Materiały edukacyjne i ćwiczeniowe dedykowane potrzebom uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, a także tych w spektrum autyzmu. Publikacje z serii "Pewny start" i "Akademia pomysłów" odpowiadają zakresem nauczaniu na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej, ale mogą również służyć rozwijaniu konkretnych kompetencji uczniów klas starszych. Wszystkie materiały edukacyjne i ćwiczeniowe spełniają wymogi zwiększonej dotacji celowej na zakup podręczników dla uczniów z orzeczeniami. Polecamy również inne metody finansowania zakupu takie, jak subwencja oświatowa dla uczniów z niepełnosprawnościami.
Publikacje pomocne w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów i rozumieniu przez nich emocji własnych i emocji innych osób. Jest wsparciem dla nauczycieli uczniów mających problem ze sferą emocjonalno-społeczną, szczególnie dla nauczycieli pracujących z uczniem ze spektrum autyzmu, a także dla nauczycieli prowadzących trening umiejętności społecznych. To różnorodny materiał dostosowany do wieku ucznia i pozwalający na zindywidualizowanie zajęć w grupie. Zawiera ćwiczenia z obszaru kształtowania tożsamości, komunikacji oraz rozwoju emocjonalnego.
Akademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moja rodzina ” odnosi się do rodziny dziecka, do próby opisania cech fizycznych oraz cech charakteru jej członków, wspólnych pasji i zainteresowań, sposobu spędzania czasu wolnego oraz obowiązków każdego domownika. To próba odpowiedzenia sobie na pytania: jaki jest mój dom, jakich doświadczam w nim sytuacji przyjemnych, a jakie mogą być dla mnie trudne.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 1” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł opisać sam siebie, to jak wygląda oraz jakim jest człowiekiem. W poznaniu siebie pomocne będą działy dotyczące cech fizycznych, cech charakteru czy zainteresowań. W kształtowaniu poczucia tożsamości pomogą karty na temat mocnych i słabych stron. Karty z działu Integracja sensoryczna pozwolą zarówno uczniowi, jak i nauczycielowi lepiej zrozumieć zmysły i ich funkcjonowanie.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 2 ” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł potrafił opowiedzieć o doczuwanych emocjach, po mowie ciała rozpoznać emocje innych osób, poznać sposoby wyrażania uczuć i emocji. Karty z działu Wychowanie fizyczne mają za zdanie ułatwić nauczanie podstawowych ćwiczeń fizycznych. Z pozoru proste ćwiczenia składają się z różnych faz nauczania. Opracowane materiały pokazują krok po kroku, na co trzeba zwracać uwagę podczas nauki.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Aleksandra Rapacka-Grochala, Paulina Zawadzka, Joanna Latosińska-Kulasek |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moja rodzina ” odnosi się do rodziny dziecka, do próby opisania cech fizycznych oraz cech charakteru jej członków, wspólnych pasji i zainteresowań, sposobu spędzania czasu wolnego oraz obowiązków każdego domownika. To próba odpowiedzenia sobie na pytania: jaki jest mój dom, jakich doświadczam w nim sytuacji przyjemnych, a jakie mogą być dla mnie trudne.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 1” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł opisać sam siebie, to jak wygląda oraz jakim jest człowiekiem. W poznaniu siebie pomocne będą działy dotyczące cech fizycznych, cech charakteru czy zainteresowań. W kształtowaniu poczucia tożsamości pomogą karty na temat mocnych i słabych stron. Karty z działu Integracja sensoryczna pozwolą zarówno uczniowi, jak i nauczycielowi lepiej zrozumieć zmysły i ich funkcjonowanie.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 2 ” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł potrafił opowiedzieć o doczuwanych emocjach, po mowie ciała rozpoznać emocje innych osób, poznać sposoby wyrażania uczuć i emocji. Karty z działu Wychowanie fizyczne mają za zdanie ułatwić nauczanie podstawowych ćwiczeń fizycznych. Z pozoru proste ćwiczenia składają się z różnych faz nauczania. Opracowane materiały pokazują krok po kroku, na co trzeba zwracać uwagę podczas nauki.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Aleksandra Rapacka-Grochala, Paulina Zawadzka, Joanna Latosińska-Kulasek |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moja rodzina ” odnosi się do rodziny dziecka, do próby opisania cech fizycznych oraz cech charakteru jej członków, wspólnych pasji i zainteresowań, sposobu spędzania czasu wolnego oraz obowiązków każdego domownika. To próba odpowiedzenia sobie na pytania: jaki jest mój dom, jakich doświadczam w nim sytuacji przyjemnych, a jakie mogą być dla mnie trudne.