Materiały edukacyjne i ćwiczeniowe dedykowane potrzebom uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, a także tych w spektrum autyzmu. Publikacje z serii "Pewny start" i "Akademia pomysłów" odpowiadają zakresem nauczaniu na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej, ale mogą również służyć rozwijaniu konkretnych kompetencji uczniów klas starszych. Wszystkie materiały edukacyjne i ćwiczeniowe spełniają wymogi zwiększonej dotacji celowej na zakup podręczników dla uczniów z orzeczeniami. Polecamy również inne metody finansowania zakupu takie, jak subwencja oświatowa dla uczniów z niepełnosprawnościami.
Cel serii: kształtowanie umiejętności społecznych, usprawnianie funkcji poznawczych, nauka liczenia w zakresie 10.
Cechy charakterystyczne: duże obrazki i ilustracje, proste zdania i polecenia.
Codziennik szkolny. Funkcjonowanie, komunikacja, kreatywność
Autorzy: | Praca zbiorowa |
Publikacja Pewny Start. Poziom A. Codziennik. Funkcjonowanie, komunikacja, kreatywność to zestaw 104 kart do ćwiczeń manipulacyjnych. Publikacja zwiera gry, dobieranki, układanki o zróżnicowanym stopniu trudności. Publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Tematyka:
• zjawiska atmosferyczne,
• rodzina,
• zainteresowania,
• szkoła,
• figury geometryczne – trójkąt, kwadrat, prostokąt, koło,
• owoce, warzywa,
• zwroty grzecznościowe,
• bezpieczeństwo na ulicy,
• ubrania,
• święta,
• zwierzęta,
• zegar elektroniczny,
• dobre maniery,
• wiosenne kwiaty,
• zabawy matematyczne,
• higiena,
•Dzień Babci, Dzień Dziadka,
• zakupy,
• zawody,
• Dzień Matki,
• emocje,
• środki transportu.
Cele publikacji:
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• rozwijanie percepcji wzrokowej,
• kształtowanie orientacji przestrzennej,
• rozwijanie wyobraźni,
• nauka klasyfikowania elementów,
• nauka prostych działań matematycznych.
Moja książka. Materiał edukacyjny
Autorzy: | Praca zbiorowa |
Materiał edukacyjny Pewny start. Poziom A. Moja książka to zestaw 186 czytanek przeznaczonych do nauki czytania. Materiał jest powiązany tematycznie z materiałami zawartymi w kartach pracy Pewny Start. Poziom A. Jesień, zima, Pewny Start. Poziom A. Wiosna, lato. Publikacja może być zarówno punktem wyjścia do omawiania tematów, które później są ćwiczone z wykorzystaniem kart pracy, jak również może służyć utrwalaniu zdobytej wiedzy i ćwiczonych umiejętności. Publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Elementy składowe czytanek:
• jedno lub dwa zdania ilustrowane zdjęciem,
• pytanie lub pytania związane z tematem czytanki.
Celem publikacji jest:
• kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
• nauka rozumienia treści zdania prostego,
• nauka udzielania odpowiedzi na pytania,
• nauka czytania.
przejdź do sklepu
Jesień, zima. Karty pracy
Autorzy: | Praca zbiorowa |
Publikacja Pewny start. Poziom A. Jesień, zima. Karty pracy to 120 kart pracy. Karty przenaczone są dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Tematyka:
• to jestem ja, to jesteś ty,
• to lubię jeść ja, to lubisz jeść ty,
• moja szkoła: droga do szkoły, pomieszczenia, przybory, szkolne uroczystości, szkolny ubiór,
• kulturalne zachowanie: zwroty grzecznościowe, zachowanie przy stole,
• zdrowe odżywianie,
• jesień: w parku, ogrodzie, pogoda,
• zima: ubrania, sport, zwierzęta,
• emocje,
• Święta Bożego Narodzenia,
• karnawał, Dzień Babci i Dzień Dziadka.
Celem kart pracy jest:
• usprawnianie funkcji poznawczych: pamięci, uwagi, myślenia,
• wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego,
• usprawnianie percepcji wzrokowej i słuchowej,
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• przygotowanie do nauki czytania, pisania, liczenia w zakresie 5,
• usprawnianie motoryki małej,
• kształtowanie zaradności,
• uczenie umiejętności społecznych.
przejdź do sklepu
Pisanie, czytanie. Karty pracy
Autorzy: | Praca zbiorowa |
Publikacja Pewny start. Poziom A. Pisanie, czytanie. Karty pracy to 120 kart. Każda karta zawiera dużą ilustrację oraz duże wyrazy do pisania po śladzie. Karty przeznaczone są dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Tematyka:
• moja płeć,
• moja rodzina,
• moja szkoła,
• dom,
• moje ubranie,
• pogoda,
• przyroda,
• owoce,
• warzywa,
• kwiaty,
• święta,
• nakrycie stołu,
• sport,
• emocje,
• higiena,
• zdrowie i choroba,
• zwierzęta,
• środki transportu,
• wieś,
• miasto.
