Szkoła podstawowa 1–3
SERIA
Dzieci to naturalni odkrywcy. Codziennie zdobywają nową wiedzę i umiejętności. Elementarz odkrywców umiejętnie wspiera tę naturalną, dziecięcą skłonność do nauki. Uczniowie rozwijają się, doskonalą kompetencje wymagane przez nową podstawę programową i świetnie się przy tym bawią, a nauczyciel z radością obserwuje ich postępy. Bo czy może być coś bardziej satysfakcjonującego niż błysk inspiracji w oczach dziecka? Odkryj tę radość z Elementarzem odkrywców!
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/1/2017 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1, część 1 wprowadza ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/1/2017 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1, część 2 wprowadza ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/2/2017 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1, część 3 wprowadza ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/2/2017 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1, część 4 wprowadza ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/1/2017 |
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 1, część 1 wprowadza w świat matematyki krok po kroku, prezentuje w przyjazny i prosty sposób nowe treści oraz kształtuje pojęcia matematyczne, rozwija sprawność liczenia i logiczne myślenie, doskonali myślenie strategiczne, utrwala rachunek pamięciowy. Podręcznik zawiera różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/2/2017 |
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 1, część 2 wprowadza w świat matematyki krok po kroku, prezentuje w przyjazny i prosty sposób nowe treści oraz kształtuje pojęcia matematyczne, rozwija sprawność liczenia i logiczne myślenie, doskonali myślenie strategiczne, utrwala rachunek pamięciowy. Podręcznik zawiera różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1, część 1 wprowadzają ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, kształtują niezbędną umiejętność czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1, część 2 wprowadzają ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, kształtują niezbędną umiejętność czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1, część 3 wprowadzają ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, kształtują niezbędną umiejętność czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1, część 4 wprowadzają ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, kształtują niezbędną umiejętność czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 1, część 1 są uzupełnieniem podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rachunek pamięciowy oraz pomagają w kształtowaniu pojęć matematycznych. Ćwiczenia zawierają różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 1, część 2 są uzupełnieniem podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rachunek pamięciowy oraz pomagają w kształtowaniu pojęć matematycznych. Ćwiczenia zawierają różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Seria: | Elementarz odkrywców |
„Zeszyt ćwiczeń do kaligrafii” z serii „Elementarz odkrywców” zawiera różnorodne ćwiczenia doskonalące naukę pisania.
Autorzy: | Grażyna Wójcicka |
Seria: | Elementarz odkrywców |
„Matematyka. Zeszyt do kaligrafii” pomoże uczniom w nauce starannego zapisywania cyfr i równań, oswoi je z pisaniem w kratkach i wprowadzi w świat zadań tekstowych o zróżnicowanym stopniu trudności.
Autorzy: | Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Barbara Stępień |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Publikacja „Dzień odkrywców” do klasy 1 z serii „Elementarz odkrywców” zawiera bogato ilustrowane ćwiczenia, które służą utrwalaniu wiedzy i umiejętności niezbędnych na etapie edukacji wczesnoszkolnej oraz rozwijaniu ich w ciekawy sposób.
Zeszyt ćwiczeń z CD
Autorzy: | Monika Gromek, Grażyna Kilbach |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Zeszyt do muzyki dla klasy 1 z serii „Elementarz odkrywców" zawiera różnorodne ćwiczenia reprezentujące wszystkie aktywności muzyczne, 35 piosenek na Kartkach ze śpiewnika, klocki rytmiczne wielokrotnego zastosowania, kurs gry na dzwonkach wraz z utworami oraz płytę CD, na której znajdują się 42 Piosenki dla ucznia we wzorcowym wykonaniu.
Proponowane zajęcia muzyczne zawarte w zeszycie:
Karty pracy
Autorzy: | Nina Gryzoń, Małgorzata Heine, Witold Vargas |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Teczka artysty do klasy 1 z serii „Elementarz odkrywców” to zbiór projektów plastyczno-technicznych, które rozwijają naturalną w dziecku skłonność do ekspresji plastycznej.
