Te ważne problemy związane ze wszystkimi sferami życia społecznego zostały poruszone w publikacji „Pewny start. Instrukcje zachowań. Dobre maniery”.
Ta książka w przystępny i praktyczny sposób omawia wzorce zachowania w typowych sytuacjach komunikacyjnych, kładąc nacisk na kwestię dobrych manier. Mogą z niej korzystać przede wszystkim uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną na poziomie lekkim, umiarkowanym oraz znacznym, a także osoby ze spektrum autyzmu.
Publikacja:
Zapoznaj się bliżej z zawartością tej publikacji oraz poznaj pozostałe z cyklu „Instrukcje zachowań”, które pozwalają wzmacniać kompetencje społeczne uczniów z niepełnosprawnością i innymi szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Wypracowanie prawidłowych nawyków higienicznych jest ważnym aspektem funkcjonowania społecznego. Czysty i pachnący uczeń zostanie bardziej pozytywnie odebrany, a także zatroszczy się o swoje zdrowie i samopoczucie.
W jaki sposób myć ręce, twarz czy zęby? Jak często to robić? Jak czyścić paznokcie i dlaczego warto? Czemu higiena osobista to ważny aspekt każdego dnia? Na te i wiele innych pytań związanych z utrzymaniem ciała w czystości odpowiada publikacja „Pewny start. Instrukcje zachowań. Higiena”.
Ta książka:
Publikacja została dostosowana do potrzeb specjalnych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz znacznym. Mogą z niej korzystać także osoby ze spektrum autyzmu.
Książka jest serią cyklu 18 publikacji poświęconych instrukcjom prawidłowych zachowań, nad którymi podejmuje się pracę na etapie kształcenia specjalnego. Zapoznaj się również z pozostałymi, aby wybrać odpowiednie materiały dydaktyczne dla swoich uczniów.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
O czym należy pamiętać przed zjedzeniem posiłku? Jakiego jedzenia warto unikać? Jakie dania są zdrowe? W jaki sposób przygotować prosty posiłek? Jak zachowywać się przy stole? Na te i wiele innych pytań związanych z jedzeniem można znaleźć odpowiedzi w publikacji „Pewny start. Instrukcje zachowań. Jedzenie”. To część popularnej serii instrukcji zachowań przygotowanych dla uczniów z lekką, umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną bądź spektrum autyzmu.
Publikacja:
Do każdego instruktażu są dołączone ciekawe pytania, które pozwalają uczniowi wyobrazić sobie sytuacje opisane we wskazówkach i lepiej przygotować się do reagowania na nie.
Ta publikacja jest częścią serii wydawniczej poświęconej instrukcjom dotyczącym rozmaitych sytuacji z życia codziennego. Zapoznaj się z pozostałymi publikacjami z tego praktycznego cyklu i zapewnij do nich dostęp swoim uczniom.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Wizyta w kawiarni z przyjaciółmi czy członkami rodziny to ciekawe doświadczenie, które ubogaca codzienne życie. Warto jednak wiedzieć, że w takim miejscu jest wymagane podążanie określonymi schematami zachowań. Co jest oczekiwane w takim obiekcie gastronomicznym? Jak wybrać dobrą kawiarnię? W jaki sposób złożyć zamówienie i co wybrać z menu? Jak zapłacić za kawę lub deser? O jakich manierach należy pamiętać w takiej sytuacji? Te i pokrewne tematy zostały poruszone w publikacji „Pewny start. Instrukcje zachowań. Kawiarnia”.
Ta książka powstała z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Zawiera komplet instrukcji, które pozwalają osobie z trudnościami rozwojowymi bez trudu odnaleźć się w sytuacjach komunikacyjnych w kawiarni.
Publikacja:
Poznaj także pozostałe wydania z cyklu „Instrukcje zachowań”. Są poświęcone innym istotnym sferom życia – np. chorobom, bezpieczeństwu w ruchu drogowym czy komunikacji międzyludzkiej.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin |
Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci i kształtowanie w nich poczucia własnej tożsamości.
