Reforma w szkole średniej – fizyka

Zgodnie z nową podstawą programową kształcenie fizyki w zakresie podstawowym albo w zakresie rozszerzonym rozpoczyna się w klasie pierwszej liceum ogólnokształcącego i technikum. Dlatego absolwent szkoły podstawowej musi podjąć decyzję, na jakim poziomie chce się uczyć tego przedmiotu. Najczęściej będzie się to wiązało z wyborem klasy o odpowiednim profilu.

Spójna koncepcja nauczania fizyki

Spójna koncepcja nauczania oraz wspólne lub podobne rozwiązania dydaktyczne do obydwu zakresów to gwarancja komfortu pracy nauczyciela podczas realizacji wymagań nowej podstawy programowej na lekcjach fizyki.

Rozwiązania dopasowane do wieku i percepcji uczniów

Uczniowie zainteresowani przedmiotem mają większą motywację do nauki, dlatego tak ważna jest atrakcyjna forma przekazu treści i rozwiązania ułatwiające przyswajanie wiedzy i umiejętności.

 

 

Metoda, która umożliwi sprawną realizację pełnego kursu fizyki w zakresie podstawowym

Podstawa programowa do zakresu podstawowego była dotychczas dokończeniem kursu gimnazjalnego. W serii „Odkryć fizykę” zastosowaliśmy liczne rozwiązania pozwalające bez przeszkód zrealizować tradycyjny kurs fizyki obowiązujący od 2019 roku.

 

 

Systematyczne przygotowania do matury już od klasy 1

Najważniejszym elementem przygotowań powinno być wybranie takiej metody kształcenia, aby oswoić uczniów z jak największą liczbą zadań typu maturalnego.

 

 

Zrealizuj z powodzeniem wymagania podstawy programowej dotyczące doświadczeń

W podstawie programowej do zakresu podstawowego nie było doświadczeń obowiązkowych. Teraz jest ich kilkanaście, a doświadczenia w zakresie rozszerzonym zostały zastąpione nowymi. Serie Nowej Ery pozwalają łatwo zrealizować ten aspekt nauczania fizyki niezależnie od stanu wyposażenia pracowni.

 

 

Odkryć fizykę, Zrozumieć fizykę

Spójna koncepcja nauczania fizyki w zakresach podstawowym i rozszerzonym, oparta na sprawdzonych i cenionych rozwiązaniach. Uwzględnia potrzeby wszystkich uczniów, tak by maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Zakres rozszerzony doskonale sprawdza się w systematycznym przygotowaniu do matury już od pierwszej klasy.

Odkryć fizykę

Odkryć fizykę 1

Odkryć fizykę 1

Podręcznik do fizyki dla liceum ogólnokształcącego i technikum zakres podstawowy

Nr dopuszczenia: dwie recenzje pozytywne, jedna recenzja pozytywna warunkowa
Autorzy: Marcin Braun, Weronika Śliwa
Seria: Odkryć fizykę

Podręcznik ze zbiorem zadań dla klasy 1. liceum ogólnokształcącego i technikum do zakresu podstawowego „Odkryć fizykę” przedstawia zagadnienia fizyczne w nawiązaniu do ich obecności i zastosowania w życiu codziennym. Prezentuje fizykę jako atrakcyjną dziedzinę nauki i życia, której warto się uczyć.   

  • Pomaga zainteresować uczniów przedmiotem i zrozumieć im kolejne zagadnienia dzięki prostemu językowi, małym porcjom wiedzy, licznym odwołaniom do życia codziennego, czytelnym ilustracjom, atrakcyjnym infografikom i ciekawostkom (A to ciekaweZ historii).
  • Ułatwia naukę przeprowadzania i analizowania doświadczeń dzięki prostym eksperymentom z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku, zilustrowanym i opatrzonym komentarzem.
  • Pomaga w nauce rozwiązywania zadań dzięki przykładom krok po kroku z zadaniami do nich analogicznymi, różnym typom zadań do samodzielnego rozwiązania, dodatkom matematycznym, a także zadaniom zamieszczonym w Zbiorze zadań dołączonym do podręcznika.
  • Umożliwia wygodne utrwalanie wiadomości i umiejętności dzięki zadaniom powtórzeniowym, a także Podsumowaniom oraz Pytaniom i zadaniom na zakończenie tematów. 
przejdź do sklepu