Autorzy: | praca zbiorowa |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Wyprawka ucznia z serii „Elementarz odkrywców” zawiera zestaw pomocy dydaktycznych aktywizujących dzieci i uatrakcyjniających naukę w klasie 1.
Autorzy: | Michał Kęska |
Seria: | Elementarz odkrywców |
„Informatyka" z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 1 gwarantuje najwyższy poziom nauczania i pełną realizację zapisów nowej podstawy programowej. Ćwiczenia wraz z płytą rozwijają kreatywne myślenie, uczą rozwiązywania problemów i zagadnień, które są kluczowe dla myślenia analitycznego, oraz wprowadzają w świat języka programowania.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/3/2018 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2, część 1 prowadzi dalej ucznia przez świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/3/2018 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2, część 2 prowadzi dalej ucznia przez świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/4/2018 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2, część 3 prowadzi dalej ucznia przez świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/4/2018 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2, część 4 prowadzi dalej ucznia przez świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/3/2018 |
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 2, część 1 to kontynuacja wprowadzania dzieci w świat matematyki krok po kroku, gdzie w przyjazny i prosty sposób są prezentowane nowe treści oraz kształtowane pojęcia matematyczne. Uczeń rozwija sprawność liczenia i logiczne myślenie, doskonali myślenie strategiczne, utrwala rachunek pamięciowy. Podręcznik zawiera różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/4/2018 |
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz |
Seria: | 2853 |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 2, część 2 to kontynuacja wprowadzania dzieci w świat matematyki krok po kroku, gdzie w przyjazny i prosty sposób są prezentowane nowe treści oraz kształtowane pojęcia matematyczne. Uczeń rozwija sprawność liczenia i logiczne myślenie, doskonali myślenie strategiczne, utrwala rachunek pamięciowy. Podręcznik zawiera różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2, część 1 kontynuują wprowadzanie ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, wspierają w doskonaleniu niezbędnych umiejętności czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2, część 2 kontynuują wprowadzanie ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, wspierają w doskonaleniu niezbędnych umiejętności czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2, część 3 kontynuują wprowadzanie ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, wspierają w doskonaleniu niezbędnych umiejętności czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2, część 4 kontynuują wprowadzanie ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, wspierają w doskonaleniu niezbędnych umiejętności czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 2, część 1 są uzupełnieniem podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rachunek pamięciowy oraz pomagają w kształtowaniu pojęć matematycznych. Ćwiczenia zawierają różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 2, część 2 są uzupełnieniem podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rachunek pamięciowy oraz pomagają w kształtowaniu pojęć matematycznych. Ćwiczenia zawierają różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Zeszyt ćwiczeń
Autorzy: | Monika Gromek, Grażyna Kilbach |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Zeszyt do muzyki z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2 zawiera różnorodne ćwiczenia reprezentujące wszystkie aktywności muzyczne, 33 piosenki na Kartkach ze śpiewnika, klocki rytmiczne wielokrotnego zastosowania, kurs gry na dzwonkach wraz z utworami. W materiałach dla Nauczyciela obok innych płyt również płyta, na której znajdują się 37 Piosenki dla ucznia we wzorcowym wykonaniu.
Proponowane zajęcia muzyczne zawarte w zeszycie:
Karty pracy
Autorzy: | Nina Gryzoń, Magdalena Jasny, Witold Vargas |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Teczka artysty do klasy 2 z serii „Elementarz odkrywców” to zbiór projektów plastyczno-technicznych, które rozwijają naturalną w dziecku skłonność do ekspresji plastycznej.
Autorzy: | praca zbiorowa |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Wyprawka ucznia z serii „Elementarz odkrywców” zawiera zestaw pomocy dydaktycznych aktywizujących dzieci i uatrakcyjniających naukę w klasie 2.
Autorzy: | Elżbieta Kacprzak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Zeszyt „Potyczki ortograficzne” do klasy 2 zawiera różnorodne ćwiczenia, które pozwalają poznać, utrwalić i zapamiętać wprowadzone na zajęciach zasady ortograficzne.