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 1” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł opisać sam siebie, to jak wygląda oraz jakim jest człowiekiem. W poznaniu siebie pomocne będą działy dotyczące cech fizycznych, cech charakteru czy zainteresowań. W kształtowaniu poczucia tożsamości pomogą karty na temat mocnych i słabych stron. Karty z działu Integracja sensoryczna pozwolą zarówno uczniowi, jak i nauczycielowi lepiej zrozumieć zmysły i ich funkcjonowanie.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 2 ” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł potrafił opowiedzieć o doczuwanych emocjach, po mowie ciała rozpoznać emocje innych osób, poznać sposoby wyrażania uczuć i emocji. Karty z działu Wychowanie fizyczne mają za zdanie ułatwić nauczanie podstawowych ćwiczeń fizycznych. Z pozoru proste ćwiczenia składają się z różnych faz nauczania. Opracowane materiały pokazują krok po kroku, na co trzeba zwracać uwagę podczas nauki.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Aleksandra Rapacka-Grochala, Paulina Zawadzka, Joanna Latosińska-Kulasek |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuCel serii to usprawnianie funkcji poznawczych, koncentracja uwagi, koordynacja wzrokowo-ruchowa, orientacja przestrzenna. Cechy charakterystyczne serii: duże ilustracje, mało elementów na stronie, liczenie w zakresie 10, poznawanie figur geometrycznych, znajdowanie różnic pomiędzy obrazkami (maksymalnie 3). Zadania w ćwiczeniach polegają na kolorowaniu, rysowaniu, rysowaniu po śladzie, kategoryzacji, wycinaniu, naklejaniu, układaniu puzzli.
Pewny start. Nowe cztery pory roku
„Pewny start. Liczby” to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczono w niej liczby od 0 do 12 – każdej z nich towarzyszy prezentacja zawierająca:
Dzięki takiemu przedstawieniu liczb uczeń będzie miał możliwość łatwiejszego rozpoznawania, kojarzenia i zapamiętywania.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izabela Jaźwińska, Magdalena Kosecka |
"Nowe cztery pory roku. Litery i wyrazy" to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto w niej prezentacje wszystkich liter polskiego alfabetu oraz dwuznaki.
Prezentacji litery towarzyszy zdjęcie oraz wyraz w podziale na sylaby. Na końcu publikacji znajdują się wyrazy do wycinania i dopasowywania do liter.
Obszerną cześć publikacji stanowią wyrazy do czytania i pisania po śladzie, w wersji drukowanej i pisanej.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe Cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka, Edyta Izbicka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Jesień” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
"Nowe cztery pory roku. Umiem to zrobić" to zestaw kart zadaniowych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera materiały do wycinania, sklejania, wypychania oraz układania i przeliczania na każdą porę roku.
Różnorodne materiały kształtują poczucie estetyki ucznia, rozwijają jego kreatywność i inspirują do dalszych poszukiwań plastycznych. Wzbogacają także wiedzę o otaczającym świecie.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Edyta Izbicka, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku.Wiosna, lato” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka, Edyta Izbicka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Zima” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
„Pewny start. Liczby” to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczono w niej liczby od 0 do 12 – każdej z nich towarzyszy prezentacja zawierająca:
Dzięki takiemu przedstawieniu liczb uczeń będzie miał możliwość łatwiejszego rozpoznawania, kojarzenia i zapamiętywania.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izabela Jaźwińska, Magdalena Kosecka |
"Nowe cztery pory roku. Litery i wyrazy" to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto w niej prezentacje wszystkich liter polskiego alfabetu oraz dwuznaki.
Prezentacji litery towarzyszy zdjęcie oraz wyraz w podziale na sylaby. Na końcu publikacji znajdują się wyrazy do wycinania i dopasowywania do liter.
Obszerną cześć publikacji stanowią wyrazy do czytania i pisania po śladzie, w wersji drukowanej i pisanej.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe Cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka, Edyta Izbicka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Jesień” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
"Nowe cztery pory roku. Umiem to zrobić" to zestaw kart zadaniowych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera materiały do wycinania, sklejania, wypychania oraz układania i przeliczania na każdą porę roku.