Celem publikacji jest:
• usprawnianie motoryki małej,
• kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego,
• ćwiczenie precyzji i płynności ruchów ręki,
• wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego.
przejdź do sklepu
Plastyka, grafomotoryka. Karty pracy
Autorzy: | Praca zbiorowa |
Publikacja Pewny start. Poziom A. Plastyka, grafomotoryka. Karty pracy to 108 kart pracy. Karty zawierają wiele ciekawych ćwiczeń o zróżnicowanym poziomie trudności. Układ kart nawiązuje do kalendarza roku szkolnego. Karty poruszają tematykę związaną ze szkołą, porami roku oraz świętami. Każda karta obudowana jest treścią z życia codziennego dziecka i zawiera ciekawe zadania do rozwiązania. Karty przeznaczone są dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ćwiczenia polegają na:
Celem publikacji jest:
Wiosna, lato. Karty pracy
Autorzy: | Praca zbiorowa |
Publikacja Pewny start. Poziom A. Wiosna, lato. Karty pracy to 120 kart pracy. Karty przenaczone są dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Tematyka:
• zwierzęta domowe,
• zwierzęta na wsi,
• zwierzęta egzotyczne,
• wiosna i jej cechy: przyroda, ubrania, prace w ogrodzie,
• Wielkanoc,
• Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka,
• Święto Pracy,
• lato i jego cechy: kwiaty, ubrania, ochrona przed słońcem,
• wakacje: miejsca (góry, morze, jeziora), środki transportu, aktywności.
Celem kart pracy jest:
• usprawnianie funkcji poznawczych: pamięci, uwagi, myślenia
• wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego
• usprawnianie percepcji wzrokowej i słuchowej
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• przygotowanie do nauki czytania, pisania, liczenia w zakresie 10
• usprawnianie motoryki małej.
• kształtowanie zaradności,
• uczenie umiejętności społecznych.
przejdź do sklepu
Publikacje pomocne w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów i rozumieniu przez nich emocji własnych i emocji innych osób. Jest wsparciem dla nauczycieli uczniów mających problem ze sferą emocjonalno-społeczną, szczególnie dla nauczycieli pracujących z uczniem ze spektrum autyzmu, a także dla nauczycieli prowadzących trening umiejętności społecznych. To różnorodny materiał dostosowany do wieku ucznia i pozwalający na zindywidualizowanie zajęć w grupie. Zawiera ćwiczenia z obszaru kształtowania tożsamości, komunikacji oraz rozwoju emocjonalnego.
Akademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moja rodzina ” odnosi się do rodziny dziecka, do próby opisania cech fizycznych oraz cech charakteru jej członków, wspólnych pasji i zainteresowań, sposobu spędzania czasu wolnego oraz obowiązków każdego domownika. To próba odpowiedzenia sobie na pytania: jaki jest mój dom, jakich doświadczam w nim sytuacji przyjemnych, a jakie mogą być dla mnie trudne.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 1” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł opisać sam siebie, to jak wygląda oraz jakim jest człowiekiem. W poznaniu siebie pomocne będą działy dotyczące cech fizycznych, cech charakteru czy zainteresowań. W kształtowaniu poczucia tożsamości pomogą karty na temat mocnych i słabych stron. Karty z działu Integracja sensoryczna pozwolą zarówno uczniowi, jak i nauczycielowi lepiej zrozumieć zmysły i ich funkcjonowanie.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 2 ” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł potrafił opowiedzieć o doczuwanych emocjach, po mowie ciała rozpoznać emocje innych osób, poznać sposoby wyrażania uczuć i emocji. Karty z działu Wychowanie fizyczne mają za zdanie ułatwić nauczanie podstawowych ćwiczeń fizycznych. Z pozoru proste ćwiczenia składają się z różnych faz nauczania. Opracowane materiały pokazują krok po kroku, na co trzeba zwracać uwagę podczas nauki.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moja rodzina ” odnosi się do rodziny dziecka, do próby opisania cech fizycznych oraz cech charakteru jej członków, wspólnych pasji i zainteresowań, sposobu spędzania czasu wolnego oraz obowiązków każdego domownika. To próba odpowiedzenia sobie na pytania: jaki jest mój dom, jakich doświadczam w nim sytuacji przyjemnych, a jakie mogą być dla mnie trudne.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 1” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł opisać sam siebie, to jak wygląda oraz jakim jest człowiekiem. W poznaniu siebie pomocne będą działy dotyczące cech fizycznych, cech charakteru czy zainteresowań. W kształtowaniu poczucia tożsamości pomogą karty na temat mocnych i słabych stron. Karty z działu Integracja sensoryczna pozwolą zarówno uczniowi, jak i nauczycielowi lepiej zrozumieć zmysły i ich funkcjonowanie.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 2 ” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł potrafił opowiedzieć o doczuwanych emocjach, po mowie ciała rozpoznać emocje innych osób, poznać sposoby wyrażania uczuć i emocji. Karty z działu Wychowanie fizyczne mają za zdanie ułatwić nauczanie podstawowych ćwiczeń fizycznych. Z pozoru proste ćwiczenia składają się z różnych faz nauczania. Opracowane materiały pokazują krok po kroku, na co trzeba zwracać uwagę podczas nauki.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moja rodzina ” odnosi się do rodziny dziecka, do próby opisania cech fizycznych oraz cech charakteru jej członków, wspólnych pasji i zainteresowań, sposobu spędzania czasu wolnego oraz obowiązków każdego domownika. To próba odpowiedzenia sobie na pytania: jaki jest mój dom, jakich doświadczam w nim sytuacji przyjemnych, a jakie mogą być dla mnie trudne.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 1” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł opisać sam siebie, to jak wygląda oraz jakim jest człowiekiem. W poznaniu siebie pomocne będą działy dotyczące cech fizycznych, cech charakteru czy zainteresowań. W kształtowaniu poczucia tożsamości pomogą karty na temat mocnych i słabych stron. Karty z działu Integracja sensoryczna pozwolą zarówno uczniowi, jak i nauczycielowi lepiej zrozumieć zmysły i ich funkcjonowanie.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
„Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja i moje ciało 2 ” to zestaw kart, dzięki którym uczeń będzie mógł potrafił opowiedzieć o doczuwanych emocjach, po mowie ciała rozpoznać emocje innych osób, poznać sposoby wyrażania uczuć i emocji. Karty z działu Wychowanie fizyczne mają za zdanie ułatwić nauczanie podstawowych ćwiczeń fizycznych. Z pozoru proste ćwiczenia składają się z różnych faz nauczania. Opracowane materiały pokazują krok po kroku, na co trzeba zwracać uwagę podczas nauki.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuAkademia pomysłów. Rozwój emocjonalno-społeczny
Autorzy: | Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka, Adrian Zieliński |
Z roku na rok liczba dzieci ze spektrum autyzmu uczących się w szkołach podstawowych znacząco rośnie. Szkoła powinna zapewnić uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera udział w zajęciach rewalidacyjnych rozwijających między innymi umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne.