Autorzy: | Michał Kęska |
Seria: | Elementarz odkrywców |
„Informatyka" z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 2 to materiały, na które składają się zeszyt ćwiczeń oraz płyta. Płyta zawiera zadania pomagające nabrać wprawy w korzystaniu z podstawowych programów komputerowych (Paint, Word) oraz filmy i liczne gry rozwijające kreatywne myślenie, wspierające pracę zespołową, a przede wszystkim pozwalające dobrze opanować podstawy programowania.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/5/2019 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3, część 1 prowadzi dalej ucznia przez świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/5/2019 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3, część 2 prowadzi dalej ucznia przez świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/6/2019 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3, część 3 prowadzi dalej ucznia przez świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/6/2019 |
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3, część 4 prowadzi dalej ucznia przez świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej. Pomaga w tworzeniu właściwych postaw społecznych oraz systemu wartości, wspiera dziecko w radzeniu sobie z uczuciami i nazywaniem emocji.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/5/2019 |
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 3, część 1 to kontynuacja wprowadzania dzieci w świat matematyki. W przyjazny i prosty sposób są prezentowane nowe treści oraz kształtowane pojęcia matematyczne. Uczeń rozwija sprawność liczenia i logiczne myślenie, doskonali myślenie strategiczne, utrwala rachunek pamięciowy. Podręcznik zawiera różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Podręcznik
Nr dopuszczenia: | numer dopuszczenia 790/6/2019 |
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Podręcznik z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 3, część 2 to kontynuacja wprowadzania dzieci w świat matematyki. W przyjazny i prosty sposób są prezentowane nowe treści oraz kształtowane pojęcia matematyczne. Uczeń rozwija sprawność liczenia i logiczne myślenie, doskonali myślenie strategiczne, utrwala rachunek pamięciowy. Podręcznik zawiera różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3, część 1 kontynuują wprowadzanie ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, wspierają w doskonaleniu niezbędnych umiejętności czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3, część 2 kontynuują wprowadzanie ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, wspierają w doskonaleniu niezbędnych umiejętności czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3, część 3 kontynuują wprowadzanie ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, wspierają w doskonaleniu niezbędnych umiejętności czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Ćwiczenia
Autorzy: | Barbara Stępień, Ewa Hryszkiewicz, Małgorzata Ogrodowczyk, Joanna Winiecka-Nowak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3, część 4 kontynuują wprowadzanie ucznia w świat edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej, wspierają w doskonaleniu niezbędnych umiejętności czytania i pisania oraz stosując zasadę stopniowana trudności, przybliżają naukę o języku.
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 3, część 1 są uzupełnieniem podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rachunek pamięciowy oraz pomagają w kształtowaniu pojęć matematycznych. Ćwiczenia zawierają różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Autorzy: | Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Ćwiczenia z serii „Elementarz odkrywców. Matematyka" do klasy 3, część 2 są uzupełnieniem podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rachunek pamięciowy oraz pomagają w kształtowaniu pojęć matematycznych. Ćwiczenia zawierają różnorodne zadania ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności.
Zeszyt ćwiczeń
Autorzy: | Monika Gromek, Grażyna Kilbach |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Zeszyt do muzyki z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3 zawiera różnorodne ćwiczenia reprezentujące wszystkie aktywności muzyczne, 33 piosenki na Kartkach ze śpiewnika, klocki rytmiczne wielokrotnego zastosowania, kurs gry na flecie i dzwonkach wraz z utworami. Nauczyciel otrzymuje zestaw 3 CD, na których znajdują się piosenki w wersji wokalnej, instrumentalnej, utwory do słuchania i zabawy, akompaniamenty do gry na dzwonkach i flecie oraz muzyczne powitanki.
Proponowane zajęcia muzyczne zawarte w zeszycie:
Autorzy: | praca zbiorowa |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Wyprawka ucznia z serii „Elementarz odkrywców” zawiera zestaw pomocy dydaktycznych aktywizujących dzieci i uatrakcyjniających naukę w klasie 3.