Celem publikacji jest uświadomienie różnorodności osób, zachowań, cech fizycznych i charakterów; uwrażliwienie na potrzebę ochrony danych osobowych; uświadomienie sobie swoich mocnych i słabych stron oraz niepełnosprawności; poznanie praw osób niepełnosprawnych.
Pewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Jak asertywnie, ale grzecznie wyrażać swoje zdanie? W jaki sposób prosić o pomoc czy wyrażać zaniepokojenie? Jak porozumiewać się przy pomocy gestów czy obrazków? W jaki sposób prowadzić rozmowę, aby zrozumieć i być zrozumianym? W opanowaniu podstawowych zagadnień komunikacyjnych pomoże publikacja „Pewny start. Instrukcje zachowań. Komunikacja między nami”.
Ta niezwykła książka jest częścią serii wydawniczej przygotowanej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a w szczególności:
Znajdują się w niej przystępne instrukcje związane z komunikacją międzyludzką, które ułatwiają uczniom radzenie sobie z codziennymi sytuacjami w szkole, domu, na podwórku czy w sklepie.
Ta publikacja:
Książka sprawdzi się w pracy indywidualnej oraz grupowej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Warto również sięgnąć po pozostałe publikacje z tej serii wydawniczej, poświęcone m.in. bezpieczeństwu dziecka w internecie czy higienie osobistej.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Wypadek na drodze, ewakuacja z miejsca publicznego, wybuch pożaru – to tylko przykładowe nagłe zdarzenia, które mogą się zdarzyć w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Co zrobić, gdy do nich dojdzie? Kogo i w jaki sposób powiadomić? Pod jakie numery alarmowe dzwonić? Jak udzielić pierwszej pomocy? Jak postępować w przypadku konieczności ewakuacji? W publikacji „Pewny start. Instrukcje zachowań. Nagłe zdarzenia” znajduje się precyzyjny zestaw instrukcji, które pozwolą uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym prawidłowo się zachować w sytuacjach zagrożenia.
Ta książka:
To materiały dydaktyczne, które warto wykorzystać podczas zajęć z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną – mają niezwykłą wartość praktyczną. Poznaj również pozostałe publikacje z tej serii wydawniczej.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Zmieniająca się pogoda zaskakuje niejeden raz w ciągu roku. Zróżnicowane temperatury i rozmaite zjawiska przyrodnicze wymagają właściwego zachowania się – tak, aby móc przebywać na zewnątrz bezpiecznie i czerpać radość z tego faktu.
Książka „Pewny start. Instrukcje zachowań. Pory roku” zawiera przystępne wskazówki, które pozwalają uczniom z niepełnosprawnością intelektualną przygotować się na każdy miesiąc roku. Odpowiada m.in. na pytania o to:
Publikacja:
W tej serii wydawniczej znajdziesz również 18 innych publikacji z instrukcjami zachowania. Poznaj wszystkie i wybierz te, które pomogą uczniom radzić sobie z codziennymi wyzwaniami.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Co mówią o nas ubrania? Jakie wybrać na podwórko, jakie do szkoły, a jakie na rodzinne przyjęcie czy akademię? Dlaczego właściwy ubiór jest tak ważny? W jaki sposób dbać o ubrania? Jak ubierać się samodzielnie? Jak dopasować strój do pogody i pory roku? Wskazówki i odpowiedzi na te pytania znajdziesz w publikacji „Pewny start. Instrukcje zachowań. Ubranie”.
Książka została przygotowana dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Ma za zadanie wesprzeć ich w wypracowaniu prawidłowego modelu zachowań w odniesieniu do sfery ubierania się.
Publikacja:
W tej serii wydawniczej znajdziesz również 18 innych zestawów instrukcji, które są poświęcone wszystkim istotnym aspektom codzienności. To praktyczne materiały dydaktyczne, które przydadzą się podczas pracy grupowej i indywidualnej z uczniami o szczególnych wymaganiach edukacyjnych. Sięgnij po nie, aby wzmocnić ich pewność siebie na co dzień.
przejdź do sklepuPewny start. Instrukcje zachowań
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina |
Celem publikacji "Zakupy Pewny start. Instrukcje zachowań" jest nauka zachowania się podczas zakupów od wyboru sklepu do zapłacenia rachunku i wyjścia ze sklepu.