Różnorodne materiały kształtują poczucie estetyki ucznia, rozwijają jego kreatywność i inspirują do dalszych poszukiwań plastycznych. Wzbogacają także wiedzę o otaczającym świecie.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Edyta Izbicka, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku.Wiosna, lato” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka, Edyta Izbicka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Zima” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
„Pewny start. Liczby” to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczono w niej liczby od 0 do 12 – każdej z nich towarzyszy prezentacja zawierająca:
Dzięki takiemu przedstawieniu liczb uczeń będzie miał możliwość łatwiejszego rozpoznawania, kojarzenia i zapamiętywania.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izabela Jaźwińska, Magdalena Kosecka |
"Nowe cztery pory roku. Litery i wyrazy" to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto w niej prezentacje wszystkich liter polskiego alfabetu oraz dwuznaki.
Prezentacji litery towarzyszy zdjęcie oraz wyraz w podziale na sylaby. Na końcu publikacji znajdują się wyrazy do wycinania i dopasowywania do liter.
Obszerną cześć publikacji stanowią wyrazy do czytania i pisania po śladzie, w wersji drukowanej i pisanej.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe Cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka, Edyta Izbicka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Jesień” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
"Nowe cztery pory roku. Umiem to zrobić" to zestaw kart zadaniowych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera materiały do wycinania, sklejania, wypychania oraz układania i przeliczania na każdą porę roku.
Różnorodne materiały kształtują poczucie estetyki ucznia, rozwijają jego kreatywność i inspirują do dalszych poszukiwań plastycznych. Wzbogacają także wiedzę o otaczającym świecie.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Edyta Izbicka, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku.Wiosna, lato” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Magdalena Kosecka, Izabela Jaźwińska, Bożena Kowalska, Agnieszka Mokrzycka, Edyta Izbicka |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Zima” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuNOWOŚĆ
Publikacje pomogą rozwinąć funkcje poznawcze, poszerzać słownictwa czynne i bierne, ćwiczyć umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, wzbudzać zainteresowania światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Wspierają uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Zadania o różnym stopniu trudności pozwalają na pracę indywidualną oraz grupową.
Poziom 1
Autorzy: | Iwona Konieczna, Bernadetta Kosewska, Katarzyna Smolińska, Ewa Pisarek, Radosław Piotrowicz, Agnieszka Górska, Marta Pągow |
„Funkcje psychofizyczne Poziom 1 Karty demonstracyjne i materiały interaktywne” to zestaw kart i ćwiczeń interaktywnych:
Proponowane ćwiczenia stymulują i usprawniają:
Materiały interaktywne uatrakcyjnią zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i pomogą wspierać rozwój funkcji psychofizycznych.
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Kosewska Bernadetta, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pisarek Ewa, Piotrowicz Radosław, Ekert Marcin |
Publikacja Grafomotoryka zawiera wstępne ćwiczenia przygotowujące do zadań grafomotorycznych: rysowania i pisania, przygotowane z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Celem kart pracy jest m.in. wzbudzenie zainteresowania plamą, wykształcenie umiejętności skupienia wzroku na wzorze, kontroli wzrokowej ruchu ręki, wdrukowanie wzorca i schematów ruchów, nauka planowania motorycznego dłoni pod kontrolą wzroku.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Górska Agnieszka, Ekert Marcin |
Publikacja Koncentracja uwagi zawiera karty pracy rozwijające i stymulujące koncentrację uwagi, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Materiał składa się z dwóch części: pierwsza część zawiera karty odnoszące się do pór roku, druga część to karty o zróżnicowanej tematyce. Proponowane materiały usprawniają również spostrzeganie, pamięć, motorykę małą, orientację wzrokowo-przestrzenną oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pągowska Marta, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Walczak Grażyna, Aksamit Diana, Ekert Marcin |
Publikacja Percepcja wzrokowa. Karty pracy. Poziom 1 zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
Tematyka publikacji:
W ramach publikacji mogą Państwo pobrać dodatkowo 12 stron z ćwiczeniami z platformy dlanauczyciela.pl.
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole.
Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywać i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Młynarczyk Ewelina, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Poziom 1
Autorzy: | Iwona Konieczna, Bernadetta Kosewska, Katarzyna Smolińska, Ewa Pisarek, Radosław Piotrowicz, Agnieszka Górska, Marta Pągow |
„Funkcje psychofizyczne Poziom 1 Karty demonstracyjne i materiały interaktywne” to zestaw kart i ćwiczeń interaktywnych:
Proponowane ćwiczenia stymulują i usprawniają:
Materiały interaktywne uatrakcyjnią zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i pomogą wspierać rozwój funkcji psychofizycznych.