Autorzy: | Elżbieta Kacprzak |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Zeszyt „Potyczki ortograficzne” do klasy 3 zawiera różnorodne ćwiczenia, które pozwalają utrwalić i zapamiętać wprowadzone na zajęciach zasady ortograficzne.
Autorzy: | Michał Kęska |
Seria: | Elementarz odkrywców |
„Informatyka" z serii „Elementarz odkrywców" do klasy 3 to materiały, na które składają się zeszyt ćwiczeń oraz płyta. Płyta zawiera ćwiczenia pomagające nabrać wprawy w korzystaniu z podstawowych programów komputerowych (Paint, Word, PowerPoint) oraz filmy i liczne gry rozwijające kreatywne myślenie, wspierające pracę zespołową, a przede wszystkim pozwalające dobrze opanować podstawy programowania.
Publikacja:
Autorzy: | Maria Bura, Krystyna Bielenica, Małgorzata Kwil |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Zbiór zadań matematycznych jest przeznaczony dla nauczycieli i uczniów, korzystających z „Elementarza odkrywców” w klasie 3.
Karty pracy
Autorzy: | Nina Gryzoń, Magdalena Jasny, Witold Vargas |
Seria: | Elementarz odkrywców |
Teczka artysty do klasy 3 z serii „Elementarz odkrywców” to zbiór projektów plastyczno-technicznych, które rozwijają naturalną w dziecku skłonność do ekspresji plastycznej.
Odkrywanie radości czytania, pisania, liczenia i aktywnego poznawania przyrody.
Książki Nauczyciela to w każdej kolejnej klasie 4 poradniki zintegrowane z podręcznikami i zeszytami ćwiczeń z serii „Elementarz odkrywców”. Zawierają wszystkie materiały niezbędne do organizowania i prowadzenia pracy dydaktycznej i wychowawczej:
Dodatkowo:
Ćwiczenia multimedialne - ponad 600 ćwiczeń multimedialnych, które wspomagają naukę czytania i pisania, a także wprowadzają i utrwalają podstawowe umiejętności matematyczne.
Zestaw CD muzyka - z przykładami literatury muzycznej, zabawami tanecznymi, odgłosami i akompaniamentami do: piosenek, powitanek, krótkich utworów do nauki gry na flecie i na dzwonkach.
WEJDŹ NA dlanauczyciela.plMultibook „Elementarz odkrywców” to publikacja multimedialna zawierająca materiał z podręczników i ćwiczeń do czterech edukacji podstawowych: polonistycznej, społecznej, przyrodniczej, matematycznej oraz ćwiczenia z zeszytu „Dzień odkrywców”. Treści można prezentować na lekcji za pomocą komputera i projektora multimedialnego lub tablicy interaktywnej.
Generator umożliwia wcześniejsze przygotowanie i zapisanie oceny opisowej.
W generatorze oceny opisowej zostały zaproponowane wyrażenia oceniające, które ułatwią Nauczycielowi dokonanie oceny śródrocznej i rocznej każdego ucznia.
Ćwiczenia z emisji głosu, piosenka na rozśpiewanie, rymowanki.
Pliki muzyki to ćwiczenia z emisji głosu, piosenka na rozśpiewanie oraz zabawne rymowanki – teksty i nagrania. Ćwiczenia głosowe gwarantują naturalny rozwój zdrowego i pięknego głosu dziecka.
Kreatywna zabawa to ważna sprawa!
Kolorowe plansze to inspirująca pomoc dydaktyczna umożliwiająca lepsze zobrazowanie i wyjaśnienie poszczególnych zagadnień. Pobudzają wyobraźnię oraz pomagają przyswoić i utrwalić zdobywaną wiedzę.
Wprowadzenie najmłodszych uczniów w świat matematyki to prawdziwe wyzwanie. Wymaga od nauczyciela matematyki w edukacji wczesnoszkolnej zarówno kompetencji matematycznych, jak i dydaktycznych. Ale jest też zadaniem niezwykle inspirującym i rozwijającym oraz możliwym do realizacji, jeżeli mamy odpowiednią wiedzę i narzędzia.