Książka może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest nauka samodzielności i zachowań akceptowanych społecznie.
Tematyka:
Publikację "Zakupy Pewny start. Instrukcje zachowań" opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Może być również wykorzystywana w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu.
Publikacja została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć.
Praca z materiałami powinna przebiegać zgodnie z następującymi etapami:
Cel: rozwijanie funkcji poznawczych, pomoc uczniom w utrwaleniu wiedzy, uatrakcyjnienie procesu uczenia się dzięki kolorowym, ciekawym materiałom.
Cechy charakterystyczne serii: kolorowe plansze z dużymi wyraźnymi ilustracjami pogrupowanymi tematycznie. Seria składa się z 4 publikacji – kart demonstracyjnych, które pomagają uczniom w utrwalaniu podstawowych zagadnień związanych z:
Pewny start. Karta demonstracyjna
Na karcie demonstracyjnej zostały pokazane i omówione symbole związane z zachmurzeniem, opadami, wiatrem, burza oraz innymi zjawiskami atmosferycznymi pojawiającymi się w kolejnych porach roku.
przejdź do sklepuPewny start. Karta demonstracyjna
Karta pozwala na utrwalenie podstawowych zagadnień związanych z Polską, takich jak flaga, godło, podział administracyjny, największe miasta. Jedna z prezentowanych map naszego kraju zawiera ciekawostki na temat miast, gór oraz morza.
przejdź do sklepuPewny start. Karta demonstracyjna
Karta pozwala utrwalić zagadnienia dotyczące podziału roku na pory roku i miesiące. Przybliża też pojęcie temperatury oraz określeń takich jak ciepło, zimno, mroźno, dzięki czemu można zainicjować rozmowę na temat ubierania się odpowiedniego do warunków atmosferycznych.
przejdź do sklepuCel serii: przygotowanie uczniów do samodzielności, samoobsługi, poznania swoich mocnych i słabych stron, budowanie samoświadomości i umiejętności organizowania sobie czasu wolnego.
Cechy charakterystyczne serii: teksty napisane tzw. językiem łatwym do czytania, sytuacje opisywane w publikacjach odpowiadające realnym, codziennym wydarzeniom z życia uczniów.
Tematyka:
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Publikacja Pewny Start. Czytam Sam. Dbam o zdrowie jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi.
Cele publikacji:
Tematy w publikacji Pewny Start. Czytam Sam. Dbam o zdrowie:
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Szkoła jest dla uczniem drugim domem. To tutaj spędza co najmniej kilka godzin dziennie, spotykając się z kolegami i koleżankami i ucząc się nowych rzeczy. Jak prawidłowo zachować się podczas lekcji i w trakcie przerwy? Jak rozmawiać z kolegami i koleżankami? Jak okazać szacunek starszym? To tylko niektóre pytania, na które uczeń znajdzie odpowiedź w pouczających czytankach.
Książka „Pewny start. Czytam sam. Dobre zachowanie w szkole” jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – m.in. z niepełnosprawnością intelektualną oraz spektrum autyzmu.
Publikacja:
Tematy, które zostały poruszone w czytankach, to m.in.:
Zachęcamy również do poznania pozostałych części tej serii, poświęconych m.in. zachowaniu w domu i w sklepie oraz relacjom z rówieśnikami i starszymi.
przejdź do sklepuPewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Książka Czytam sam. Ja i świat zwierząt umożliwia poznanie świata zwierząt żyjących dziko, hodowlanych i domowych. Uczeń poznaje cechy charakterystyczne zwierząt, środowisko ich życia i warunki hpdpwli. Tematyka poruszana w książe przybliża i pomoaga zrozumieć świat. Uwrażliwia ucznia na krzywdę i potrzeby zwierząt.
Jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi.