Odkryć fizykę

Karty pracy ucznia do fizyki dla liceum ogólnokształcącego i technikum zakres podstawowy

Autorzy: Marcin Braun, Bartłomiej Piotrowski, Weronika Śliwa
Seria: Odkryć fizykę

Karty pracy ucznia z Dziennikiem laboratoryjnym dla klasy 1. liceum ogólnokształcącego i technikum do zakresu podstawowego „Odkryć fizykę” zawierają zadania skorelowane z zagadnieniami wprowadzanymi w kolejnych działach podręcznika i ułatwiają systematyczną pracę zarówno na lekcji, jak i w domu, oraz przygotowanie do sprawdzianu.

  • Umożliwiają systematyczną naukę rozwiązywania różnych typów zadań dzięki odpowiedniemu doborowi zadań o dostosowanym do możliwości uczniów poziomie trudności, Przykładom rozwiązanych zadań i zadaniom do nich analogicznym, a także wskazówkom i odpowiedziom.
  • Ułatwiają kształcenie umiejętności przeprowadzania i analizowania doświadczeń dzięki Dziennikowi laboratoryjnemu po każdym dziale, zadaniom typu doświadczalnego oraz kodom QR kierującym do filmów z doświadczeniami, w tym wszystkimi obowiązkowymi, skorelowanymi z doświadczeniami w podręczniku.
  • Zapewniają skuteczne przygotowanie do sprawdzianu poprzez bieżącą pracę ze wszystkimi rodzajami zadań, a także wykorzystanie Kart powtórzeniowych.
przejdź do sklepu

Zrozumieć fizykę

Zrozumieć fizykę 1

Zrozumieć fizykę 1

Podręcznik do fizyki dla liceum ogólnokształcącego i technikum zakres rozszerzony

Nr dopuszczenia: dwie recenzje pozytywne
Autorzy: Marcin Braun, Agnieszka Byczuk, Krzysztof Byczuk, Elżbieta Wójtowicz
Seria: Zrozumieć fizykę

Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego i technikum do zakresu rozszerzonego „Zrozumieć fizykę” cz. 1 przedstawia zagadnienia fizyki przystępnie, w klasyczny sposób – począwszy od mechaniki poprzedzonej wstępnymi tematami ułatwiającymi zrozumienie dalszych zagadnień – i już od pierwszych lekcji pomaga kształcić umiejętności niezbędne na egzaminie maturalnym.

  • Przedstawia zagadnienia w zrozumiały sposób i zachęca do samodzielnej pracy dzięki prostemu językowi, przystępnie opracowanym tematom podzielonym na małe porcje wiedzy, licznym odwołaniom do życia codziennego oraz infografikom tłumaczącym trudne zagadnienia.
  • Pomaga w nauce rozwiązywania zadań różnego typu dzięki rozwiązanym Przykładom, zadaniom do samodzielnej pracy, zarówno obliczeniowym, jak i problemowym, wstępnemu tematowi tłumaczącemu podstawowe zagadnienia związane z funkcjami, proporcjonalnością prostą i odwrotną, a także licznym Dodatkom matematycznym.
  • Pozwala kształcić umiejętności przeprowadzania doświadczeń i ich analizowania dzięki początkowym tematom o pomiarach i analizie danych pomiarowych, łatwym do wykonania eksperymentom, zilustrowanym i rozpisanym krok po kroku, w tym wszystkim doświadczeniom obowiązkowym wraz z analizą wyników pomiarów.
  • Zapewnia systematyczne przygotowanie do egzaminu maturalnego już od pierwszej klasy dzięki blokowi Wiesz, umiesz, zdasz zawierającemu: Podsumowanie najważniejszych wiadomości z danego działu, Sposób na zadanie – omówienie różnych typów zadań maturalnych, i Zadania powtórzeniowe do samodzielnego rozwiązania.
przejdź do sklepu

Zrozumieć fizykę

Zbiór zadań do fizyki dla liceum ogólnokształcącego i technikum zakres rozszerzony cz. 1

Autorzy: Bogdan Mendel, Janusz Mendel, Teresa Stolecka, Elżbieta Wójtowicz
Seria: Zrozumieć fizykę

Zbiór zadań dla liceum ogólnokształcącego i technikum do zakresu rozszerzonego „Zrozumieć fizykę” cz. 1 pozwala kształcić umiejętność rozwiązywania różnych typów zadań i już od początku nauki ułatwia systematyczne przygotowanie do matury.