Dla nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne przygotowaliśmy serię publikacji „Rozwój emocjonalno-społeczny”.
Publikacja „Rozwój emocjonalno-społeczny. Ja w szkole ” przedstawia sytuacje w szkole.
Uczeń próbuje opisać swoje koleżanki i swoich kolegów: jak wyglądają, czym się od siebie różnią, jakie mają cechy charakteru. Odpowiada na pytania: jak wygląda jego klasa, kto jest jego ulubionym kolegą, przyjacielem, jak wygląda jego nauczyciel, jaki ma z nim kontakt. Mocno rozbudowany został tu aspekt komunikowania się – podejmowania rozmowy, zadawania pytań, odmawiania w kontaktach z innymi. Uwzględniono konieczność przekazywania jasnej informacji, wizualizacji i strukturalizacji w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Materiały ułatwią zrozumienie trudnych zagadnień dotyczących szkoły i kontaktów z rówieśnikami oraz dorosłymi.
Publikacja z pewnością sprawdzi się także jako pomoc dla trenerów prowadzących w szkołach Treningi Umiejętności Społecznych.
przejdź do sklepuCel serii to usprawnianie funkcji poznawczych, koncentracja uwagi, koordynacja wzrokowo-ruchowa, orientacja przestrzenna. Cechy charakterystyczne serii: duże ilustracje, mało elementów na stronie, liczenie w zakresie 10, poznawanie figur geometrycznych, znajdowanie różnic pomiędzy obrazkami (maksymalnie 3). Zadania w ćwiczeniach polegają na kolorowaniu, rysowaniu, rysowaniu po śladzie, kategoryzacji, wycinaniu, naklejaniu, układaniu puzzli.
Pewny start. Nowe cztery pory roku
„Pewny start. Liczby” to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczono w niej liczby od 0 do 12 – każdej z nich towarzyszy prezentacja zawierająca:
Dzięki takiemu przedstawieniu liczb uczeń będzie miał możliwość łatwiejszego rozpoznawania, kojarzenia i zapamiętywania.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izabela Jaźwińska, Magdalena Kosecka |
"Nowe cztery pory roku. Litery i wyrazy" to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto w niej prezentacje wszystkich liter polskiego alfabetu oraz dwuznaki.
Prezentacji litery towarzyszy zdjęcie oraz wyraz w podziale na sylaby. Na końcu publikacji znajdują się wyrazy do wycinania i dopasowywania do liter.
Obszerną cześć publikacji stanowią wyrazy do czytania i pisania po śladzie, w wersji drukowanej i pisanej.
przejdź do sklepuPewny Start. Nowe Cztery pory roku
Autorzy: | Kosecka Magdalena, Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Ekert Mo |
Pewny start. Nowe cztery pory roku
"Nowe cztery pory roku. Umiem to zrobić" to zestaw kart zadaniowych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera materiały do wycinania, sklejania, wypychania oraz układania i przeliczania na każdą porę roku.
Różnorodne materiały kształtują poczucie estetyki ucznia, rozwijają jego kreatywność i inspirują do dalszych poszukiwań plastycznych. Wzbogacają także wiedzę o otaczającym świecie.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Pawlus Marta, Ekert Monika |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku.Wiosna, lato” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny Start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Pawlus Marta, Ekert Monika |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Zima” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
„Pewny start. Liczby” to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczono w niej liczby od 0 do 12 – każdej z nich towarzyszy prezentacja zawierająca:
Dzięki takiemu przedstawieniu liczb uczeń będzie miał możliwość łatwiejszego rozpoznawania, kojarzenia i zapamiętywania.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izabela Jaźwińska, Magdalena Kosecka |
"Nowe cztery pory roku. Litery i wyrazy" to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto w niej prezentacje wszystkich liter polskiego alfabetu oraz dwuznaki.
Prezentacji litery towarzyszy zdjęcie oraz wyraz w podziale na sylaby. Na końcu publikacji znajdują się wyrazy do wycinania i dopasowywania do liter.