Cele publikacji:
Książka zawiera 45 czytanek.
Tematy w publikacji Pewny Start. Czytam Sam. Ja i świat zwierząt:
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Poznanie samego siebie to podstawa zrozumienia świata otaczającego ucznia. Dlatego budowanie kompetencji społecznych w procesie kształcenia warto również wzbogacić o autorefleksję. Uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pomagają w realizacji tego celu czytanki zawarte w publikacji „Pewny start. Czytam sam. Jaki jestem?”
To jedna z sześciu części cyklu czytanek, które są przeznaczone dla uczniów:
Celem ich powstania jest wsparcie rozwoju kompetencji społecznych ucznia, jak również kształtowanie jego umiejętności poznawczych związanych z czytaniem.
Ten zestaw materiałów:
przejdź do sklepu
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Publikacja Pewny Start. Czytam Sam. Jestem konsumentem jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi.
Cele publikacji:
Książka zawiera 45 czytanek.
Tematy w publikacji Pewny Start. Czytam Sam. Jestem konsumentem:
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Publikacja „Pewny start. Czytam sam. Kim jestem?” to część serii „Czytam sam”, która jest przeznaczona do wspierania budowania kompetencji społecznych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Książka, która zawiera 45 czytanek, sprawdza się w pracy z uczniami:
Przystępne, napisane prostym językiem historie koncentrują się na budowaniu tożsamości dziecka w aspekcie społecznym. Kolejne teksty poruszają tematy ról społecznych, niepełnosprawności, patriotyzmu lokalnego i państwowego, a także wyglądu i tolerancji. Zostały podzielone na następujące kręgi tematyczne:
Publikacja:
Nauczyciel może swobodnie planować pracę z tą publikacją, uwzględniając korzystanie z niej w dowolnym momencie toku nauczania.
Poznaj także pozostałe książki z serii „Pewny start. Czytam sam” – poświęcone m.in. zachowaniu w szkole, sklepie czy przy stole.
przejdź do sklepuPewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Co to znaczy być kulturalnym? W jaki sposób zachowywać się podczas spożywania posiłków w domu i poza nim? Czego nie wypada robić? Jak prowadzić rozmowę w trakcie rodzinnego spotkania? Na te i wiele innych pytań uczniowie znajdą odpowiedź w czytankach z publikacji „Pewny start. Czytam sam. Kulturalne zachowanie przy stole”.
To część wyjątkowej serii materiałów dydaktycznych przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – m.in. z niepełnosprawnością intelektualną oraz ze spektrum autyzmu. Napisane przystępnym językiem historie pozwalają lepiej zrozumieć zasady savoir-vivre przy stole i podczas imprez rodzinnych.
Tematyka poruszona w czytankach to:
Publikacja:
W serii „Czytam sam” znajdziesz również czytanki poświęcone innym aspektom życia społecznego, m.in. zachowaniu z w sklepie, w szkole czy kształtowaniu postaw obywatelskich i tożsamości.
przejdź do sklepuPewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
"Dla każdego z nas ważne jest poczucie przynależności do grupy, społeczności lokalnej, regionu i narodu. Publikacja ""Pewny start. Czytam sam. Mieszkam w Polsce" pomoże w uczniom poznać swoją ojczyznę.
W książce zawarte są zarówno informacje związane z historią państwa polskiego, jak i informacje o pasmach górski, jeziorach, puszczach, wydmach, największych miastach. Publikacja pomoga w kształtowaniu postaw patriotycznych.
Publikacja jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi.
Cele publikacji:
Książka zawiera 45 czytanek.
Tematy w publikacji :
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
"Posiadanie hobby może zwiększyć szansę uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na aktywyny udział w życiu społecznym, a także pomóc w nawiązywaniu relacji. Z książki ""Pewny start. Czytam sam. Moje hobby"" uczeń dowie się jakie można mieć zainteresowania. Książka zawiera 45 czytanek, omawiających między innymi:
Publikacja sprawdzi się w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi. W serii ""Czytam sam"" ukazały się również czytanki, które pomogą uczniom poznać swoje mocne i słabe strony, rozwijać kompetencje komunikacyjne, asertywność."