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Kosewska Bernadetta, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pisarek Ewa, Piotrowicz Radosław, Ekert Marcin |
Publikacja Grafomotoryka zawiera wstępne ćwiczenia przygotowujące do zadań grafomotorycznych: rysowania i pisania, przygotowane z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Celem kart pracy jest m.in. wzbudzenie zainteresowania plamą, wykształcenie umiejętności skupienia wzroku na wzorze, kontroli wzrokowej ruchu ręki, wdrukowanie wzorca i schematów ruchów, nauka planowania motorycznego dłoni pod kontrolą wzroku.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Górska Agnieszka, Ekert Marcin |
Publikacja Koncentracja uwagi zawiera karty pracy rozwijające i stymulujące koncentrację uwagi, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Materiał składa się z dwóch części: pierwsza część zawiera karty odnoszące się do pór roku, druga część to karty o zróżnicowanej tematyce. Proponowane materiały usprawniają również spostrzeganie, pamięć, motorykę małą, orientację wzrokowo-przestrzenną oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pągowska Marta, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Walczak Grażyna, Aksamit Diana, Ekert Marcin |
Publikacja Percepcja wzrokowa. Karty pracy. Poziom 1 zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
Tematyka publikacji:
W ramach publikacji mogą Państwo pobrać dodatkowo 12 stron z ćwiczeniami z platformy dlanauczyciela.pl.
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole.
Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywać i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Młynarczyk Ewelina, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Poziom 1
Autorzy: | Iwona Konieczna, Bernadetta Kosewska, Katarzyna Smolińska, Ewa Pisarek, Radosław Piotrowicz, Agnieszka Górska, Marta Pągow |
„Funkcje psychofizyczne Poziom 1 Karty demonstracyjne i materiały interaktywne” to zestaw kart i ćwiczeń interaktywnych:
Proponowane ćwiczenia stymulują i usprawniają:
Materiały interaktywne uatrakcyjnią zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i pomogą wspierać rozwój funkcji psychofizycznych.
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Kosewska Bernadetta, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pisarek Ewa, Piotrowicz Radosław, Ekert Marcin |
Publikacja Grafomotoryka zawiera wstępne ćwiczenia przygotowujące do zadań grafomotorycznych: rysowania i pisania, przygotowane z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Celem kart pracy jest m.in. wzbudzenie zainteresowania plamą, wykształcenie umiejętności skupienia wzroku na wzorze, kontroli wzrokowej ruchu ręki, wdrukowanie wzorca i schematów ruchów, nauka planowania motorycznego dłoni pod kontrolą wzroku.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Górska Agnieszka, Ekert Marcin |
Publikacja Koncentracja uwagi zawiera karty pracy rozwijające i stymulujące koncentrację uwagi, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Materiał składa się z dwóch części: pierwsza część zawiera karty odnoszące się do pór roku, druga część to karty o zróżnicowanej tematyce. Proponowane materiały usprawniają również spostrzeganie, pamięć, motorykę małą, orientację wzrokowo-przestrzenną oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pągowska Marta, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Walczak Grażyna, Aksamit Diana, Ekert Marcin |
Publikacja Percepcja wzrokowa. Karty pracy. Poziom 1 zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
Tematyka publikacji:
W ramach publikacji mogą Państwo pobrać dodatkowo 12 stron z ćwiczeniami z platformy dlanauczyciela.pl.
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole.
Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywać i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Młynarczyk Ewelina, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Cel serii: kształtowanie umiejętności społecznych oraz usprawnianie funkcji poznawczych. Publikacje zawierają duże obrazki i ilustracje, proste zadania i polecenia. Zadania polegają na kolorowaniu, rysowaniu, rysowaniu po śladzie, kategoryzacji, wycinaniu, naklejaniu, układaniu puzzli, dopasowywaniu elementów.
Pewny Start.
Autorzy: | Aneta Pliwka, Katarzyna Radzka |
„Pewny start. Dzisiaj w szkole. Zabawy matematyczne. Plansze magnetyczne” to zestaw pomocy dydaktycznych przeznaczonych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz znacznym, które koncentrują się na kształtowaniu kompetencji matematycznych.