Obszerną cześć publikacji stanowią wyrazy do czytania i pisania po śladzie, w wersji drukowanej i pisanej.
przejdź do sklepuPewny Start. Nowe Cztery pory roku
Autorzy: | Kosecka Magdalena, Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Ekert Mo |
Pewny start. Nowe cztery pory roku
"Nowe cztery pory roku. Umiem to zrobić" to zestaw kart zadaniowych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera materiały do wycinania, sklejania, wypychania oraz układania i przeliczania na każdą porę roku.
Różnorodne materiały kształtują poczucie estetyki ucznia, rozwijają jego kreatywność i inspirują do dalszych poszukiwań plastycznych. Wzbogacają także wiedzę o otaczającym świecie.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Pawlus Marta, Ekert Monika |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku.Wiosna, lato” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny Start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Pawlus Marta, Ekert Monika |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Zima” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
„Pewny start. Liczby” to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczono w niej liczby od 0 do 12 – każdej z nich towarzyszy prezentacja zawierająca:
Dzięki takiemu przedstawieniu liczb uczeń będzie miał możliwość łatwiejszego rozpoznawania, kojarzenia i zapamiętywania.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izabela Jaźwińska, Magdalena Kosecka |
"Nowe cztery pory roku. Litery i wyrazy" to publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto w niej prezentacje wszystkich liter polskiego alfabetu oraz dwuznaki.
Prezentacji litery towarzyszy zdjęcie oraz wyraz w podziale na sylaby. Na końcu publikacji znajdują się wyrazy do wycinania i dopasowywania do liter.
Obszerną cześć publikacji stanowią wyrazy do czytania i pisania po śladzie, w wersji drukowanej i pisanej.
przejdź do sklepuPewny Start. Nowe Cztery pory roku
Autorzy: | Kosecka Magdalena, Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Ekert Mo |
Pewny start. Nowe cztery pory roku
"Nowe cztery pory roku. Umiem to zrobić" to zestaw kart zadaniowych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawiera materiały do wycinania, sklejania, wypychania oraz układania i przeliczania na każdą porę roku.
Różnorodne materiały kształtują poczucie estetyki ucznia, rozwijają jego kreatywność i inspirują do dalszych poszukiwań plastycznych. Wzbogacają także wiedzę o otaczającym świecie.
przejdź do sklepuPewny start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Pawlus Marta, Ekert Monika |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku.Wiosna, lato” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuPewny Start. Nowe cztery pory roku
Autorzy: | Izbicka Edyta, Kowalska Bożena, Mokrzycka Agnieszka, Pawlus Marta, Ekert Monika |
„Pewny start. Nowe cztery pory roku. Zima” to 80 kart, które wszechstronnie stymulują rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Usprawniają funkcje poznawcze i motoryczne, uczą logicznego myślenia, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie.
W materiałach znajdują się ćwiczenia takie jak:
Karty pracy ułożone są w porządku pozwalającym na poznanie pory roku i świąt kalendarzowych.
przejdź do sklepuNOWOŚĆ
Publikacje pomogą rozwinąć funkcje poznawcze, poszerzać słownictwa czynne i bierne, ćwiczyć umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, wzbudzać zainteresowania światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Wspierają uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Zadania o różnym stopniu trudności pozwalają na pracę indywidualną oraz grupową.
Poziom 1
Autorzy: | Iwona Konieczna, Bernadetta Kosewska, Katarzyna Smolińska, Ewa Pisarek, Radosław Piotrowicz, Agnieszka Górska, Marta Pągow |
„Funkcje psychofizyczne Poziom 1 Karty demonstracyjne i materiały interaktywne” to zestaw kart i ćwiczeń interaktywnych:
Proponowane ćwiczenia stymulują i usprawniają:
Materiały interaktywne uatrakcyjnią zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i pomogą wspierać rozwój funkcji psychofizycznych.
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Kosewska Bernadetta, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pisarek Ewa, Piotrowicz Radosław, Ekert Marcin |
Publikacja Grafomotoryka zawiera wstępne ćwiczenia przygotowujące do zadań grafomotorycznych: rysowania i pisania, przygotowane z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Celem kart pracy jest m.in. wzbudzenie zainteresowania plamą, wykształcenie umiejętności skupienia wzroku na wzorze, kontroli wzrokowej ruchu ręki, wdrukowanie wzorca i schematów ruchów, nauka planowania motorycznego dłoni pod kontrolą wzroku.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Górska Agnieszka, Ekert Marcin |
Publikacja Koncentracja uwagi zawiera karty pracy rozwijające i stymulujące koncentrację uwagi, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Materiał składa się z dwóch części: pierwsza część zawiera karty odnoszące się do pór roku, druga część to karty o zróżnicowanej tematyce. Proponowane materiały usprawniają również spostrzeganie, pamięć, motorykę małą, orientację wzrokowo-przestrzenną oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pągowska Marta, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Walczak Grażyna, Aksamit Diana, Ekert Marcin |
Publikacja Percepcja wzrokowa. Karty pracy. Poziom 1 zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
Tematyka publikacji:
W ramach publikacji mogą Państwo pobrać dodatkowo 12 stron z ćwiczeniami z platformy dlanauczyciela.pl.
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole.
Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywać i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Młynarczyk Ewelina, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Poziom 1
Autorzy: | Iwona Konieczna, Bernadetta Kosewska, Katarzyna Smolińska, Ewa Pisarek, Radosław Piotrowicz, Agnieszka Górska, Marta Pągow |
„Funkcje psychofizyczne Poziom 1 Karty demonstracyjne i materiały interaktywne” to zestaw kart i ćwiczeń interaktywnych:
Proponowane ćwiczenia stymulują i usprawniają:
Materiały interaktywne uatrakcyjnią zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i pomogą wspierać rozwój funkcji psychofizycznych.
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Kosewska Bernadetta, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pisarek Ewa, Piotrowicz Radosław, Ekert Marcin |
Publikacja Grafomotoryka zawiera wstępne ćwiczenia przygotowujące do zadań grafomotorycznych: rysowania i pisania, przygotowane z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Celem kart pracy jest m.in. wzbudzenie zainteresowania plamą, wykształcenie umiejętności skupienia wzroku na wzorze, kontroli wzrokowej ruchu ręki, wdrukowanie wzorca i schematów ruchów, nauka planowania motorycznego dłoni pod kontrolą wzroku.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Górska Agnieszka, Ekert Marcin |
Publikacja Koncentracja uwagi zawiera karty pracy rozwijające i stymulujące koncentrację uwagi, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Materiał składa się z dwóch części: pierwsza część zawiera karty odnoszące się do pór roku, druga część to karty o zróżnicowanej tematyce. Proponowane materiały usprawniają również spostrzeganie, pamięć, motorykę małą, orientację wzrokowo-przestrzenną oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pągowska Marta, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Walczak Grażyna, Aksamit Diana, Ekert Marcin |
Publikacja Percepcja wzrokowa. Karty pracy. Poziom 1 zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
Tematyka publikacji:
W ramach publikacji mogą Państwo pobrać dodatkowo 12 stron z ćwiczeniami z platformy dlanauczyciela.pl.
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole.
Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywać i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Młynarczyk Ewelina, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Poziom 1
Autorzy: | Iwona Konieczna, Bernadetta Kosewska, Katarzyna Smolińska, Ewa Pisarek, Radosław Piotrowicz, Agnieszka Górska, Marta Pągow |
„Funkcje psychofizyczne Poziom 1 Karty demonstracyjne i materiały interaktywne” to zestaw kart i ćwiczeń interaktywnych:
Proponowane ćwiczenia stymulują i usprawniają:
Materiały interaktywne uatrakcyjnią zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i pomogą wspierać rozwój funkcji psychofizycznych.
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Kosewska Bernadetta, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pisarek Ewa, Piotrowicz Radosław, Ekert Marcin |
Publikacja Grafomotoryka zawiera wstępne ćwiczenia przygotowujące do zadań grafomotorycznych: rysowania i pisania, przygotowane z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Celem kart pracy jest m.in. wzbudzenie zainteresowania plamą, wykształcenie umiejętności skupienia wzroku na wzorze, kontroli wzrokowej ruchu ręki, wdrukowanie wzorca i schematów ruchów, nauka planowania motorycznego dłoni pod kontrolą wzroku.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Górska Agnieszka, Ekert Marcin |
Publikacja Koncentracja uwagi zawiera karty pracy rozwijające i stymulujące koncentrację uwagi, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Materiał składa się z dwóch części: pierwsza część zawiera karty odnoszące się do pór roku, druga część to karty o zróżnicowanej tematyce. Proponowane materiały usprawniają również spostrzeganie, pamięć, motorykę małą, orientację wzrokowo-przestrzenną oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Tematyka publikacji:
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Zobacz przykładowe strony: https://www.nowaera.pl/ksztalcenie-specjalne/srodki
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Pągowska Marta, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Walczak Grażyna, Aksamit Diana, Ekert Marcin |
Publikacja Percepcja wzrokowa. Karty pracy. Poziom 1 zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
Tematyka publikacji:
W ramach publikacji mogą Państwo pobrać dodatkowo 12 stron z ćwiczeniami z platformy dlanauczyciela.pl.
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 1 wspiera uczniów ze SPE w klasach 1-3, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole.
Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywać i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 1
Autorzy: | Konieczna Iwona, Młynarczyk Ewelina, Smolińska Katarzyna, Ekert Marcin |
Karty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Konieczna Iwona, Smolińska Katarzyna, Gajda Robert |
Publikacja „Funkcjonowanie społeczne. Poziom 2” zawiera karty pracy rozwijające umiejętności w zakresie funkcjonowania społecznego, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiał dotyczy zagadnień związanych z uczniem, a także tematów związanych z bliższym i dalszym otoczeniem ucznia. Karty pracy rozwijają funkcje percepcyjno-motoryczne, doskonalą procesy emocjonalno-motywacyjne i poznawcze, technikę czytania, pisania, komunikowania się, wzbogacają słownictwo i ćwiczą myślenie przyczynowo-skutkowe.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Lubowiedzka Agnieszka, Gajda Robert |
Publikacja „Koncentracja uwagi. Poziom 2” zawiera karty pracy doskonalące i dynamizujące koncentrację uwagi. Ćwiczenia mają za zadanie zoptymalizować nie tylko koncentrację, ale również procesy pamięci, spostrzegania, orientacji wzrokowo-przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej czy motoryki małej. Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Pągowska Marta, Gajda Robert |
Publikacja „Orientacja przestrzenna. Poziom 2” zawiera materiały, które utrwalają znajomość schematu własnego ciała oraz ciała innej osoby, rozwijają umiejętność oceny położenia przedmiotów względem własnego ciała oraz względem drugiej osoby, kształtują i rozwijają umiejętność oceny stosunków przestrzennych między obiektami i w obrębie obiektów.