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
Relacje rodzinne, koleżeńskie, przyjacielskie to codzienność. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji szczególnie ważne jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dlatego uczeń powinien wiedzieć:
To tylko niektóre zagadnienia, które zostały omówione w książce "Czytam sam. Moje relacje z innymi".
Publikacja sprawdzi się w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi.
Pewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
„Pewny start. Czytam sam. Pomagam w domu” to publikacja będąca częścią cyklu materiałów dydaktycznych wspomagających rozwijanie szerokich kompetencji społecznych. Jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a zwłaszcza:
Znajduje się w niej aż 45 czytanek powiązanych tematycznie z życiem domowym.
Jakie obowiązki spoczywają na dziewczynkach i chłopcach w domu? Dlaczego należy pomagać rodzicom w pracach domowych? Jak wykonać je poprawnie? Na te i inne pytania dzieci znajdą odpowiedź w przystępnych i prostych historiach.
Tematyka historii to m.in.:
Każda z czytanek jest zapisana dużymi, „drukowanymi” literami i ilustrowana oraz wzbogacona o ciekawe ćwiczenia praktyczne. Dzięki temu uczeń może przemyśleć przeczytane informacji, przedyskutować je oraz przećwiczyć oczekiwane od niego zachowania społeczne.
przejdź do sklepuPewny start. Czytam sam
Autorzy: | Pouch Monika, Szczęsna Dorota |
"W obawie przed trudnymi zachowaniami i nieumiejętnością dostosowania się do sytuacji uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi często nie biorą udziału w ważnych wydarzeniach rodzinnych i społecznych. Treści zawarte w publikacji ""Pewny start. Czytam sam. Uroczystości i okoliczności"" umożliwią uczniom poznanie przebiegu uroczystości i schematu właściwego postępowania, dadzą poczucie bezpieczeństwa, dzięki czemu uczeń poradzi sobie w nieznanych i trudnych sytuacjach.
Książka może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi."
Cele publikacji:
Książka zawiera 45 czytanek.
Tematy w publikacji Pewny Start. Czytam Sam. Uroczystości i okoliczności:
Cel serii: usprawnienie funkcji psychofizycznych i społecznych uczniów. Zajęcia rewalidacyjne to kompleksowy, specjalistyczny zestaw różnorodnych ćwiczeń i kart pracy usprawniający funkcje psychofizyczne.
Cechy charakterystyczne serii: kompleksowe zestawy ćwiczeń usprawniających poszczególne funkcje, kolorowe materiały, prosta forma (minimalna, niezbędna do wykonania zadania ilość elementów na stronie), dołączona płyta z nagraniami do pracy nad percepcją słuchową.
Z materiałami można pracować w:
Proponowany poziom edukacyjny:
Publikacje z poziomu 1 i 2 powstały we współpracy ze specjalistami z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorkami publikacji z poziomu 3 są Zyta Czechowska (Nauczyciel Roku 2019) oraz Jolanta Majkowska.
Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne.
Autorzy: | Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska |
Odbiorcą publikacji są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, którzy mają problemy z odnalezieniem się w sytuacjach społecznych w domu i poza najbliższym środowiskiem. Publikacja wprowadza elementy treningu umiejętności społecznych, rozwija i usprawnia funkcje społeczne, wszechstronnie stymuluje i zachęca do rozwijania funkcji poznawczych.
Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami.
Ćwiczenia zawierają elementy logicznego myślenia i programowania.
Z publikacji mogą korzystać:
Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne
Autorzy: | Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska |
Orientację przestrzenną trudno jest oddzielić od innych procesów zmysłowych, takich jak percepcja wzrokowa, czuciowa, słuchowa czy koncentracja uwagi. W życiu codziennym każda indywidualna organizacja przestrzeni odbywa się jednocześnie w oparciu o spostrzeganie i odbieranie bodźców wielomodalnych.