Plansze magnetyczne wielokrotnego użytku sprawdzają się podczas zajęć, których celem jest przekazanie uczniom wiedzy związanej ze światem liczb oraz działań w podstawowym zakresie. W zestawie znajdują się:
To komplet materiałów, który pozwala w obrazowy sposób, w atmosferze zabawy, omówić rozmaite zagadnienia matematyczne, takie jak:
Karty mogą zostać również wykorzystane do pracy nad umiejętnością koncentracji uwagi, spostrzegawczości, koordynacji ruchowo-wzrokowej oraz do ćwiczenia pamięci.
Nauczyciele mogą również korzystać z szeregu innych materiałów dydaktycznych z cyklu „Dzisiaj w szkole”.
przejdź do sklepuPewny start. Dzisiaj w szkole
Autorzy: | Pliwka Aneta, Radzka Katarzyna |
Publikacja „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Poznajemy Olę i Adama. Czytanki” jest częścią serii materiałów dydaktycznych dla uczniów ze szczególnymi potrzebami dydaktycznymi. Została przygotowana zwłaszcza z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością intelektualną – tak, aby kompleksowo wesprzeć ich rozwój w zakresie kompetencji poznawczych czy społecznych.
Ta książka:
Czytanki z publikacji mogą być swobodnie wykorzystane przez nauczyciela w toku realizacji dowolnego programu dydaktycznego – jako wsparcie materiałów podstawowych
Pewny start. Dzisiaj w szkole
Autorzy: | Pliwka Aneta, Radzka Katarzyna |
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności koncentrowania uwagi i kształtowanie pojęć związanych z czasem – oto niektóre cele, dla których powstała publikacja „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Układam, opowiadam. Historyjki obrazkowe”. To część serii wydawniczej przeznaczonej do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
Krótkie i proste historyjki obrazkowe:
Łącznie publikacja zawiera 12 historyjek obrazkowych poświęconych tematom takim jak:
To materiały dydaktyczne, które nauczyciel może wykorzystać w dowolnym momencie w toku realizacji planu nauczania. Są sposobem na urozmaicenie zajęć i wspierają wszechstronne budowanie kompetencji poznawczych oraz społecznych i komunikacyjnych ucznia z niepełnosprawnością.
przejdź do sklepuPewny start. Dzisiaj w szkole
Autorzy: | Pliwka Aneta, Radzka Katarzyna |
Zestaw materiałów dydaktycznych „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Poznajemy siebie. Karty pracy” to pierwsza część pakietu kart pracy przeznaczonych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz znacznym. Zostały przygotowane przez ekspertów, z nastawieniem na wszechstronne budowanie i wzmacnianie kompetencji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne.
Ciekawe, wszechstronne karty pracy, które poruszają tematy istotne dla dzieci, wspierają rozwój umiejętności społecznych, komunikacyjnych, emocjonalnych czy poznawczych.
Publikacja:
Pracę z cyklem uczniowie mogą kontynuować, sięgając po kolejne zestawy kart pracy: „Uczymy się” oraz „Wiemy więcej” – przeznaczone na kolejne miesiące roku szkolnego. Nauczyciel może również dobrać inne materiały dydaktyczne z cyklu „Dzisiaj w szkole”, nakierowane na rozwój konkretnych umiejętności.
przejdź do sklepuPewny start. Dzisiaj w szkole
Autorzy: | Pliwka Aneta, Radzka Katarzyna |
Publikacja „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Uczymy się. Karty pracy” to druga część materiałów dydaktycznych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarte w niej karty pracy są przeznaczone do realizacji w zimowych miesiącach roku – są powiązane tematycznie ze zjawiskami i wydarzeniami charakterystycznymi dla tej pory roku.
Karty z ćwiczeniami w książce „Uczymy się” dotyczą m.in.: zimowej aury, choinki, Świąt Bożego Narodzenia, Dnia Babci i Dziadka, Nowego Roku, a także świata zwierząt i balu karnawałowego.
Publikacja:
Zadania usprawniają spostrzegawczość, koncentrację, koordynację ruchowo-wzrokową, a także umiejętności komunikacyjne (w tym proszenia o pomoc) oraz związane z nazywaniem i wyrażaniem emocji.