Materiał przeznaczony jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Karty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Gajda Robert |
Publikacja „Percepcja słuchowa. Poziom 2” zawiera karty pracy z zakresu percepcji słuchowej. Materiał przeznaczony jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Karty pracy pomogą również usprawniać percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność kojarzenia.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina, Walczak Grażyna, Gajda Robert |
Publikacja „Percepcja wzrokowa. Poziom 2” zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Konieczna Iwona, Smolińska Katarzyna, Młynarczyk-Karabin Ewelina, Gajda Robert |
Publikacja „Wypowiedzi ustne i pisemne” zawiera karty pracy rozwijające wiedzę i umiejętności z zakresu konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych. Karty pracy zawierają zadania do uzupełniania, dopasowywania, łączenia, kategoryzowania, uzupełniania brakujących szczegółów, pisania w liniaturze i po śladzie. Materiały można także wykorzystać do nauki czytania globalnego.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Konieczna Iwona, Smolińska Katarzyna, Gajda Robert |
Publikacja „Funkcjonowanie społeczne. Poziom 2” zawiera karty pracy rozwijające umiejętności w zakresie funkcjonowania społecznego, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiał dotyczy zagadnień związanych z uczniem, a także tematów związanych z bliższym i dalszym otoczeniem ucznia. Karty pracy rozwijają funkcje percepcyjno-motoryczne, doskonalą procesy emocjonalno-motywacyjne i poznawcze, technikę czytania, pisania, komunikowania się, wzbogacają słownictwo i ćwiczą myślenie przyczynowo-skutkowe.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Lubowiedzka Agnieszka, Gajda Robert |
Publikacja „Koncentracja uwagi. Poziom 2” zawiera karty pracy doskonalące i dynamizujące koncentrację uwagi. Ćwiczenia mają za zadanie zoptymalizować nie tylko koncentrację, ale również procesy pamięci, spostrzegania, orientacji wzrokowo-przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej czy motoryki małej. Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Pągowska Marta, Gajda Robert |
Publikacja „Orientacja przestrzenna. Poziom 2” zawiera materiały, które utrwalają znajomość schematu własnego ciała oraz ciała innej osoby, rozwijają umiejętność oceny położenia przedmiotów względem własnego ciała oraz względem drugiej osoby, kształtują i rozwijają umiejętność oceny stosunków przestrzennych między obiektami i w obrębie obiektów.
Materiał przeznaczony jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Karty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Gajda Robert |
Publikacja „Percepcja słuchowa. Poziom 2” zawiera karty pracy z zakresu percepcji słuchowej. Materiał przeznaczony jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Karty pracy pomogą również usprawniać percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność kojarzenia.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina, Walczak Grażyna, Gajda Robert |
Publikacja „Percepcja wzrokowa. Poziom 2” zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Konieczna Iwona, Smolińska Katarzyna, Młynarczyk-Karabin Ewelina, Gajda Robert |
Publikacja „Wypowiedzi ustne i pisemne” zawiera karty pracy rozwijające wiedzę i umiejętności z zakresu konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych. Karty pracy zawierają zadania do uzupełniania, dopasowywania, łączenia, kategoryzowania, uzupełniania brakujących szczegółów, pisania w liniaturze i po śladzie. Materiały można także wykorzystać do nauki czytania globalnego.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Konieczna Iwona, Smolińska Katarzyna, Gajda Robert |
Publikacja „Funkcjonowanie społeczne. Poziom 2” zawiera karty pracy rozwijające umiejętności w zakresie funkcjonowania społecznego, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiał dotyczy zagadnień związanych z uczniem, a także tematów związanych z bliższym i dalszym otoczeniem ucznia. Karty pracy rozwijają funkcje percepcyjno-motoryczne, doskonalą procesy emocjonalno-motywacyjne i poznawcze, technikę czytania, pisania, komunikowania się, wzbogacają słownictwo i ćwiczą myślenie przyczynowo-skutkowe.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Lubowiedzka Agnieszka, Gajda Robert |
Publikacja „Koncentracja uwagi. Poziom 2” zawiera karty pracy doskonalące i dynamizujące koncentrację uwagi. Ćwiczenia mają za zadanie zoptymalizować nie tylko koncentrację, ale również procesy pamięci, spostrzegania, orientacji wzrokowo-przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej czy motoryki małej. Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Pągowska Marta, Gajda Robert |
Publikacja „Orientacja przestrzenna. Poziom 2” zawiera materiały, które utrwalają znajomość schematu własnego ciała oraz ciała innej osoby, rozwijają umiejętność oceny położenia przedmiotów względem własnego ciała oraz względem drugiej osoby, kształtują i rozwijają umiejętność oceny stosunków przestrzennych między obiektami i w obrębie obiektów.
