Javascript is required

Świat wciąż ocenia. Jak być przygotowanym i jak przygotować uczniów do oceniania

08.04.2024

Podziel się

Retransmisja webinarium o ocenianiu uczniów.

Podczas spotkania:

Koniec roku to tradycyjne „wędrówki ludów”. Pojawiają się prośby, błagania, próby negocjacji dotyczące zmiany oceny końcowej. Na już, na wczoraj, natychmiast. Uwaga uczniów, rodziców i nauczycieli skupia się wokół oceniania. Właściwie nic nie jest tak istotne jak końcowy wynik. A wokół ocen kłębi się również masa emocji, napięć, nieraz konfliktów. Czy można temu zapobiec? Czy jest sposób, aby te emocje były mniejsze, a ocenianie dla wszystkich sprawiedliwe?

Zapraszamy na spotkanie, podczas którego wspólnie zastanowimy się:

  1. czemu służy ocena
  2. jak ocenianie wiąże się z innymi aspektami funkcjonowania każdego człowieka
  3. jak i co możemy i chcemy oceniać
  4. czy możliwe jest różnicowanie oceniania względem różnych potrzeb uczniów
  5. czy ocenianie to tylko sprawa osoby uczącej się i nauczyciela oraz gdzie jest w nim miejsce rodziców i np. dyrekcji szkoły
  6. co możemy zrobić dziś, a co we wrześniu.

O prowadzących:

dr Magdalena Śniegulska – doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Pracuje m.in. w Katedrze Psychologii Klinicznej i Zdrowia na Uniwersytecie SWPS. Prowadzi zajęcia warsztatowe i seminaryjne oraz wykłady dotyczące psychologii rozwoju, psychologicznych podstaw edukacji oraz umiejętności rodzicielskich.

Magdalena Jurewicz – socjolożka, trenerka pracująca z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzicami. Pracuje w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie koordynuje projekt „Myśląca klasa” poświęcony innowacyjnym metodom prowadzenia lekcji. Swoje umiejętności rozwija, współpracując z międzynarodowymi ośrodkami kształcenia nauczycieli, m.in. z Teachers College na Columbia University w Nowym Jorku czy Relay College.

Obejrzyj webinarium:

Podziel się