Po zakończeniu pracy z tą częścią kart nauczyciel może kontynuować przygodę z cyklem „Dzisiaj w szkole”, sięgając po publikację „Wiemy więcej”. Praca z nią zamknie roczny cykl nauki.
przejdź do sklepuPewny start. Dzisiaj w szkole
Autorzy: | Pliwka Aneta, Radzka Katarzyna |
„Pewny start. Dzisiaj w szkole. Wiemy więcej. Karty pracy” to trzecia część materiałów dydaktycznych przeznaczonych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym oraz zaawansowanym.
Znajdujące się tu bogato ilustrowane ćwiczenia:
Łącznie zestaw zawiera aż 80 kart pracy o zróżnicowanym stopniu trudności. Nauczyciel może je wykorzystywać na bieżąco, w trakcie lekcji, jak również na zajęciach rewalidacyjnych czy w ramach terapii pedagogicznej.
Publikacja jest częścią trzech serii kart pracy – poprzedzają ją tytuły „Poznajemy siebie” oraz „Uczymy się”. Nauczyciele mogą również skorzystać z dodatkowych materiałów dydaktycznych z cyklu „Dzisiaj w szkole” – to m.in. historyjki obrazkowe oraz zeszyty matematyczny i plastyczno-grafomotoryczny.
Zapoznaj się ze wszystkimi elementami tej serii wydawniczej i zapewnij swoim uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ciekawe i skuteczne materiały dydaktyczne.
przejdź do sklepuPewny Start. Dzisiaj w szkole. Pakiet
Pakiet „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Poznajemy siebie, Uczymy się, Wiemy więcej” powstał z myślą o kształtowaniu wszechstronnych kompetencji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a zwłaszcza z niepełnosprawnością intelektualną.
Jeżeli jako nauczyciel poszukujesz kompletnego zestawu materiałów dydaktycznych – takich, które są nastawione na wsparcie uczniów w zakresie zdolności poznawczych i społecznych – te publikacje sprostają Twoim oczekiwaniom. Umożliwią Ci stworzenie długofalowego planu dydaktycznego, opartego o angażujące pomoce dydaktyczne, które zainspirują uczniów do działania.
W skład tego pakietu wchodzą 3 publikacje z kartami pracy:
Łącznie zawierają one aż 243 karty z ćwiczeniami o zróżnicowanej formie, tematyce i stopniu trudności. Korzystając z nich, nauczyciel może dostosować poziom zajęć do specjalnych potrzeb edukacyjnych każdego z ucznia.
Ten zestaw:
W serii wydawniczej „Dzisiaj w szkole” znajdziesz również wiele innych materiałów dydaktycznych. Poznaj je bliżej i dobierz te, których potrzebujesz w pracy ze swoimi podopiecznymi.
Pewny Start. Dzisiaj w szkole
Autorzy: | Pliwka Aneta, Radzka Katarzyna, Gajda Robert |
Publikacja „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Poznajemy Olę i Adama. Czytanki” jest częścią serii materiałów dydaktycznych dla uczniów ze szczególnymi potrzebami dydaktycznymi. Została przygotowana zwłaszcza z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością intelektualną – tak, aby kompleksowo wesprzeć ich rozwój w zakresie kompetencji poznawczych czy społecznych.
Ta książka:
Czytanki z publikacji mogą być swobodnie wykorzystane przez nauczyciela w toku realizacji dowolnego programu dydaktycznego – jako wsparcie materiałów podstawowych
przejdź do sklepuSeria służąca nauce czytania, pisania, liczenia, rozwijania percepcji wzrokowej, koncentracji uwagi oraz orientacji w przestrzeni. Ćwiczenia są w stopniu skomplikowania adekwatnym do możliwości dziecka o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym. Zadania polegają na dopasowywaniu, segregowaniu, pisaniu liter, sylab, wyrazów, zdań, cyfr po śladzie i samodzielnie, kolorowaniu według kodu, łączeniu obrazków.
Pewny start. Codziennik szkolny
Autorzy: | Praca zbiorowa |
Publikacja Pewny start. Codziennik szkolny. Moi przyjaciele jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach 1-3 szkoły podstawowej oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Pewny start. Codziennik szkolny. Moi przyjaciele to 80 kart pracy do nauki czytania, pisania, liczenia, rozwijania percepcji wzrokowej, uwagi słuchowej, koncentracji uwagi oraz orientacji w przestrzeni i rozumienia stosunków przestrzennych.