  • Umożliwia pracę uczniom o różnych umiejętnościach dzięki zróżnicowanym, odpowiednio oznaczonym zadaniom ułożonym zgodnie z narastającym stopniem trudności, a także rozwiązanym Przykładom z zadaniami do nich analogicznymi i Dodatkowi matematycznemu.
  • Zapewnia wygodne korzystanie, dzięki skrótowi najważniejszych wiadomości, czytelnie wyróżnionym definicjom i wzorom przed każdym działem oraz odpowiedziom i wskazówkom do zadań.
  • Ułatwia naukę zadań obliczeniowych dzięki wystarczającej liczbie takich zadań oraz Klasyce fizyki – zadaniom uznanych autorów, B. Mendla i J. Mendla, zamieszczonym po każdym dziale.
  • Gwarantuje solidne przygotowanie do matury za pomocą zadań różnego typu, w tym oznaczonych zadań o charakterze doświadczalnym, oraz zadań typu maturalnego zebranych po każdym dziale.
przejdź do sklepu

Zrozumieć fizykę 1

Maturalne karty pracy do fizyki dla liceum ogólnokształcącego i technikum zakres rozszerzony

Autorzy: Joanna Borgensztajn, Piotr Toma
Seria: Zrozumieć fizykę

Maturalne karty pracy dla liceum ogólnokształcącego i technikum do zakresu rozszerzonego „Zrozumieć fizykę” cz. 1 zawierają zadania skorelowane z zagadnieniami wprowadzanymi w kolejnych działach podręcznika i umożliwiają przygotowania do matury już od początku pierwszej klasy.

  • Umożliwiają systematyczną naukę rozwiązywania różnych typów zadań dzięki Przykładom rozwiązanych zadań i zadaniom do nich analogicznym, wskazówkom, odpowiedziom do wybranych zadań i elementowi Jak rozumieć polecenia – przystępnemu wyjaśnieniu znaczenia czasowników operacyjnych stosowanych w poleceniach do zadań.
  • Ułatwiają utrwalanie i sprawdzanie poziomu wiedzy i umiejętności dzięki zróżnicowanym zadaniom maturalnym różnego typu pogrupowanym w działy, zgodnie z układem treści podręcznika, zestawowi zadań maturalnych z odpowiedziami oraz schematem punktowania, a także zadaniom CKE.
  • Ułatwiają kształcenie umiejętności przeprowadzania i analizowania doświadczeń dzięki Dziennikowi laboratoryjnemu po każdym dziale, zadaniom typu doświadczalnego oraz kodom QR kierującym do filmów z doświadczeniami, w tym wszystkimi obowiązkowymi, skorelowanymi z doświadczeniami w podręczniku.
przejdź do sklepu

E-rozwiązania

Nowoczesne multimedialne narzędzia dydaktyczne odpowiadają na potrzeby ucznia i stanowią niezastąpione wsparcie w codziennej pracy nauczyciela.

Dla Nauczyciela

edukacja przedszkolna i szkolna

Materiały dydaktyczne i pomoce edukacyjne, podzielone na kategorie: dokumentacja nauczyciela, prowadzenie lekcji, sprawdzanie wiedzy, materiały prezentacyjne i rozwojowe.

Czytaj więcej

Generator

szkoła podstawowa i ponadpodstawowa

Baza zadań i testów stanowiąca niezbędne narzędzie w pracy nauczyciela. Ułatwia systematyczną kontrolę postępów uczniów. Pozwala skrócić czas potrzebny do przygotowania materiałów sprawdzających wiedzę.

Czytaj więcej

Multiteka

szkoła podstawowa i ponadpodstawowa

Biblioteki zasobów multimedialnych pomocne w organizacji urozmaiconych i efektywnych dydaktycznie zajęć. Ułatwiają wizualizowanie ważnych zagadnień i sprzyjają zainteresowaniu uczniów tematem.

Czytaj więcej

Zobacz także