Prawidłowa orientacja przestrzenna jest efektem współpracy kilku kanałów wielozmysłowych, przede wszystkim: dotykowego, wzrokowego, kinestetycznego i słuchowego. Z tego względu publikacja "Zajęcia rewalidacyjne. Orientacja przestrzenna. Poziom 3" zawiera propozycje ćwiczeń łączących wszystkie wymienione aspekty.
Proponowane karty pracy służą rozwijaniu i utrwalaniu umiejętności nazywania i oceny stosunków przestrzennych, dodatkowo pozwalają na ćwiczenie percepcji wzrokowej, pamięci, koncentracji, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Publikacja zawiera 90 kart o zróżnicowanym poziomie trudności i aktywności. Zadania w kartach pracy polegają m.in. na:
Proponowane aktywności nie bazują na odtwórczym działaniu ucznia, ale prowokują do kreatywnych działań, gier, samodzielnego rozwiązywania problemów, krytycznego myślenia i wdrażają do aktywności w parach lub grupach.
Z publikacji mogą korzystać:
Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne
Autorzy: | Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska |
Percepcja słuchowa, czyli spostrzeganie słuchowe jest jedną z podstawowych funkcji psychofizycznych zaangażowanych w czynności czytania i pisania. Harmonijny rozwój percepcji słuchowej ma bardzo duże znaczenie w rozwoju dziecka. Nieprawidłowości w rozwoju percepcji słuchowej stanowią jedną z wielu przyczyn niepowodzeń w nauce czytania i pisania, konieczne jest więc systematyczne prowadzenie ćwiczeń rozwijających tę funkcję w domu i w szkole.
Publikacja polecana do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją. Ćwiczenia pomogą w nauce skupienia i koncentracji uwagi na bodźcach słuchowych, odróżniania głosek i wyrazów, a także w ćwiczeniu słuchu fonemowego i uwagi.
Materiał zawiera 97 kart o zróżnicowanym poziomie trudności i aktywności. Karty pomogą również usprawniać orientację przestrzenną, logiczne myślenie i umiejętność wypowiadania się.
Z publikacji mogą korzystać:
Pewny Start. Zajęcia rewalidacyjne
Autorzy: | Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska |
Odbiorcą publikacji są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, których uwaga jest krótkotrwała, mało podzielna i łatwo ulega zakłóceniu. Celem publikacji jest poprawienie skupienia uwagi oraz udoskonalenie spostrzegania wzrokowego, koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej.
Materiał zawiera 103 karty z różnymi zadaniami. Są wśród nich: sudoku, zadania z osią symetrii, ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikowania, kratownice z osiami współrzędnych do określania położonych na planszy elementów, wykreślanki, wycinanki, zabawy ze spinnerem i zadania z odnajdywaniem różnic.
Ćwiczenia są spójne tematycznie z podstawą programową i preferowanymi przez nauczycieli aktywnościami. Zawierają elementy logicznego myślenia i programowania.
Tematyka:
Pewny Start. Zajęcia rewalidacyjne
Autorzy: | Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska |
Odbiorcą publikacji są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, którzy mają problemy z rozpoznawaniem i różnicowaniem bodźców wzrokowych, a tym samym deficyty w zakresie orientacji w otoczeniu, poruszania się, oceny odległości, kształtu i wielkości przedmiotów.
Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami – są wśród nich: wykreślanki, wycinanki, zabawy ze spinnerem, zadania z odnajdywaniem różnic, osią symetrii, kodowaniem, zadania matematyczne.
Ćwiczenia są spójne tematycznie z podstawą programową i preferowanymi przez nauczycieli aktywnościami. Zawierają elementy logicznego myślenia i programowania.
Tematyka:
Masz pytania dotyczące publikacji "Pewny start" i "Akademia pomysłów" dedykowanych kształceniu specjalnemu?
Potrzebujesz więcej informacji na temat oferty w ramach dotacji celowej dla dzieci z niepełnosprawnościami?
Skontaktuj się z nami: tel. 58 721 48 00, e-mail: spe.publikacje@nowaera.pl
lub wypełnij poniższy formularz.