Materiał przeznaczony jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Karty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Kuprowska-Stępień Kamila, Gajda Robert |
Publikacja „Percepcja słuchowa. Poziom 2” zawiera karty pracy z zakresu percepcji słuchowej. Materiał przeznaczony jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Karty pracy pomogą również usprawniać percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność kojarzenia.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Aksamit Diana, Młynarczyk-Karabin Ewelina, Walczak Grażyna, Gajda Robert |
Publikacja „Percepcja wzrokowa. Poziom 2” zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności z zakresu percepcji wzrokowej. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Proponowane karty pracy usprawniają również motorykę małą, czynności poznawcze, percepcję słuchową.
przejdź do sklepuKarty pracy. Poziom 2
Autorzy: | Konieczna Iwona, Smolińska Katarzyna, Młynarczyk-Karabin Ewelina, Gajda Robert |
Publikacja „Wypowiedzi ustne i pisemne” zawiera karty pracy rozwijające wiedzę i umiejętności z zakresu konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych. Karty pracy zawierają zadania do uzupełniania, dopasowywania, łączenia, kategoryzowania, uzupełniania brakujących szczegółów, pisania w liniaturze i po śladzie. Materiały można także wykorzystać do nauki czytania globalnego.
przejdź do sklepuCel serii: kształtowanie umiejętności społecznych oraz usprawnianie funkcji poznawczych. Publikacje zawierają duże obrazki i ilustracje, proste zadania i polecenia. Zadania polegają na kolorowaniu, rysowaniu, rysowaniu po śladzie, kategoryzacji, wycinaniu, naklejaniu, układaniu puzzli, dopasowywaniu elementów.
Pewny start. Dzisiaj w szkole
Autorzy: | Pliwka Aneta, Radzka Katarzyna |
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności koncentrowania uwagi i kształtowanie pojęć związanych z czasem – oto niektóre cele, dla których powstała publikacja „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Układam, opowiadam. Historyjki obrazkowe”. To część serii wydawniczej przeznaczonej do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
Krótkie i proste historyjki obrazkowe:
Łącznie publikacja zawiera 12 historyjek obrazkowych poświęconych tematom takim jak:
To materiały dydaktyczne, które nauczyciel może wykorzystać w dowolnym momencie w toku realizacji planu nauczania. Są sposobem na urozmaicenie zajęć i wspierają wszechstronne budowanie kompetencji poznawczych oraz społecznych i komunikacyjnych ucznia z niepełnosprawnością.
przejdź do sklepuPewny Start. Dzisiaj w szkole
Autorzy: | Pliwka Aneta, Radzka Katarzyna, Gajda Robert |
Publikacja „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Poznajemy Olę i Adama. Czytanki” jest częścią serii materiałów dydaktycznych dla uczniów ze szczególnymi potrzebami dydaktycznymi. Została przygotowana zwłaszcza z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością intelektualną – tak, aby kompleksowo wesprzeć ich rozwój w zakresie kompetencji poznawczych czy społecznych.
Ta książka:
Czytanki z publikacji mogą być swobodnie wykorzystane przez nauczyciela w toku realizacji dowolnego programu dydaktycznego – jako wsparcie materiałów podstawowych
przejdź do sklepuSeria służąca nauce czytania, pisania, liczenia, rozwijania percepcji wzrokowej, koncentracji uwagi oraz orientacji w przestrzeni. Ćwiczenia są w stopniu skomplikowania adekwatnym do możliwości dziecka o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym. Zadania polegają na dopasowywaniu, segregowaniu, pisaniu liter, sylab, wyrazów, zdań, cyfr po śladzie i samodzielnie, kolorowaniu według kodu, łączeniu obrazków.
Pewny start. Codziennik szkolny
Publikacja zawiera 80 kolorowych kart pracy, które można wykorzystać w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole podstawowej w klasach 1-3, a także z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Uczy czytania i pisania, liczb i liter, wspomaga kształtowanie percepcji wzrokowej, uwagi słuchowej, koncentrację uwagi oraz orientację w przestrzeni i rozumienie stosunków przestrzennych.
Karty pomagają uczniowi w zrozumieniu i wyćwiczeniue podstawowych umiejętności szkolnych, dzięki czemu łatwiej mu będzie przyswoić materiał w kolejnych latach edukacji.
przejdź do sklepuPublikacje wspierające w codziennej pracy nauczycieli, terapeutów i pedagogów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z autyzmem. Materiały są dedykowane dzieciom posługującym się mową, a także – dzięki elementom komunikacji alternatywnej – dzieciom niewerbalnym, które w procesie komunikacji korzystają z metod AAC.
Pewny start. Zaśpiewajmy razem
Autorzy: | Karina Szczypta-Cieślak, Katarzyna Kosińska |
„Zaśpiewajmy razem. Śpiewnik z symbolami PCS” jest przeznaczony dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności dla uczniów z niepełnosprawnością intelektulną. Zawiera 20 utworów z zapisem nutowym wraz z propozycjami zabaw i pląsów ruchowych o różnym stopniu trudności. Do publikacji dołączono dwie płyty z:
Teksty utworów opracowano z wykorzystaniem symboli PCS (ang. picture communication symbols). Publikacja jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i terapeutów do pracy z uczniami posługującymi się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji. Symbole będą pomocne wszystkim uczniom – zastosowanie tego rodzaju znaków stanowi skuteczną i atrakcyjną metodę nauki słów utworów.
przejdź do sklepuPewny start. Zaśpiewajmy razem
Autorzy: | Magdalena Chlebowska |
Zeszyt plastyczno-grafomotoryczny to zbiór 60 kart, które można wykorzystać na zajęciach rozwijających kreatywność. Karty powstały w oparciu o piosenki i zabawy muzyczne nagrane na płycie dołączonej do publikacji „Zaśpiewajmy razem. Śpiewnik z symbolami PCS”. Ćwiczenia nawiązują do słów oraz muzyki, ale z zeszytu można korzystać również niezależnie od śpiewnika.