Tematyka:
Pewny start. Codziennik szkolny
Publikacja zawiera 80 kolorowych kart pracy, które można wykorzystać w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole podstawowej w klasach 1-3, a także z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Uczy czytania i pisania, liczb i liter, wspomaga kształtowanie percepcji wzrokowej, uwagi słuchowej, koncentrację uwagi oraz orientację w przestrzeni i rozumienie stosunków przestrzennych.
Karty pomagają uczniowi w zrozumieniu i wyćwiczeniue podstawowych umiejętności szkolnych, dzięki czemu łatwiej mu będzie przyswoić materiał w kolejnych latach edukacji.
przejdź do sklepuPewny start. Codziennik szkolny
Autorzy: | Praca zbiorowa |
Publikacja "Pewny start. Codziennik szkolny. Moja szkoła" zawiera 80 kolorowych kart pracy, które można wykorzystać w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole podstawowej w klasach 1-3, a także z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Uczy czytania i pisania, liczb i liter, wspomaga kształtowanie percepcji wzrokowej, uwagi słuchowej, koncentrację uwagi, stosunki przestrzenne. Karty pracy pomagają uczniowi w zrozumieniu i wyćwiczeniu podstawowych umiejętności szkolnych, dzięki czemu łatwiej mu będzie przyswoić materiał w kolejnych latach edukacji.
TEMATYKA:
Codziennik szkolny. Pewny start
Autorzy: | Opracowanie zbiorowe |
"Pewny start. Codziennik szkolny. Moi przyjaciele, Moja klasa, Moja szkoła" to pakiet 240 kart pracy, które wspierają rozwój uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczących się w klasach 1-3 szkoły podstawowej, a także uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
W skład zestawu wchodzą:
Publikacje wspierające w codziennej pracy nauczycieli, terapeutów i pedagogów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z autyzmem. Materiały są dedykowane dzieciom posługującym się mową, a także – dzięki elementom komunikacji alternatywnej – dzieciom niewerbalnym, które w procesie komunikacji korzystają z metod AAC.
Pewny start. Zaśpiewajmy razem
Autorzy: | Karina Szczypta-Cieślak, Katarzyna Kosińska |
„Zaśpiewajmy razem. Śpiewnik z symbolami PCS” jest przeznaczony dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności dla uczniów z niepełnosprawnością intelektulną. Zawiera 20 utworów z zapisem nutowym wraz z propozycjami zabaw i pląsów ruchowych o różnym stopniu trudności. Do publikacji dołączono dwie płyty z:
Teksty utworów opracowano z wykorzystaniem symboli PCS (ang. picture communication symbols). Publikacja jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i terapeutów do pracy z uczniami posługującymi się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji. Symbole będą pomocne wszystkim uczniom – zastosowanie tego rodzaju znaków stanowi skuteczną i atrakcyjną metodę nauki słów utworów.
przejdź do sklepuPewny start. Zaśpiewajmy razem
Autorzy: | Magdalena Chlebowska |
Zeszyt plastyczno-grafomotoryczny to zbiór 60 kart, które można wykorzystać na zajęciach rozwijających kreatywność. Karty powstały w oparciu o piosenki i zabawy muzyczne nagrane na płycie dołączonej do publikacji „Zaśpiewajmy razem. Śpiewnik z symbolami PCS”. Ćwiczenia nawiązują do słów oraz muzyki, ale z zeszytu można korzystać również niezależnie od śpiewnika.
Zaletą publikacji jest opracowanie poleceń z wykorzystaniem symboli PCS (ang. picture communication symbols), dzięki czemu są to gotowe materiały do wykorzystania w pracy z uczniami posługującymi się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji.
Zaproponowane karty pracy zachęcają uczniów do spontanicznej aktywności, przybliżają znajomość zapisów nutowych, inspirują do rysowania różnorodnych wzorów i ćwiczenia pamięci sekwencyjnej, stosowania rytmów, kolorowania fragmentów rysunków konturowych, posługiwania się zakodowanymi informacjami przy kolorowaniu obrazków, dorysowywania na ilustracjach zgodnie z własną percepcją i możliwościami motorycznymi.
Karty zawierają różne zadania, w tym:
Materiały służące utrwalaniu poprawnej pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Dzięki nim zajęcia związane z ćwiczeniem poprawnej pisowni stają się interesujące, motywują do dalszej pracy, a także sprzyjają osiąganiu pozytywnych wyników w szkole. Odbiorcami publikacji są nauczyciele uczniów zmagających się z trudnościami w pisowni, w tym uczniów zagrożonych dysleksją oraz uczniów z dysleksją, a także uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Akademia pisania
Autorzy: | Helena Grzelachowska |
"Układanki obrazkowo-wyrazowe. Poznaję i utrwalam poprawną pisownię u/ó" to publikacja składająca się książeczki z rebusami i kilkudziesięciu kart z materiałami do manipulacji, takimi jak:
układanki.