Dzieci to wymagający czytelnicy? Tak, ale nie w tym sensie co dorośli. Kiedy mówimy o dorosłym wymagający czytelnik, mamy na myśli, że jest wyrafinowany, oczytany i ma własny gust. W przypadku dzieci słowo wymagający nabiera innego znaczenia. Współczesne dzieci – w większości – mają bardzo rozproszoną uwagę, niezbyt szeroki zasób słownictwa, są przebodźcowane i aspirują do bycia starszymi, niż są. To oznacza, że książki dla nich należy konstruować, biorąc te wszystkie fakty pod uwagę
Myślenie krytyczne znalazło się w podstawie programowej kształcenia ogólnego już od pierwszego edukacyjnego etapu i zostało wyznaczone jako jeden z celów kształcenia. W punkcie 5 podstawy czytamy: rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania.
Właściwy dobór metod i narzędzi to pierwszy krok do sukcesu zarówno ucznia, jak i jego nauczyciela, dlatego zakup i wykorzystanie dodatkowych materiałów powinny być dobrze przemyślane i dobrane do indywidualnych potrzeb naszego zespołu klasowego.
Żeby pokonywać życiowe trudności, trzeba przede wszystkim radzić sobie z emocjami. To umiejętność tak trudna, jak użyteczna. Trzeba nad nią pracować stale, także w dorosłym życiu. Im bardziej rozwiniemy ją w dzieciństwie, tym lepiej będzie się nam żyło.
- Twoja ulubiona książka z wczesnego dzieciństwa to… - Ojej! Nie umiem wymienić jednej! Jako dziecko robiłam listy książek, które zabrałabym ze sobą na bezludna wyspę. Było ich tak dużo, że mój tata żartował, że trzeba by mnie odstawić na tę wyspę razem z kontenerem. Myślę, że najukochańsza to „O czym szumią wierzby” Kennetha Grahama, do której wiersze tłumaczyła moja babcia. A zaraz potem: „Kubuś Puchatek”, „Dzieci z Bullerbyn”, „Sindbad” i „Klechdy sezamowe” Leśmiana. W ciut starszym dzieciństwie lubiłam „Pierścień i różę” Thackereya, „Wiatr z księżyca” Linklatera, „Opowieści z Narnii” i „Hobbita”. I wszelkie baśnie – najchętniej mroczne, długie i skomplikowane.
Nuda w szkole ma wiele odcieni, wiele imion i może nazywać różne stany. Bywa jak mgła, co wszystko otula i wycisza. Czasem daje wrażenie pustki i nieokreśloności, czasem bólu utraty czegoś pięknego i pożądanego. Czasem bywa fasadą chroniącą przed czymś trudniejszym do zniesienia, czasem obezwładniającą niechęcią czy smutkiem. Rozpoznanie tego, czy dziecko się nudzi, a zwłaszcza dlaczego się nudzi, nie zawsze w warunkach grupy jest łatwe. Zwłaszcza, gdy tak naprawdę nuda stanowi przesłonę lub wymówkę....Nuda ma wiele imion, wiele twarzy.
Szkolne niepowodzenia bardzo często mają u podłoża źle opanowaną technikę czytania. Opóźnienia z klas 1-3 w starszych klasach już się tylko nawarstwiają i skazują ucznia na ustawiczne problemy w nauce. Czytanie to najważniejszy szkolny nabytek.
- Gdybyś miała jednym słowem określić, czym jest dla Ciebie pisanie, co to byłoby za słowo? Wszystkim! To pierwsze słowo, jakie mi przychodzi do głowy. Ale jednym słowem chyba się tego nie da określić. Pisanie jest dla mnie przede wszystkim radością, jest pracą, a czasem jest ciężarem.
Rozmowa z Dorotą Dziamską, koordynatorką prac nad nową podstawą programową
Renata Wolińska
Krystyna Bielenica
Michał Kęska