Zaletą publikacji jest opracowanie poleceń z wykorzystaniem symboli PCS (ang. picture communication symbols), dzięki czemu są to gotowe materiały do wykorzystania w pracy z uczniami posługującymi się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji.
Zaproponowane karty pracy zachęcają uczniów do spontanicznej aktywności, przybliżają znajomość zapisów nutowych, inspirują do rysowania różnorodnych wzorów i ćwiczenia pamięci sekwencyjnej, stosowania rytmów, kolorowania fragmentów rysunków konturowych, posługiwania się zakodowanymi informacjami przy kolorowaniu obrazków, dorysowywania na ilustracjach zgodnie z własną percepcją i możliwościami motorycznymi.
Karty zawierają różne zadania, w tym:
Materiały służące utrwalaniu poprawnej pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Dzięki nim zajęcia związane z ćwiczeniem poprawnej pisowni stają się interesujące, motywują do dalszej pracy, a także sprzyjają osiąganiu pozytywnych wyników w szkole. Odbiorcami publikacji są nauczyciele uczniów zmagających się z trudnościami w pisowni, w tym uczniów zagrożonych dysleksją oraz uczniów z dysleksją, a także uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Akademia pisania
Autorzy: | Helena Grzelachowska |
"Układanki obrazkowo-wyrazowe. Poznaję i utrwalam poprawną pisownię u/ó" to publikacja składająca się książeczki z rebusami i kilkudziesięciu kart z materiałami do manipulacji, takimi jak:
układanki.
Materiały zawarte w teczce ćwiczą spostrzegawczość, logiczne myślenie, a jednocześnie rozwijają umiejętność analizy i syntezy. Wspierają pracę rodzica, nauczyciela i nauczyciela specjalisty zarówno z uczniem mającym problem z przyswojeniem zasad ortograficznych, jak i z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca z różnorodnymi materiałami wyzwala u ucznia chęć dalszego działania, podnosi jego motywację do ćwiczeń, a także korzystnie wpływa na zapamiętywanie i poczucie satysfakcji z wykonywanych zadań.
Akademia pisania
Autorzy: | Helena Grzelachowska |
"Układanki obrazkowo-wyrazowe. Poznaję i utrwalam poprawną pisownię rz/ż" to publikacja składająca się książeczki z rebusami i kilkudziesięciu kart z materiałami do manipulacji, takimi jak:
Materiały zawarte w teczce ćwiczą spostrzegawczość, logiczne myślenie, a jednocześnie rozwijają umiejętność analizy i syntezy. Wspierają pracę rodzica, nauczyciela i nauczyciela specjalisty zarówno z uczniem mającym problem z przyswojeniem zasad ortograficznych, jak i z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca z różnorodnymi materiałami wyzwala u ucznia chęć dalszego działania, podnosi jego motywację do ćwiczeń, a także korzystnie wpływa na zapamiętywanie i poczucie satysfakcji z wykonywanych zadań.
przejdź do sklepuMateriały ćwiczeniowe o powiększonej liniaturze, mające pomóc uczniom z niepełnosprawnościami w płynnym przejściu przez różne etapy nauki pisania – od pisania po śladzie liter i cyfr, przez wyrazy po zdania. Pisanie po śladzie usprawnia także koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację uwagi.
Pewny start. Uczymy się pisać
Piszę po śladzie Wyrazy to publikacja, któa ułatwi naukę pisania zarówno dzieciom rozpoczynającym naukę, jak i uczniom, którzy mają problemy z pisaniem.
Książka zawiera 252 wyrazy do pisania po śladzie w powiększonej liniaturze. Publikacja pomoże uczniom opanować umiejętność sprawnego pisania.
Pisanie po śladzie - poza nauką samego pisania - usprawni także koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację uwagi.
przejdź do sklepu
Pewny start. Uczymy się pisać
Autorzy: | Monika Pouch, Dorota Szczęsna |
Piszę po śladzie Zdania to publikacja, któa ułatwi naukę pisania zarówno dzieciom rozpoczynającym naukę, jak i uczniom, którzy mają problemy z pisaniem.
Książka zawiera 96 zdań do pisania po śladzie w powiększonej liniaturze. Publikacja pomoże uczniom opanować umiejętność sprawnego pisania.
Pisanie po śladzie - poza nauką samego pisania - usprawni także koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację uwagi.
przejdź do sklepuMasz pytania dotyczące publikacji "Pewny start" i "Akademia pomysłów" dedykowanych kształceniu specjalnemu?
Potrzebujesz więcej informacji na temat oferty w ramach dotacji celowej dla dzieci z niepełnosprawnościami?
Skontaktuj się z nami: tel. 58 721 48 00, e-mail: spe.publikacje@nowaera.pl
lub wypełnij poniższy formularz.