Materiały zawarte w teczce ćwiczą spostrzegawczość, logiczne myślenie, a jednocześnie rozwijają umiejętność analizy i syntezy. Wspierają pracę rodzica, nauczyciela i nauczyciela specjalisty zarówno z uczniem mającym problem z przyswojeniem zasad ortograficznych, jak i z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca z różnorodnymi materiałami wyzwala u ucznia chęć dalszego działania, podnosi jego motywację do ćwiczeń, a także korzystnie wpływa na zapamiętywanie i poczucie satysfakcji z wykonywanych zadań.
Akademia pisania
Autorzy: | Helena Grzelachowska |
"Układanki obrazkowo-wyrazowe. Poznaję i utrwalam poprawną pisownię rz/ż" to publikacja składająca się książeczki z rebusami i kilkudziesięciu kart z materiałami do manipulacji, takimi jak:
Materiały zawarte w teczce ćwiczą spostrzegawczość, logiczne myślenie, a jednocześnie rozwijają umiejętność analizy i syntezy. Wspierają pracę rodzica, nauczyciela i nauczyciela specjalisty zarówno z uczniem mającym problem z przyswojeniem zasad ortograficznych, jak i z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca z różnorodnymi materiałami wyzwala u ucznia chęć dalszego działania, podnosi jego motywację do ćwiczeń, a także korzystnie wpływa na zapamiętywanie i poczucie satysfakcji z wykonywanych zadań.
przejdź do sklepuMateriały ćwiczeniowe o powiększonej liniaturze, mające pomóc uczniom z niepełnosprawnościami w płynnym przejściu przez różne etapy nauki pisania – od pisania po śladzie liter i cyfr, przez wyrazy po zdania. Pisanie po śladzie usprawnia także koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację uwagi.
Pewny start. Uczymy się pisać
Piszę po śladzie Wyrazy to publikacja, któa ułatwi naukę pisania zarówno dzieciom rozpoczynającym naukę, jak i uczniom, którzy mają problemy z pisaniem.
Książka zawiera 252 wyrazy do pisania po śladzie w powiększonej liniaturze. Publikacja pomoże uczniom opanować umiejętność sprawnego pisania.
Pisanie po śladzie - poza nauką samego pisania - usprawni także koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację uwagi.
przejdź do sklepu
Pewny start. Uczymy się pisać
Autorzy: | Monika Pouch, Dorota Szczęsna |
Piszę po śladzie Zdania to publikacja, któa ułatwi naukę pisania zarówno dzieciom rozpoczynającym naukę, jak i uczniom, którzy mają problemy z pisaniem.
Książka zawiera 96 zdań do pisania po śladzie w powiększonej liniaturze. Publikacja pomoże uczniom opanować umiejętność sprawnego pisania.
Pisanie po śladzie - poza nauką samego pisania - usprawni także koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację uwagi.
przejdź do sklepuPewny start. Uczymy się pisać
Piszę po śladzie Wyrazy to publikacja, któa ułatwi naukę pisania zarówno dzieciom rozpoczynającym naukę, jak i uczniom, którzy mają problemy z pisaniem.
Książka zawiera 234 strony z literami i cyframi do pisania po śladzie w powiększonej liniaturze. Każda litera i cyfra jest w wersji drukowanej oraz pisanej.
Dziecko zaczyna naukę od pisania bardzo dużych liter, następnie przechodzi do mniejszych, co ułatwia opanowanie umiejętności sprawnego i płynnego pisania.
Pisanie po śladzie - poza nauką samego pisania - usprawni także koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację uwagi.
przejdź do sklepuMasz pytania dotyczące publikacji "Pewny start" i "Akademia pomysłów" dedykowanych kształceniu specjalnemu?
Potrzebujesz więcej informacji na temat oferty w ramach dotacji celowej dla dzieci z niepełnosprawnościami?
Skontaktuj się z nami: tel. 58 721 48 00, e-mail: spe.publikacje@nowaera.pl
lub wypełnij poniższy formularz.