Retransmisja webinarium o związkach przyczynowo-skutkowych w nowych edycjach podręczników Nowej Ery.
W programie webinarium:
Jednym z głównych problemów nauczania historii w szkołach jest nadmiar wymaganej wiedzy erudycyjnej. Jej przyswajaniu często nie towarzyszy zrozumienie procesowości i rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego, które są nie tylko środkiem, ale i celem nauczania historii. Zajmiemy się tym problemem i rozwiązaniami, które proponuje Nowa Era w nowej edycji podręczników serii „Poznać przeszłość” i „Zrozumieć przeszłość”. Przyjrzymy się przede wszystkim nowości ‒ diagramom, które w prosty i schematyczny sposób obrazują związki pomiędzy wydarzeniami i procesami opisanymi w tekście.
O prowadzących:
Marek Białokur – historyk, dr hab. nauk humanistycznych, profesor w Instytucie Historii Uniwersytetu Opolskiego. Nauczyciel Historii w Liceum Ogólnokształcącym nr III im. Marii Skłodowskiej–Curie w Opolu. Zainteresowania naukowe: biografistyka, historia polskiej myśli politycznej XX wieku, dydaktyka historii, historia i symbolika KL Auschwitz-Birkenau.
Maciej Fic – historyk, dr hab. nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu Śląskiego i koordynator kierunków: historia, turystyka historyczna i środkowoeuropejskie studia historyczne, prowadzonych w Instytucie Historii Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Badacz historii Polski XX wieku (ze szczególnym uwzględnieniem Górnego Śląska); problematyki kształcenia i popularyzacji wiedzy historycznej oraz historii kultury, nauki i oświaty w XX wieku. Rzeczoznawca podręcznikowy przy MEN. Ekspert Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego z zakresu historii. Prezes Górnośląskiego Towarzystwa Historycznego.
Obejrzyj webinarium: